Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd inderdaad. De mijne is gedaan door http://www.jd-shocks.nl/. Destijds voor mij om de hoek.
Ik weet niet meer wat ik betaald heb maar alleszins redelijk. Iets goedkoper dan HK suspension in elk geval.
JD is een eenmansbedrijfje, het type dat je niet moet mailen maar gewoon bellen of langs gaan.
Rooske in Tynaarlo is ook een soort beroemdheid op dit gebied, zelf nog geen ervaring mee.
Oh en Hyperpro heeft ook adressen door het land die ook shock revisies doen.
Mogelijkheden genoeg eigenlijk! Het kost wel centen, ik schat zo'n 150-200€ maar dan kan ie er echt weer tegen aan.
 
Nog iemand tips?


Dit ligt aan de afstelling en/of werking van de carburateurs.
Het juist afstellen van de eerste en tweede trap komt erg precies.
Ik heb dat hier meerdere malen gedaan het is even een klusje, maar ook een SZR kan goed en behoorlijk soepel rijden.
Je kan nu vast ook niet 80km/h in de 5e versnelling rijden?

groet,

Pieter Hessels
 
Dit ligt aan de afstelling en/of werking van de carburateurs.
Het juist afstellen van de eerste en tweede trap komt erg precies.
Ik heb dat hier meerdere malen gedaan het is even een klusje, maar ook een SZR kan goed en behoorlijk soepel rijden.
Je kan nu vast ook niet 80km/h in de 5e versnelling rijden?

groet,

Pieter Hessels
Toen ik een SZR en een SRX had kwam ik onder de honderd nooit in de vijfde versnelling. Niet vanwege de carburateurs maar om bak en blok te sparen. Maar dat staat los van een goede afstelling.
 
He net alle 5(!!!) delen doorgelezen! Hopelijk is het nog geen dooie boel hier XD

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben J, xx jaar en ben sinds kort trotse eigenaar van mijn eerste motor, en je ziet het misschien al aankomen, een Yamaha SZR660 *O*

Ding stond 8 jaar stil en het heeft dan ook flink wat tijd en moeite (lees geld) gekost om hem weer aan de praat te krijgen. En helaas zijn de problemen nog niet over, voorrem werkt perfect maar remlicht wordt er niet door geactiveerd -O- verder zijn de knipperlichten levensmoe en zijn ze afgebroken. Maar dat mag de pret niet drukken! de eerste 500 km zitten er inmiddels op en mijn god wat is het een lekker gevoel :Y

Wordt er nog veel gereden op de szr of zijn ze inmiddels allemaal om een boom heen gevouwen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He net alle 5(!!!) delen doorgelezen! Hopelijk is het nog geen dooie boel hier XD

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben J, xx jaar en ben sinds kort trotse eigenaar van mijn eerste motor, en je ziet het misschien al aankomen, een Yamaha SZR660 *O*

Ding stond 8 jaar stil en het heeft dan ook flink wat tijd en moeite (lees geld) gekost om hem weer aan de praat te krijgen. En helaas zijn de problemen nog niet over, voorrem werkt perfect maar remlicht wordt er niet door geactiveerd -O- verder zijn de knipperlichten levensmoe en zijn ze afgebroken. Maar dat mag de pret niet drukken! de eerste 500 km zitten er inmiddels op en mijn god wat is het een lekker gevoel :Y

Wordt er nog veel gereden op de szr of zijn ze inmiddels allemaal om een boom heen gevouwen?

Welkom! Ja een beetje dooie boel is het wel. -O-

Alles doorgelezen?! Heb je voor mij de samenvatting dan? :P

Grappig, mijn SZR had ook enkele jaren stil gestaan. Dus ik weet wat voor werk er dan in zit. Wat heb jij allemaal aan de jouwe gedaan?
Die knipperlichten die niks kunnen hebben is wel een kwaaltje jah. Ik heb ze al eens vervangen, nu weer stuk. Ik zet er wel wat anders op.

En of het nog rijdt? Och...
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He net alle 5(!!!) delen doorgelezen! Hopelijk is het nog geen dooie boel hier XD

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben J, xx jaar en ben sinds kort trotse eigenaar van mijn eerste motor, en je ziet het misschien al aankomen, een Yamaha SZR660 *O*

Ding stond 8 jaar stil en het heeft dan ook flink wat tijd en moeite (lees geld) gekost om hem weer aan de praat te krijgen. En helaas zijn de problemen nog niet over, voorrem werkt perfect maar remlicht wordt er niet door geactiveerd -O- verder zijn de knipperlichten levensmoe en zijn ze afgebroken. Maar dat mag de pret niet drukken! de eerste 500 km zitten er inmiddels op en mijn god wat is het een lekker gevoel :Y

Wordt er nog veel gereden op de szr of zijn ze inmiddels allemaal om een boom heen gevouwen?
Welkom! :W

Laatste keer dat ik met mijn szr heb gereden, is 2 jaar geleden. 10 dagen voor hij gestolen werd ;(

full

'(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is altijd het kutste, heb liever dat hem kapot rijd dan dat ie gestolen wordt :(

Ook een beetje een domme fiets om te stelen, er zijn er niet zoveel van.
 
Welkom! Ja een beetje dooie boel is het wel. -O-

Alles doorgelezen?! Heb je voor mij de samenvatting dan? :P

Grappig, mijn SZR had ook enkele jaren stil gestaan. Dus ik weet wat voor werk er dan in zit. Wat heb jij allemaal aan de jouwe gedaan?
Die knipperlichten die niks kunnen hebben is wel een kwaaltje jah. Ik heb ze al eens vervangen, nu weer stuk. Ik zet er wel wat anders op.

En of het nog rijdt? Och...
[afbeelding]


Ik heb vervangen: Cdi, Carburateurs, bobine, bougie
En dan nog 100+ uren met alles schoonmaken en uitelkaar en inmekaar zetten.

Geen idee wat het euvel nou was maar hij liep niet stationair en plofte constant. Ik was hem zat en wou hem weg gaan brengen. Zette hem inmekaar en deed het perfect.

Vandaag weer 70km gereden. Knipperlichten heb ik met tape en schreven vast gezet en hebben het gehouden. Had nieuwe besteld maar de knippers die ik uitgezocht had leverden ze niet meer... Voorrem remt nu ook weer mooi :)
 
Weet er iemand trouwens of er tassen zijn die op de szr passen? tanktas of tassen voor aan de zijkant?
 
Weet er iemand trouwens of er tassen zijn die op de szr passen? tanktas of tassen voor aan de zijkant?

Dat kan zeker, ik heb oxford tassen (weet niet precies welke, want die van mij heb ik 2de hands gekocht). Hier ben ik mee naar Noord-Frankrijk gereden, al adviseer ik SZR niet voor dit soort lange trips. Ik krijg altijd na een paar 100km last van mijn handen door het trillen van de motor.
full
 
Bijna alle universele zijtassen passen wel. De vorm maakt het wel wat lastige om ze goed te plaatsen. Koop vooral geen hele grote. Ik had booster sport tassen en die zaten wel ok.

Tanktas is lastiger. De tank is van plastic dus magneten werken niet en de tankdop ring zit te ver naar het zadel toe om dat soort tassen te monteren. Een tailpack kan ook prima.
 
Ik ben voornamelijk op zoek naar tassen waar ik een tentje en kleding voor een weekend in kan gooien. Ik heb gemerkt dat de szr trilt als een gek maar met genoeg pauzes vliegen de kilometers onder je door. Ik gebruik nu een rugzak om al m'n zooi mee te nemen maar dat is ook niet alles. Heb ook geen zin om m'n kappen te moeten beschadigen met tassen
 
Ik heb ook altijd met de szr lange afstanden gereden. Gaat prima op zich. Er zijn comfortabelere motoren maar het lukt wel.

Het beschermen van het lakwerk deed ik met een katoene doek, alhoewel de meeste tassen zo zijn gemaakt dat ze niet krassen.

Ik legde de tent op de zij tassen.
 
Ik ben twee keer naar het zuiden van Frankrijk geweest met de SZR. Steeds alleen maar stoppen om te tanken en gelijk weer door. Je moet een beetje van pijn houden (hoewel je na een paar honderd kilometer toch niets meer voelt), lenig zijn en een paar dagen geduld hebben om van de gevoelloosheid in je kont af te komen dan gaat het best. Ook niet vergeten een paar liter olie mee te nemen ;)

Had een tanktas met riemen (katoenen lap ertussen), oude zijtassen en daar bovenop een dikke rol. Alles kan, als je maar wil.
 
Dan ga ik maar eens op marktplaats op zoek. Ik zou graag eens per jaar met een aantal vrienden n weekje weg naar de Ardennen willen oid. Ik reed ook rustig 200km per dag met de scooter en zolang ik motorrijden leuk vind kan ik redelijk veel hebben. Moet alleen zo vaak naar de wc van die motor.
 
Zo, laat ik ook maar weer eens reageren.

De laatste keer dat ik op m'n SZR heb gereden brak er een klepveer, daarna niet meer gereden.

Heb nu wel een frame met kenteken liggen, dus kan hem straatklaar maken ☺️.

Nu alleen nog even de motivatie vinden.....

full
 
Ik heb nog een litertje 20w50 olie staan in verzegelde fles, was onderdeel van de nodige olievoorraad die hoort bij een szr600 :+. Kan ik hier iemand er blij mee maken?
 
Goedenavond iedereen! Ik ben nieuw op dit forum en ik heb mijn SZR een jaar. Nu heb ik een schuiver gemaakt en daarom zoek ik een linkerzijkap in de kleur rood. Kan iemand mij hieraan helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan