Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Weet er iemand toevallig een bedrijf die een sv650 2004 op de ecu kan afstellen, ritzen lukt het (waarschijnlijk) niet maar er zijn wel bedrijven die beweren er van alles mee te kunnen maar dan moet je de ecu opsturen maar dan kan die toch nooit goed afgesteld krijgen op je motor, zijn bedrijven zoals

SV650 S – MotorSport ECU Tuning | ECU Reflashing | ECU Remapping | Chip Tuning – ECUnleashed Tuning Technology: The Go To…To Go Fast Company

En Nederlands bedrijf Carmo
SV650 (2003-2012, 2016 >) : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Neem aan dat de ecu dan niet ineens de dip er uithaald enz.

Iemand een adres om de sv650 2004 op de ecu te kunnen tunen?
 
Laatst bewerkt:
Even oma aan de kant zetten:

Mijn broertje heeft voor zijn Aprilia Tuono een tweedehands rapidbike2 module + kabelboom op de kop getikt.

Nu is het regelen van een programmeersnoer niet zo heel spannend aangezien dit gewoon via een usb ftdi kabeltje gaat, het probleem waar we mee zitten is het krijgen van de software (RB master)

Op de website van rapidbike is deze in principe gewoon gratis te downloaden alleen moet je je eerst registreren. Als we dit doen krijgen we een foutmelding over dat het serienummer niet klopt :?

Weet iemand waar het fout gaat? ik kan me voorstellen dat deze module al een keer eerder geregistreerd is en daarom het serienummer niet werkt voor registratie.

Als iemand de software toevallig nog ergens heeft liggen en deze met mij zou willen delen hou ik me ook aanbevolen O-)

Gisteren een mailtje gestuurd naar de klantenservice en vandaag een mailtje met een wetransfer link. Zojuist Rapid Bike Master Free geinstalleerd. Dus ik kan je de link sturen of je stuurt zelf een mail via de site.
 
Weet er iemand toevallig een bedrijf die een sv650 2004 op de ecu kan afstellen, ritzen lukt het (waarschijnlijk) niet maar er zijn wel bedrijven die beweren er van alles mee te kunnen maar dan moet je de ecu opsturen maar dan kan die toch nooit goed afgesteld krijgen op je motor, zijn bedrijven zoals

SV650 S – MotorSport ECU Tuning | ECU Reflashing | ECU Remapping | Chip Tuning – ECUnleashed Tuning Technology: The Go To…To Go Fast Company

En Nederlands bedrijf Carmo
SV650 (2003-2012, 2016 >) : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Neem aan dat de ecu dan niet ineens de dip er uithaald enz.

Iemand een adres om de sv650 2004 op de ecu te kunnen tunen?

Donderdag voor het eerst met de sv gereden op zandvoort, je merkt dat die iets te kort komt maar loopt over het algemeen aardig lijkt het, als ecu afstellen niet mogelijk is dan wil ik de yoshi box wel proberen hoor en lees daar toch ook wel goede dingen over.
 
Donderdag voor het eerst met de sv gereden op zandvoort, je merkt dat die iets te kort komt maar loopt over het algemeen aardig lijkt het, als ecu afstellen niet mogelijk is dan wil ik de yoshi box wel proberen hoor en lees daar toch ook wel goede dingen over.

Die heb ik ook, maar verwacht er geen wonderen van.., alleen met wat geluk valt hij "in de range" waarin je met de yoshi box kunt afstellen, dán kun je wel wat winst boeken..
 
Die heb ik ook, maar verwacht er geen wonderen van.., alleen met wat geluk valt hij "in de range" waarin je met de yoshi box kunt afstellen, dán kun je wel wat winst boeken..

Ja daarom wil ik eigenlijk ook de ecu laten flashen/op afstellen.

Weet jij waarom bv carmo dat wel kan (of zeggen dat te het kunnen) met een losse ecu, kan toch nooit goed zijn zoals je een motor bij bv jou op de bank afsteld.
 
Ja daarom wil ik eigenlijk ook de ecu laten flashen/op afstellen.

Weet jij waarom bv carmo dat wel kan (of zeggen dat te het kunnen) met een losse ecu, kan toch nooit goed zijn zoals je een motor bij bv jou op de bank afsteld.


Denk je dat elke nieuwe motor op een dynobank gaat voordat hij naar de winkel/motorzaak etc en klant gaat ??
 
Hij loopt wel beter als de labdas uit staan en hij loopt harder
Dus hij is wel getund

Ik liet altijd mijn auto's tunen dat koste handmatig 850 euro.Allerlei parameters werden aangepast dat is was ik ervan weet.

Labdas zegt mij vrij weinig ? Ken wel de labdasonde .

Stel ik zou mijn ECU ook deels laten flashen door Carmo heeft dan een powercommander dan nog nut ? Die zit er nu op.
 
Ik liet altijd mijn auto's tunen dat koste handmatig 850 euro.Allerlei parameters werden aangepast dat is was ik ervan weet.

Labdas zegt mij vrij weinig ? Ken wel de labdasonde .

Stel ik zou mijn ECU ook deels laten flashen door Carmo heeft dan een powercommander dan nog nut ? Die zit er nu op.

Ik weet niet hoe jou motor nu loopt
Zet hem op de bank bij ritzen en hij kan je precies vertellen wat je wel en niet moet doen.
 
Ik weet niet hoe jou motor nu loopt
Zet hem op de bank bij ritzen en hij kan je precies vertellen wat je wel en niet moet doen.


Hij loopt prima de motor is van 2004 en volgens Ritzen was een ECU flash dan niet mogelijk.

O.a daarom een Powercommander erop gezet met nu standaard mapping nog.in de winter gaat hij op de testbank.
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt prima de motor is van 2004 en volgens Ritzen was een ECU flash dan niet mogelijk.

O.a daarom een Powercommander erop gezet met nu standaard mapping nog.in de winter gaat hij op de testbank.

Heb dus het zelfde fiets is van 2004 blijk je nog niets tot weinig mee te kunnen behalve bv carmo dan, power com zie ik niet zitten vanwege nare ervaringen.
 
Heb dus het zelfde fiets is van 2004 blijk je nog niets tot weinig mee te kunnen behalve bv carmo dan, power com zie ik niet zitten vanwege nare ervaringen.


Ik rij net als jij ermee op het circuit.
Had ook een quick-shifter nodig en deze kon weer zo meteen in de powercommander gestoken worden.

Heb op een andere motor ook een PC zitten dit al vele jaren maar geen nare ervaringen ermee ?
 
Je hebt ook andere modules. Zoals Bazzaz.

Hebben ze helaas niet voor een sv650 2004 wel een efi/ejk module daar heb ik weer wel goede ervaring mee terwijl dat ongeveer het zelfde doet.

Ga carmo even mailen wat en hoe ze het nu precies doen met de ecu/cdi.
 
Hebben ze helaas niet voor een sv650 2004 wel een efi/ejk module daar heb ik weer wel goede ervaring mee terwijl dat ongeveer het zelfde doet.

Ga carmo even mailen wat en hoe ze het nu precies doen met de ecu/cdi.


Ik heb zo een vermoeden dat ze dat niet aan de grote klok gaan hangen.

Ik heb wel zo mijn twijfels, een goede tuner is weet ik veel hoeveel uur bezig met de fiets op een bank en Carmo "draait op afstand aan wat schroefjes" en dan moet het goed zijn.
 
Netjes een mail terug ontvangen van carmo

**de flash procedure is als volgt. U stuurt ons uw ECU met gegevens van uw motorfiets met (het liefst) dyno-charts en of LM2 log bestanden. Wij lezen uw ecu uit en passen de software aan, daarna schrijven we de software terug naar uw ECU.**

Het beste is dus eerst de motor op de dyno te zetten en die gegevens op een USB stick te verzamelen.

Ritzen, kan jij dat ook een dyno-chart maken en een LM2 (a/f ratio) log bestand maken?

Het klinkt niet verkeerd opzich.
 
Terug
Bovenaan Onderaan