Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
De BMW onderbroek valt na enkele weken van je kont.... daarop volgt er -misschien - een recall, als er tenminste genoeg BMWrijders op het internet beginnen te roepen dat ze hierdoor een blaasontsteking opgelopen hebben.

Daarop worden deze BMWrijders, herkenbaar aan hun blote kont en hun pijnlijke plasbeurten, mondjesmaat uitgenodigd bij de BMWdealers om een touwtje in hun onderbroek te laten aanbrengen.. alleen, alle touwtjes zijn in backorder....
Fraaie weergave van de dagelijkse praktijk bij BMW. _O-
 
Daarop worden deze BMWrijders, herkenbaar aan hun blote kont en hun pijnlijke plasbeurten, mondjesmaat uitgenodigd bij de BMWdealers om een touwtje in hun onderbroek te laten aanbrengen.. alleen, alle touwtjes zijn in backorder....

Nee, of ze over een paar weken nog eens kunnen bellen, want die touwtjes hebben ze nog niet en er is geen zicht op wanneer die binnenkomen. De dealer kan toch zeker niet al die klanten af gaan bellen, daar hebben ze geen tijd voor ...
 
Ik hoop binnenkort ook een keertje content te zijn met de Scorpion 2. Met de A40 was ik dat in ieder geval niet. Nog los van het feit dat het een herrieband is, is het slijtagepatroon niet geschikt voor mijn rijstijl. De zachtere zijkanten waren veel eerder versleten dat het loopvlak waardoor je een enorm kantelmoment kreeg bij het platleggen.

Bridgstone blijft dus in de hoek van de "losers" wat mij betreft.


Het zal altijd iets persoonlijks blijven vrees ik.

Ik merk weinig verschil tussen mijn vorige set Scorpion Trail 2 en m'n huidige Bridgestond A40.
Als ik me niet vergis was/is JP op het BMW-forum ook heel tevreden van die Bridgestones?

En begin september nog eens op Mettet geweest, daar zag ik er ene met de oude Bridgestones belachelijk plat door de bochten gaan... slechte banden... bestaat da nog?
 
Laatst bewerkt:
hier prima tevreden met A40s. Hij jankt wel maar vind het niet storend. Als je maar genoeg rijdt dan gaat dat vanzelf weer weg :]
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb de navi. Eens rustig alle functies ontdekken. Erg vervelend trouwens dat elke keer als je het apparaat opstart je een land moet kiezen, voorwaarden accepteren en dan nogmaals klikken om aan te geven dat je hem niet gaat gebruiken tijdens het rijden.. Kan ik dat uitzetten?
 
Land kiezen en voorwaarden accepteren zou eenmalig moeten zijn. Heeft de Nav wel een goede fix op satellieten gehad of heb je ‘m alleen nog in huis aan gehad?
 
Land kiezen en voorwaarden accepteren zou eenmalig moeten zijn. Heeft de Nav wel een goede fix op satellieten gehad of heb je ‘m alleen nog in huis aan gehad?

Dat hielp! Hij vraagt niet meer naar het land. Ik moet echter wel nog elke keer de voorwaarden accepteren en dan de waarschuwing..
 
Laatst bewerkt:
Dat verdwijnt pas nadat je eens een rit hebt gemaakt.

Super, thnx! Heb nog niet gereden ermee idd, alleen op de motor gehad. Hierbij viel me overigens op dat als hij een route aan het plannen is terwijl hij stroom krijgt (USB dan wel op de motor) de helderheid van het scherm een beetje flikkert. Als ie alleen op de batterij zit doet die dat absoluut niet. Is dat normaal of met een optie ergens aan te passen?
 
Super, thnx! Heb nog niet gereden ermee idd, alleen op de motor gehad. Hierbij viel me overigens op dat als hij een route aan het plannen is terwijl hij stroom krijgt (USB dan wel op de motor) de helderheid van het scherm een beetje flikkert. Als ie alleen op de batterij zit doet die dat absoluut niet. Is dat normaal of met een optie ergens aan te passen?

De helderheid van het scherm heeft tijdens batterijgebruik een andere helderheid dan wanneer de NAV onder stroom staat. Waarschijnlijk ben je dan, naast het berekenen, ook bezig met opladen maar dat zou geen geflikker moeten opleveren. Lijkt mij een probleem met de laadstroom maar ik ben geen expert op dat gebied.
 
Vandaag twee ritten gemaakt (64 km), maar de melding blijft komen helaas.. Wanneer zou die moeten verdwijnen?

zet jij die navi uit door de knop lang ingedrukt te houden of laat je m vanzelf uit gaan? (spanningsbron losgekoppeld, apparaat wordt over xx seconden uitgeschakeld...
 
Gister met motormaat rondje Belgie-Luxemburg-Duitsland gedaan. Prima weer. Leuke route met ruim voldoende bochten :] . Route van gpstracks.nl.

Alles bij elkaar incl. aanrijroute en terug naar huis een kleine 740 km op de teller erbij gezet.

Geweldige dag geweest!!! Heerlijk kunnen wennen aan de GSA (het uiteindelijke doel van de rit O-) )
 
Zag in Borg en oranje GS staan. De bestuurder zat volgens mij aan de andere kant van de weg een ijsje te eten...
We reden voorbij en de combinatie maken ging net wat te langzaam.
Iets met alcoholinname afgelopen avond _O-
Ja het was een goed feestje in Gasselternijveenschemond! *O*
 
Laatst bewerkt:
Zag in Borg en oranje GS staan. De bestuurder zat volgens mij aan de andere kant van de weg een ijsje te eten...
We reden voorbij en de combinatie maken ging net wat te langzaam.
Iets met alcoholinname afgelopen avond _O-
Ja het was een goed feestje in Gasselternijveenschemond! *O*

Norg.... en ik heb netjes mijn hand op gestoken... :W
 
rondje posbank gedaan gisteren, erg leuk afgezien dat de posbank was afgesloten :P inmiddels al ruim 1500km op de GS gedaan, dus tikt lekker kilometers weg.

wat voor verbruik is gangbaar voor een 2009 1200 GSA? ik zit ongeveer op de 1:17 nu

ruitje bevalt mij redelijk maar de passagier wordt er niet vrolijk van...
 
Mijn overall benzine verbruik, vanaf aanschaf nieuw 15 juli 2016 tot nu met heden (32.370km), is volgens m'n boordcomputer 1 op 21. Uitschieters zijn 1 op 24 en 1 op 19. MrsTenCats, die behoorlijk minder fors is gebouwd en vele kilo's minder weegt, verbruikt met haar eur4 model een nette 1 op 22 (over 18.490km) vanaf 21 april 2017 met als uitschieter 1 op 25,6 en 1 op 20.

Met de 2007 versie haalde ik zo'n beetje 1 op 18, met de 2012 versie 1 op 20. Dus ik rij òf rustiger òf de motoren worden zuiniger.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen haast meer, dus waarschijnlijk optie 1. Hooguit dat je een keer gas geeft omdat je de Begonia's bent vergeten water te geven. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan