Volledig vermogen kwijt op snelweg. Gsxr-600 (1997)

joene79

Rookie
10 aug 2015
13
0
Goedenavond,


Vanmiddag toen ik vanaf het werk, over de snelweg, naar huis reed verloor ik op de linkerbaan* plots al Mn vermogen. De motor reageerde niet meer op het gas. Tijdens het naar rechts sturen van de vluchtstrook viel de motor in zn geheel uit. De snelheid die ik toen had was ongeveer 170 km/u. Het toerental was toen 0. Geen krakende of andere rare geluiden gehoord. Contact uit gezet. Na stil te staan heb ik gecontroleerd of er geen vloeistoffen onder of op de motor zichtbaar waren. Dit leek niet het geval. Motor weer op contact gezet en alles leek weer in orde, ook de temp was goed. Geprobeerd te starten, de startmotor draaide weer rond maar de motor sloeg niet aan. Na paar keer besloten om de handchoke aan te trekken op halverwege. Toen sloeg de motor wel aan, handchoke weer dicht maar motor bleef draaien op 4000 toeren. Zakte niet weer terug. Uitgezet en toen weer aan maar bleef op hetzelfde toerental draaien. Heb toen de motor uitgezet, om de 1 versnelling getrapt en gezorgd dat ik naar de 1e beste afrit kon komen over de vluchtstrook. Toerental bleef hoog en hoefde geen gas te geven. Stoplicht overgestoken en maar in de 2e versnelling gezet en zo, al hortend en stotend, naar huis gereden. Motor neergezet en gegeten. Na het eten startte de motor bij de 1e poging. Mooi dacht ik, tank lampje was halverwege ook gaan knipperen dus ben gaan tanken. Niets vernomen, geen inhoudend of zenuwachtig gedrag van de motor. Na half uurtje rijden de snelweg opgestuurd en gas open getrokken tot 190 km/u. Ik voelde op een gegeven moment een stootje, snelheid laten zakken tot 150 km/u en stukje zo gereden tot plots de motor weer al zijn vermogen kwijt was. Gas reageerde niet meer. Na visuele control weer gestart en opdezelfde wijze naar huis gekomen. Echter bij thuis komst na het starten bleef de motor onregelmatig tussen de 1000 en 3000 toeren draaien.

Nu de hamvraag na dit lange verhaal, wat zou er mis zijn met Mn gixxer??? Ik denk zelf aan vuile/kapotte carbs.. iemand hetzelfde meegemaakt?

Graag jullie reacties..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan