ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Heeft iemand weleens geprobeerd om de hoge stuurdelen van een gtr1000 op een zzr1100c te plaatsen.

Geen idee of dit kan, maar ik wil de stuurdelen iets hoger hebben.

Het alternatief is het aanschaffen van een lsl setje voor een superbike stuur.
 
Ik heb geen idee.. Moet je dan niet al je kabels vervangen voor langere, als je je stuur wilt verhogen?
 
Luitjes,

Aangezien ik mijn werkplaatsboek voor de zzr1100c nog niet binnen heb toch een techn.vraag.

Achter welke kap zit de temperatuur sensor?

Ik wil nl. niet alles loshalen om dat dingetje te checken.

Alvast bedankt.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Op basis van onderstaande topic mag ik concluderen dat mijn temperatuursensor van de zzr1100c kaduuk is.

Temperatuurmeter zzr1100

De contacten schoongemaakt en aan de massa gehangen en de meter sloeg uit.
Toch doet de temp meter het niet.

Van het weekend maar de sensor demonteren en een nieuwe monteren.
 
Techneuten,

Ik moet i.v.m. rugproblemen (hernia) recht opzitten, maar om er nu bijv. een superbikekit op te zetten vindt eigenlijk de lijn verpesten van mijn ZZR1100C.

Nu zat ik te denken om een t-stuk en kroonplaat plus stuurdelen van een gtr1000 te plaatsen. Persoonlijk vind ik dat beter staan.

De grote vraag is of de voorpoten van de ZZR1100C in het t-stuk plus kroonplaat passen. Ook weet ik niet of e.e.a. in het ballenhoofd past.

Kan iemand mij dus wat maten opgeven? Hoogte / dikte van hetgeen het ballenhoofd moet en de doorsnede van de een gtr1000 voorpoot.

Dat er evt. nieuwe spacers gemaakt moet worden is geen probleem, want daar heb ik wel iemand voor.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Toch maar even de gegevens gecheckt en de maten kloppen aan geen kant. Ofwel het wordt niet op de ZZR1100C gepropt.

Dan maar een superbikekit, dan kan ik fatsoenlijk op de bike blijven rijden.
Niet mooi, maar je moet wat.
 
Vandaag de LSL superbikekit binnen gekregen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Van het weekend maar eens erop knutselen. :]
 
Zo, even oma wakker schudden. Sinds een aantal maanden ook eigenaar van een ZZR1100D. Hierbij een fotootje
540.jpg


Het is niet mijn eerste span en ook niet mijn eerste Kawa. Blokje heeft veel gedraaid, meer dan een ton, maar gaat nog best. Een vers blok staat klaar voor het geval het nodig is.
Verder heb ik de remklauwen gereviseerd, staalomvlochten leidingen geplaatst, radiateur vervangen en de standaard km teller vervangen voor een electronische VDO.

Wat er op lange termijn nog gepland staat, uitlaat repareren of vervangen. Er zit een schotje in los wat voor een vervelende rammel zorgt. Laatst met radiateur vervangen hoopte ik de uitlaat er ook af te kunnen halen, maar de arm van de besturing zit in de weg. Deze links los gehad, maar rechts zit ie aan het zijspanframe. Kortom, het moet zover uit elkaar.. Daar heb ik thuis geen takel mogelijkheid voor.
Komt dus wel een keer bij een blokwissel.

Fijne fiets, lekker sterk. :)
 
Hiep hoera, er zijn er nu twee of drie die dit roestige topic gebruiken. Ik heb de indruk dat we echt de enige blijven. *O*

Maar heb jij niet een mooi overzichtelijk eigen topic. Lijkt mij veel handiger om te gebruiken. *D
 
Dat klopt, maar ik heb uit dit topic toch wat tips en aanwijzingen gehaald. Dus vandaar.
 
Ik lees ook nog wel eens mee. Ik heb alleen zelf niet veel toe te voegen aangezien mijn eigen zzr600 sinds augustus er niet meer is.
 
Ook maar eens even melden hier. Sinds 2 jaar een ZZR in bezit. In eerste instantie gekocht voor woon werk. Maar sinds eind vorig jaar toch maar weer auto erbij. Gebruik hem nu voornamelijk als ik zoon of dochter voor een ritje achterop meeneem. Of als het in het winterseizoen een dagje mooi weer is en ik zin heb in een toertje.
Motor bevalt me prima. Zitten momenteel dogbones van een 1100 onder, staat de kont iets hoger en daardoor valt ie iets makkelijker de bocht in heb ik het idee. Verder heb ik er nog een remus rvs uitlaat onder gehangen omdat de oude verrot was.
Er is echter één bijzonderheid, als ik de motor wegzet op de jiffy dan gebeurt het soms dat ie niet wil starten. Startmotor draait niet rond. Parkeer ik hem op de middenbok dan is er nooit een probleem. Kan dit liggen aan de starterkoppeling?

Natuurlijk ook even een piccie.
23j1oq8.jpg
 
Ik gok dat je jiffy-sensor soms blijkt plakken.
Even schoonmaken en smeren, het is een soort schakelaar die 'voelt' of de zijstandaard uitgeklapt is. Uitgeklapt (dus: sensor ingedrukt) dan start hij niet.

Dus de sensor is OK, maar misschien komt hij niet altijd vanzelf terug naar buiten (na inklappen jiffy)
 
Laatst bewerkt:
Kijk, er zijn dus toch nog zzr liefhebbers.

Mooi ding.

Nu weet ik niet welk startmechanisme in deze 600 zit. Maar als het het zelfde is als de gtr1000 of de ZZR1100 dan kunnen de naaldlagers van de startkoppeling voor problemen zorgen. Alleen slaat de startmotor door. Hij jank dan.

Misschien eens de bedrading van en naar de startmotor nalopen, de startknop nakijken en evt. de startmotor loshalen en nalopen.
 
Ik gok dat je jiffy-sensor soms blijkt plakken.
Even schoonmaken en smeren, het is een soort schakelaar die 'voelt' of de zijstandaard uitgeklapt is. Uitgeklapt (dus: sensor ingedrukt) dan start hij niet.

Dus de sensor is OK, maar misschien komt hij niet altijd vanzelf terug naar buiten (na inklappen jiffy)

Niet aangedacht, maar dat is zeker een optie. *D
 
Hij zei dat de startmotor helemaal niet draait dan, dus de startkoppeling zal het niet wezen.

Bedenk me nu dat het ook andersom kan werken: dus inklappen = sensor indrukken. Geen idee, verschilt per motor. Maar dan zou een versleten scharnierpunt (draaipunt jiffy) ervoor kunnen zorgen dat de sensor niet altijd even ver wordt ingeduwd (bij inklappen jiffy).
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat de startmotor niet draait. Vandaar dat ik aangaf wat de startkopp. problemen zijn.

Het kan van alles zijn.
Het beste is toch de bedrading na te lopen.
Van startknop tot aan de startmotor zelf. Wellicht is er draadbreuk of een open geschuurd stukje wat net tegen iets van metaal komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan