Kawasaki KLE (3)

Dat ziet er goed uit Sorage.

Wat voor modificaties heb je gedaan? Zo te zien heeft je kle een flink ,,dieet,, achter de rug.
Zie ik nou een 19inch ipv 21 inch wiel aan de voorkant?
 
Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren een soort getik/geratel in mn motor zitten. Komt dit voor iemand bekend voor? Ik heb vorige week de olie vervangen en tank sinds een week ook 98 ipv 95. Het geluid neemt ook in snelheid toe als ik meer gas geef. Het klinkt een beetje alsof er iets meetrilt door de trillingen van de motor:( Laatste olie die ik erin heb gegooid is procycle 10w40
 
Go, wat leuk om deze klassieker weer tegen te komen.
Toen ik net mijn rijbewijs had, huurde ik deze veel en ging er ook mee op vakantie, erg leuke herinneringen aan deze fiets
 
Dat ziet er goed uit Sorage.

Wat voor modificaties heb je gedaan? Zo te zien heeft je kle een flink ,,dieet,, achter de rug.
Zie ik nou een 19inch ipv 21 inch wiel aan de voorkant?

voorwiel is zelfs 17 inch! :) anders ging de 320mm schijf niet in combo met de brembo klauw.
moet gewoon nog eens een andere velg spaken die iets minder breed is.

gohja en dieet .. veel valt er niet af te trimmen van de kle dacht ik, voorpartij is eraf, en andere voorvork /achterveer
voor de rest heb ik die betrouwbaar gelaten ( carbu's luchtfilter enz zijn allemaal standaard )
en die tanks voegen eigenlijk nog eens 10 liter extra dus denk dat ik gewoon weer op hetzelfde gewicht zit.
best wel een fijne fiets eenmaal je de zwakke punten hebt aangepakt!
 
Ik heb de Laser Produro vrijdag besteld bij KGL racing. Vrijdagavond besteld, maandagochtend verstuurd en gisterenavond al geleverd!

Ik heb de E-keur versie, maar wat een verschil met het originele geluid! :)

Enige puntje waar ik nu tegenaan loop is dat de originele bashplate niet meer terug erop past. ik ga binnenkort de gaten in de plaat wat opfrezen zodat de bouten wel weer vastgezet kunnen worden..
 
Goedemorgen,

Ik heb ook wat leuks op de kop getikt (zie afbeelding)

Heeft vanaf 1996 4 jaar gereden, heeft daarna 15 jaar stilgestaan, is even de schuur uit getrokken om klaargemaakt te worden, en is weer 2 jaar in de schuur beland.

Staat nu bij mij om eens flink bereden te worden :j


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben tot realisatie gekomen dat ik m'n KLE eigenlijk bijna niet meer gebruik. heb ik besloten hem te verkopen.
Inmiddels heb ik voor onroad en Varadero XL1000V. En wil op de plaats van de kle een Enduro zetten.
Dus voor wie geïnteresseerd is hieronder een link van de advertentie:

Gebruikte auto's op AutoScout24

Mvg. Coen
 
Ben ook bijna eigenaar van een KLE van 1992. In niet al te mooie staat, maar voor erg weinig geld gekocht. En goed voor nog vele uurtjes rijplezier hoop ik. Ding reed verder prima bij de proefrit.
De overschrijving zou gisteravond plaatsvinden, ware het niet dat de oude eigenaar het overschrijvingsbewijs even niet kon vinden. Gelukkig is het boven water en zal de KLE van eigenaar wisselen a.s. zaterdag.
De KLE gaat emigreren naar Hongarije waar we een bescheiden huisje hebben. Ik rij daar nu op een CZ 180 cc van 1993. Leuk dingetje om over de paden en door de bossen te jakkeren. Maar op de gewone wegen waar 90 de norm is en de gemiddelde Hongaar dat veel te langzaam vindt, zelfs grote trucks me allemaal voorbij steken omdat de CZ niet sneller kan. Dus besloten tot een wat krachtiger Allroad. Diverse Transalps bekeken en bereden, want dat zou het zijn. Tot de conclusie gekomen dat de Transalp een leuk ding is met een vrij sullig karakter net als mijn Deauville, maar ook veel te prijzig in aanschaf. Men durft voor een Transalp met roest en wat werk 3x zoveel te vragen als wat ik nu heb betaald.
 
En ik ben op zoek naar een complete uitlaat voor de KLE. Want die lijkt zijn langste tijd te hebben gehad.
 
Vriendin is begonnen met lessen, dus dan toch ook maar een rond gaan kijken voor een leuke motor, toen we deze kle voor niet al teveel geld tegenkwamen hadden we bedacht om eens te gaan kijken, ik heb zelf al bijna een jaar een kle (de rode) en ik vind het een erg fijne motor

Stond geadverteerd als ''Technisch perfecte staat'' bleek bij aankomst dat de banden al een goeie 7 jaar oud zijn, de voorvorken waren zo lek als en mandje, net zoals de uitlaat, die is nog net niet helemaal door geroest, remblokken zit ook niet veel voering meer op.
ook was het contactslot doormidden gebroken (Poging tot diefstal denk ik :/ ) en miste het slotje om de rechter zijkap vast te zetten

ook was de kle voorzien van 2 powerfilters, gelukkig zit de originele luchtbox er nog bij want goedkope powerfilters op een allroad motor is niet het meest geweldige plan.
full

na alle kosten op een rijtje te hebben gezet hebben we besloten om hem volledig te strippen, frame en losse delen te laten poedercoaten en de kappen gaan we zelf spuiten.
Het frame en achterbrug word mat zwart, losse dingen als de remklauwen, zijstandaard, schetsplaten, stuur etc word goud, en de kappen worden hoogglans zwart. ben benieuwd hoe het er uit gaat zien *O*
het zadel zal verlaagd worden en dit gaan we zelf weer bekleden.
full

druk bezig met het demonteren, ook hebben we een klein hok in de schuur schoongemaakt met dasty, de hogedrukspuit en borstels, omdat dit hokje geisoleerd is werkt het mooi als verwarmde spuitcabine, afgelopen weekend alvast 2 kappen gespoten als proef.
full

full


Mochten mensen nog onderdelen te koop hebben, we zijn opzoek naar het volgende:
-sloten set (contactslot, tankslot en het slotje van de zijkap)
-voor remschijf
-Uitlaat

zal afentoe wat foto's online gooien om het resultaat te delen :W
 
Leuk project om zo samen te doen!
Kleurencombinatie klinkt ook gaaf, een soort John Player special. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)

Gaan jullie de voorvork reviseren of gooi je er gelijk een ander onder?
 
De mijne is helaas nog niet draaiende.
eind augustus gekocht. Niet erg mooi meer, maar redelijk. Van 1992. 35000 km. Motor draaide prima zonder slag te missen. Gekocht voor weinig. Maar bij olie verversen wilde de dop in het carter niet meer terug. Bleek de draad uit het gat. OK. Ander carterpan gekocht. Die er onder gezet. Helaas moest ook de uitlaat er onder uit om bij de pan te kunnen. Knapten er 3 tapeinden af. 1 er uit gekregen. 2 andere uitgeboord en nieuwe draad er in getapt. In de carterpan lagen ook stukjes schijf van iets. Koppeling ziet er goed uit, dus geen idee waar het vandaan komt. Moest uiteraard diverse pakkingen halen. Inmiddels weer deels gemonteerd. Radiateur moet er weer onder en worden gevuld. Maar geen tijd, motor staat bij mijn broer op 125 km afstand. Er zat ook een stotterprobleem in de motor bij het naar huis rijden. Mijn broer vond uit dat 1 van de bobine's roest had op het pinnetje. wordt dus ook een andere zoeken, compleet met originele kabel. Die hebben knelrubbertjes om waterdicht op de bobine te monteren. en die ontbrak, waardoor door waterinslag er roest is ontstaan.
Ik ga de motor niet helemaal restaureren is bedoeld om in Hongarije in de zomer wat km te maken over paden en wegen. Zat zandpaden en bossen daar voor heel veel rijplezier.
 
Laatst bewerkt:
Kleurencombinatie klinkt ook gaaf, een soort John Player special. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)
Die richting gaat het inderdaad op ja :Y ben zelf ook erg benieuwd :)

Gaan jullie de voorvork reviseren of gooi je er gelijk een ander onder?

De voorvork gaan we reviseren, de buitenbuis gaat mee met de poedercoater en komt goud terug.
aangezien er niet hard offroad mee gereden gaat worden en ze ook geen circuit coureur is/wordt voldoet de originele veering :] wel worden de remleidingen vervangen voor staal omvlochten varianten

het hoogglans zwart spuiten gaat prima in de DIY spuitcabine, de lak komt bij de action vandaan :+ en word afgewerkt met blanke lak van Motip.
De tank, zijkappen aan de tank en de topkuip word afgewerkt met 2K blanke lak voor extra bescherming tegen steenslag, benzine etc.

full
 
Hoi allemaal!

Even een klein vraagje, laatst wilde ik mijn voorwiel uit de kle halen maar... toen kwam ik erachter dat dit zo makkelijk nog nirt is wanneer de motor geen middenbok heeft.. Mijn veaag is dus hoe doen julie dat? Ik had al bedacht om een krik onder het carter te zetten, maar aangezien die van alu is weet ik ook nirt of dat verstandig is..

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
 
Hoi allemaal!

Even een klein vraagje, laatst wilde ik mijn voorwiel uit de kle halen maar... toen kwam ik erachter dat dit zo makkelijk nog nirt is wanneer de motor geen middenbok heeft.. Mijn veaag is dus hoe doen julie dat? Ik had al bedacht om een krik onder het carter te zetten, maar aangezien die van alu is weet ik ook nirt of dat verstandig is..

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Ik hel hem over zijn jiffy (dus trek hem met een wiel in de lucht met de standaard als poot) en schuif dan een bierkrat ondersteboven onder de bashplate. Past precies :+ bierkrat is daarna enigszins ingedeukt, maar hij houdt t en is nog in te leveren ook!

De bierkrat steunt dan overigens op de framebuizen, niet op het carter.
 
Laatst bewerkt:
Normaliter gebruik ik een bok onder de achterbrug. Maar voor het voorwiel werkt dit niet. Toch naar iets anders omkijken. die motorlift lijkt me wel wat. En prijzen vallen mee. Ik heb ook een Deauville en daar kan ik een motorlift niet gebruiken. Heb dan echt een brug nodig. Nu zet ik een garagekrikje van de Aldi onder het blok om voorwiel van de grond te houden. werkt ook prima.
 
Hallo hallo,

Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Egbert en woon in het hoge noorden, Leeuwarden.
Sinds een aantal uurtjes ben ik de trotse eigenaar van een KLE! *O* *O* *O*
Misschien hebben jullie 'm wel op MP voorbij zien komen, hij is groen/wit/roze van kleur. Ik zal later een fotootje uploaden. Hij is aangeschaft als woon/werk/pekelfiets.

Naast dit pracht apparaat rijd ik nog een Speed Triple 1050 maar die wil ik niet in de winter verprutsen en is qua kilometers te duur om als woonwerkfiets te gebruiken.

Nu zag ik net dat ik geen duostepjes heb. Heeft iemand misschien nog een setje in de aanbieding?
 
Laatst bewerkt:
360.jpg

360.jpg

Dit is'm!

De duosteps zijn inmiddels gevonden *O*

Ik wil er nog een andere demper onder monteren, weet iemand toevallig de binnendiameter van het stuk direct achter de las van de demper?
 
Leuk. Had deze inderdaad op MP voorbij zien komen. Vrienden in een jolige bui. Zouden voor mij snel vriend af zijn om je motor zo te verkloten.
Maarre vraagje. Hoe zit dat cross voorspatbord bevestigd? Zoiets zie ik ook wel zitten voor de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan