bij welke verzekering zitten jullie?

Ik ben ook verzekerd bij Verzekeruzelf. Groot nadeel van de verzekering dat het rijden op circuits (voor een voortgezette rijcursus bijvoorbeeld) niet verzekerd is.
 
Al mijn verzekeringen bij FBTO behalve mijn voertuigen. Die zitten sinds dsg 1 bij Unive.

Nog nooit schade gehad dus geen idee wat dst betreft.

Wel eisen zij enkel een art 4 slot voor diefstaldekking. Hoeft geen ketting te zijn, hoeft geen garage of iets, hoeft niet vast te staan. Vrij soepel dus.


@Nuri
De afgelopen 5 jaar stond mijn 600rr in West, Bos en Lommer aan een paal met hoes erover (vaak deed ik deze pas savonds op slot en onder hoes en stond die daar al de hele dag).

Motor stond wel altijd vol in het zicht of op de stoep achter autos. Meenemen kon maar niet zonder op te vallen. Er is in mijn geval gelukkig nooit wat gebeurd.

Goede lantaarnpaal claimen en het beste is in het zicht. Dieven houden er niet van vol in het zicht aan de gang te moeten.
 
Ik zit bij Verzekeruzelf. Bij niet al te dure motoren is een ARTslot voldoende.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ze dat controleren bij diefstal...

Aankoopbewijs van slot overleggen, plus het aantal sleutels dat er bij dat slot is verkocht (meestal 2 of 3). Waarbij wordt gekeken of één van die sleutels gebruikssporen heeft (zo niet, dan gebruik je het blijkbaar zelden en stond je motor nu dus ook niet op slot, aan jouw te bewijzen dat dat wel zo was).

En mocht je motor worden teruggevonden kan vaak ook nog worden gezien of hij wel of niet op slot stond. Een schrijfremslot zit bijvoorbeeld vaak in een houder op het frame. Als ze hem terugvinden met dat slot nog in die houder en jij hebt verklaard dat hij wel op slot stond, ben je zuur. Dan sta je op de zwarte lijst en kun je nergens meer verzekerd worden.
 
Ik zit ook bij unive met alles ,totaal geen problemen eenzijdig ongeval ,laten maken en zij betalen,
Met de motor ongeval ,ander partij na 2 weken uitbetaald ,wa tuinstoel van buren doorgezakt ,bedrag stond volgende dag op de rekening ,problemen niet bij mij
 
~[/quote]
Ik heb alles bij Unive, motoren, auto, huis, zorg, rechtsbijstand, reis en vast nog wel iets. Krijg collectiviteitskorting via de FNV en daarnaast pakketkorting omdat ik meerdere verzekeringen bij Unive heb. Ik heb er geen klagen over.
~
Zelfde hier. Maar wel een paar keer nodig gehad voor auto en de aansprakelijkheid en dan komt het grote voordeel van Unive: persoonlijk contact op de vestiging bij mij in het dorp. Dus snel geregeld bij een bakkie koffie. Voor mij geen ver-van mijn-bed-internet-verzekeringen.
 
KNMV, al jaren. Eenmaal diefstal(Harley, netjes afgehandeld), tweemaal ongeluk(Yamaha Tenere, ook netjes en vlot afgehandeld), dus geen klachten hier.
 
Ik heb een ART4 slot maar daar zat geen pasje bij...
Bovendien: hoe kan je aantonen dat het slot er daadwerkelijk op zat? Voor hetzelfde geld ligt hij gewoon in de keukenla.
Dat is niet jouw probleem.

Daarom ook het aankoop bewijs bewaren.
Werd mij aantal jaar geleden verteld door iemand van ten kater.
 
hoi,

Ik dacht zelf aan om mijn (toekomstige) motor bij UNIVE te verzekeren omdat het toch wel lekker voordelig is maar nadat ik de reviews van hun klanten heb gelezen zit ik toch te twijfelen om toch maar ergens anders te verzekeren maar waar?

mijn vraag aan jullie, bij welke verzekering zitten jullie en wat vinden jullie van jouw verzekering? (werd je goed behandeld toen je een ongeluk kreeg of bij diefstal bv. ?)

alvast bedankt.


Hema, voor mijn auto ging ik van € 43,= naar € 18,= per maand al risk voor een Aygo van 2011.En achter Hema staat natuurlijk Acmea.
 
Laatst bewerkt:
Ik regel alles via een tussenpersoon, heb je direct altijd menselijk contact, en hij zoekt voor jouw ( bij mij wel iig) de beste , of indien je wenst , de goedkoopste..
motoren en auto nu bij klaverblad....36 euro per jaar wa
 
Ik verzeker mezelf bij KNMV. Als je lid bent krijg je ook nog eens gratis pechhulp. Was er een partij blij mee toen de motor over het asfalt heen ging. Een belletje en er stond een takelwagen bij de motor.
 
Ik zit bij Univé, had in mijn zoektocht naar een goede motorverzekeraar veel positieve dingen gelezen over deze.

Geen ervaring verder met schade/diefstal, gelukkig. Wel had ik bij het afsluiten last van een hapering waardoor ik per ongeluk 2 verzekeringen had, dit is met 1 telefoontje heel snel opgelost.
 
Ik verzeker mezelf bij KNMV. Als je lid bent krijg je ook nog eens gratis pechhulp. Was er een partij blij mee toen de motor over het asfalt heen ging. Een belletje en er stond een takelwagen bij de motor.
nou dat mag je bij elke motorverzekering verwachten! Sleephulp na een ongeval zit er standaard altijd in (ook bij alleen WA).
 
Zit zelf bij Biker Polis (=intrasurance). Goede voorwaarden en relatief lage prijs. Afhandeling schade is dan wel wat traag. Maand later en status is nog steeds 'in behandeling' maar ik weet niet hoe dat bij andere maatschappijen is.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet jouw probleem.

Daarom ook het aankoop bewijs bewaren.
Werd mij aantal jaar geleden verteld door iemand van ten kater.
Ben toch benieuwd hoe dat bij mij zit. Van de verzekering moet ik een ART4 of 5 slot hebben ivm diefstal, en die heb ik bedongen bij de koop van mijn motor. Nu staat op de factuur van mijn motor 'Extra: ART4-gecertificeerd slot (gratis)'. Zouden ze dat accepteren? Voor de zekerheid heb ik de verpakking maar bewaard...
 
Dat is toch een rekening? Als aanvulling zou je een foto kunnen maken van het slot met die rekening erbij en/of een foto van het slot met de motor.
 
Ben toch benieuwd hoe dat bij mij zit. Van de verzekering moet ik een ART4 of 5 slot hebben ivm diefstal, en die heb ik bedongen bij de koop van mijn motor. Nu staat op de factuur van mijn motor 'Extra: ART4-gecertificeerd slot (gratis)'. Zouden ze dat accepteren? Voor de zekerheid heb ik de verpakking maar bewaard...
Of hij gratis betaald of gejat(bewijze van dan :+ ) is boeit niet als je hem maar hebt.

Zolang je maar een bewijs hebt dat je er 1 had.
 
Ik zit bij Univé, had in mijn zoektocht naar een goede motorverzekeraar veel positieve dingen gelezen over deze.

Geen ervaring verder met schade/diefstal, gelukkig. Wel had ik bij het afsluiten last van een hapering waardoor ik per ongeluk 2 verzekeringen had, dit is met 1 telefoontje heel snel opgelost.
De pech hulp is ook handig scheelt weer een apart abo op de ANWB.
Helaas geen Europa dekking kunnen vinden das wel weer jammer.


En je word vlot geholpen,keer uit geprobeerd O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch een rekening? Als aanvulling zou je een foto kunnen maken van het slot met die rekening erbij en/of een foto van het slot met de motor.
Ja dat hoop ik ook :) Maar aangezien ze een bon eisen en er op de factuur geen merk oid opstaat, blijf ik er wat onzeker over. Maarja, gewoon niet laten jatten en geen probleem. :]
 
Zelf bij interpolis. Om dat de koekblikken er ook zitten was dit super goedkoop.
Mijn zoon bij univé deze was voor hem zeer volledig en niet duur. KNMV stelt belachelijk privé vragen die ze niet aangaan en zijn ook nog duur. Bij Centraal beheer mocht hij met een A2 rijbewijs geen 35KW motorfiets rijden. Is voor een 20 jarige beperkt bij hen tot 25KW. :?
 
Als het gaat om verzekering voor pechhulp: wij zitten bij ADAC. (ADAC-Plus voor 2 personen in 1 gezin: 109 euro per jaar, incl. Europadekking incl. woonplaatsdekking. Ter vergelijking: Wegenwacht met woonplaatsdekking kost voor 2 gezinsleden 95+63=158 euro per jaar.) En ik heb al eens een lekke band op de oprit gehad. OK moet je even in het Duits bellen maar dan komt...de ANWB!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net geswitcht.
Ik zat bij de KNMV, maar door wat rare regelingen schoot mijn premie omhoog. Geïnformeerd bij Interpolis, waar ik al mijn andere verzekeringen heb onder gebracht, kreeg ik een soort stapelkorting op mijn auto/motorverzerkering.
Mijn motor is WA verzekerd voor 2,41 p/m
 
Terug
Bovenaan Onderaan