Mijn A is binnen, welke motor voor veel reizen mét bagage?

GTR 1000

Ik vervoer regelmatig mijn viool en gitaar naar optredens, of ik neem de hele fotostudio (3 flitskoppen, statieven, lichtvormers en natuurlijk camera's en lenzen) mee.

Q4upBqh.jpg


Het verbruik is iets hoger, 1:17 bij mij, maar daarentegen is het verder een vrij onderhoudsvrije motor als je een nette hebt.
 
Laatst bewerkt:
Of kijk eens wat voor hutkoffers je voor de BMW 1200rt kunt krijgen. Daar kan een heel orkest in. En je helm ook.
 
GTR 1000

Ik vervoer regelmatig mijn viool en gitaar naar optredens, of ik neem de hele fotostudio (3 flitskoppen, statieven, lichtvormers en natuurlijk camera's en lenzen) mee.

[afbeelding]

Het verbruik is iets hoger, 1:17 bij mij, maar daarentegen is het verder een vrij onderhoudsvrije motor als je een nette hebt.

Wauw!
Het kan dus wel! Ik heb ook op een bmw zitten kijken.
Bedankt voor het plaatsen van de foto. Zo heb ik er een beeld bij.
 
Ik heb al enkele tientallen jaren ervaring met motorreizen. Oa met honda shadow, kawasaki en 500, fazer 600, cbr600 RR met sporttas, bmw gs1200. Maar nu heb ik, volgens mij de ideale motor gekocht. Een kawasaki versys 650. Het rijplezier is ongeevenaard. Je kan al eens aan het gas hangen, zonder schrik te krijgen dat je een half jaar je rijbewijs kwijt bent. De bochten neem je plat platter platst. Verbruik is laag, actieradius ruim. Filelaveren is kinderspel, onderhoud om de 12000 km. Beter zitcomfort dan op de cbr600 rr of fazer. Aanvaardbare aankoopprijs. Zijkoffers en topkoffer. En neen, ik werk niet voor kawasaki, :) en ik ben sneller op mijn werk van a naar b dan met de bmw
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al enkele tientallen jaren ervaring met motorreizen. Oa met honda shadow, kawasaki en 500, fazer 600, cbr600 RR met sporttas, bmw gs1200. Maar nu heb ik, volgens mij de ideale motor gekocht. Een kawasaki versys 650. Het rijplezier is ongeevenaard. Je kan al eens aan het gas hangen, zonder schrik te krijgen dat je een half jaar je rijbewijs kwijt bent. De bochten neem je plat platter platst. Verbruik is laag, actieradius ruim. Filelaveren is kinderspel, onderhoud om de 12000 km. Beter zitcomfort dan op de cbr600 rr of fazer. Aanvaardbare aankoopprijs. Zijkoffers en topkoffer. En neen, ik werk niet voor kawasaki, :) en ik ben sneller op mijn werk van a naar b dan met de bmw

Bedankt voor de tip.
Helaas iets buiten mijn prijsklasse.
 
Wauw!
Het kan dus wel! Ik heb ook op een bmw zitten kijken.
Bedankt voor het plaatsen van de foto. Zo heb ik er een beeld bij.

Ja, is geen enkel probleem. De motor is met gitaar achterop ook maar een klein stukje breder dan hij normaal is met koffers, tussen de file door en bij de verkeerslichten vooraan staan lukt me meestal nog steeds.

Onderhoud is verder makkelijk zelf uit te voeren. Er zijn hier ook een aantal GTR topics met informatie.
Ander voordeel bij dagelijks gebruik, als je redelijk kan doorrijden wordt je in de regen gewoon niet nat. Ik ben regelmatig volledig droog (op mijn helm na) aangekomen op bestemming ondanks stortregens onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Als je iets tweedehands zoekt, dan is de Suzuki sv 650 ook een hele goede motor. Deze is ook beschikbaar met kuip en volledige koffersets. Sportief en zuinig.

Ben aan het kijken naar een Yamaha Diversion. Vanochtend een bekeken, wilde niet starten :')
Maar goed. Herkansing volgt.
 
Oké, diversion is ook een hele goede en betrouwbare motor, maar niet zo sportief.

Sportief hoeft niet. De gemiddelde motor trekt de gemiddelde auto er sowieso uit, wat in het huidige verkeer wel een must is vind ik, ik neem aan dat de Diversion dit ook kan.

Een racemotor vouw ik denk ik gelijk om de eerste de best straatlantaarn heen denk ik :-p
 
Oké, probeer een testrit te regelen, alvorens tot de aankoop over te gaan. Veel succes ermee!

Tuurlijk, altijd een testrit!
Het was een sympathieke verkoper die ontzettend baalde en om het goed te maken, de motor gaat nakijken en als het lukt vandaag nog naar mij toe komt met de motor om alsnog de proefrit te doen.

Wie weet...!
 
Nou ik ben geen jongen hoor, maar kan je ook niet kwalijk nemen.
Geslacht is in mijn gebruikersnaam niet terug te lezen :P
Want jij hebt ook 'happy bike boy' staan, toch?

Ja... Happy bike boy/girl vind ik nou niet echt bij mijn leeftijd passen. De pubertijd ben ik al enige tijd gepasseerd :P

G_v_S..................?

Je roept het natuurlijk wel een beetje over jezelf af, dat je op het Motor-forum als man bejegend wordt als er niet meer staat dan enkel een paar initialen. Tegenwoordig zie je wel steeds meer vrouwen op een motor, wat te prijzen is, maar gangbaar bij motorfietsen is nog steeds dat er vnl mannen op zitten.

Als ik op het handwerkforum een bericht plaats met alleen een paar initialen, dan word ik wrs ook aangesproken met 'Mevrouw'...............
 
G_v_S..................?

Je roept het natuurlijk wel een beetje over jezelf af, dat je op het Motor-forum als man bejegend wordt als er niet meer staat dan enkel een paar initialen. Tegenwoordig zie je wel steeds meer vrouwen op een motor, wat te prijzen is, maar gangbaar bij motorfietsen is nog steeds dat er vnl mannen op zitten.

Als ik op het handwerkforum een bericht plaats met alleen een paar initialen, dan word ik wrs ook aangesproken met 'Mevrouw'...............

Ik lees je berichtje en zit me te verbazen over de bekrompenheid van bepaalde mensen....
Maar... ik ben hier om vrienden te maken, dus ik blijf lachen en ik blijf vriendelijk :-)
 
Oma effe wegsturen ...

Hahahahah die is goed!

Nee geen aanhanger. Het hele punt van motorrijden was om de files wat vlot door te komen. Met een aanhanger haal ik die kracht onderuit.
Gaat wel hoor. Met een éénwielertje ;)
Kan je er nog steeds vlot tussendoor.

Alleen niet vergeten bij het weer invoegen dat je wat meer lengte mee hebt :P
 
Tegenwoordig af en toe gewoon met de gitaar op mijn rug op de motor. Dat gaat eigenlijk best, al zeg ik het zelf!
Ook op de snelweg etc.
Wel heb ik altijd kleinere gitaren mee, wat het 'windrukeffect' wat vermindert.

Intussen andere motorrijders met gitaar op pad gegaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan