ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Wat klote, je was toch nog niet zo lang begonnen met circuit rijden op de zx10r? Anyways, fijne shock :Y, succes met de verkoop en beterschap.

Edit: overigens zou ik altijd foto's en een vraagprijs toevoegen aan een advertentie. Mocht je nog wat spullen los willen verkopen (valdoppen/uitlaat/remblokken/regenbanden) heb ik wel interesse.

Een jaartje gereden, helaas veel te kort. Maar soms zit het tegen.

Dit weekend ga ik goede foto's schieten van de complete set. Ik heb nog 8 pakjes remblokken, die zijn zeker te overname beschikbaar. Eventueel ook een gilles tooling rearset en Gripone S3 systeem.

PM me maar als je wat wil overleggen :)
 
Rijdt hier iemand een groene Golf 3 en zat afgelopen dinsdag naar me te zwaaien? Leek alsof deze persoon duidelijk probeerde te maken dat ie dezelfde motor reed ofzo :9
 
Ik heb het idee dat mijn olie niveau stijgt van mn Gen1.. -O-
Iemand hier ervaring mee? Lekkende injectors? Te rijk afgestelde powercommander? Zuiververen gaar? De motor rijdt overigens goed, zonder roken, bokken of rare geluiden.
 
Ik heb het idee dat mijn olie niveau stijgt van mn Gen1.. -O-
Iemand hier ervaring mee? Lekkende injectors? Te rijk afgestelde powercommander? Zuiververen gaar? De motor rijdt overigens goed, zonder roken, bokken of rare geluiden.
Gebaseerd op? Puur visueel door dat kijkglas? (ervan uitgaand dat een gen1 dat ook heeft :+ )
Persoonlijk vind ik het lastig beoordelen (gen2) door dat gat in de kuip, half geknield naast de fiets, zeker als je m dan ook nog eens precies verticaal moet zien houden met de hand..(idd te lui om de stand er even onder te zetten)

Lekkende injectoren lijkt me bijna onmogelijk als ie verder goed loopt, start, niet rookt enz.
Daar zou je mi in het gewone 4takt verbrandingsproces dan ook weet van moeten hebben.(inspuiting is afgeregeld aan hoeveelheid lucht, toerental temperatuur etc natuurlijk, dus teveel benzine is een niet gestuurde afwijking, geen idee of de lambda regeling dit oppikt bij deze motoren, bij auto's wel iig)

Zuigerveren met slijtage zouden juist olieverbruik in de hand kunnen werken, denk ik dan. (roken)
Lekke koppakking zou je ook zien in dit geval want dan verdwijnt er koelvloeistof die bij de olie komt.

Wellicht dat je heel veel korte ritjes maakt zonder dat je blok lekker doorwarmt? Dan zou ik het me nog kunnen voorstellen, vanwege niet 100% passende onderdelen door het ontbreken van de juiste bedrijfstemperatuur.

Als je nu een rit van pakweg 100/150km maakt is het 'teveel' dan verdwenen ofwel het nivo aanmerkelijk lager?

My 2cents. ;)

Suc6, grtz,fRank

Btw je avatar: _O-
 
Ik heb het idee dat mijn olie niveau stijgt van mn Gen1.. -O-
Iemand hier ervaring mee? Lekkende injectors? Te rijk afgestelde powercommander? Zuiververen gaar? De motor rijdt overigens goed, zonder roken, bokken of rare geluiden.

Je eigen niet druk maken , een beetje olie verbruik is niet erg ( mits 1 liter op 1000 km )
De mijn 3e generatie heeft ook af en toe een beetje olie nodig .
Zoon rit naar Bruno 2500 km moet ik ook 1/4 liter erbij flikkeren .
Motor loopt verders als een kogel , zo goed :t
Ik zou me er niet echt druk over maken .
Mijn 2004 had geen olie verbruik overigens toendertijt .
 
Je eigen niet druk maken , een beetje olie verbruik is niet erg ( mits 1 liter op 1000 km )
De mijn 3e generatie heeft ook af en toe een beetje olie nodig .
Zoon rit naar Bruno 2500 km moet ik ook 1/4 liter erbij flikkeren .
Motor loopt verders als een kogel , zo goed :t
Ik zou me er niet echt druk over maken .
Mijn 2004 had geen olie verbruik overigens toendertijt .

Er komt olie bij, verbruikt niet als ik goed goed begrijp,

Ik zeg steeds aftappen en verkopen een goud mijn zo kawa.

Probeer eens een paar keer het zelfde te peilen, of de zelfde plek zelfde situatie en goed recht houd.
 
Ik heb het idee dat mijn olie niveau stijgt van mn Gen1.. -O-
Ik niet. :+

Kan er wel een paar rampscenario's op loslaten, maar dat wordt een erg lang verhaal.
Bijvoorbeeld warm of koud peilen scheelt al een hoop.
De motor heen en weer bewegen en weer peilen ook.

Overlopende carburateurs komt wel eens voor.
Maar die zitten er inderdaad niet op.

Bij twijfel kan je de olie aftappen ter controle.
Benzinelucht kan overheersen, koelvloeistof of condens mengt niet zo lekker in de olie en is zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Er komt olie bij, verbruikt niet als ik goed goed begrijp,

Ik zeg steeds aftappen en verkopen een goud mijn zo kawa.

Probeer eens een paar keer het zelfde te peilen, of de zelfde plek zelfde situatie en goed recht houd.

Idd olie erbij zie het nou ook _O- de wonderen zijn de wereld nog nie uit ziedewel .
 
vraagje,

Vandaag viel mijn 04 zx10r opeens uit op snelweg bij gasterugnemen.
Op de vluchtstrook ging de motor na een paar keer proberen te starten en onregelmatig lopen (3cilinders en rokend)ineens weer goed lopen. :?
Een halfuur later wilde hij na een pitsstop :9 niet meer goed lopens starten, steeds rokens en onregelmatig lopend.
Na 5 minuten proberen loopt hij na ineens weer goed ??????

enig idee? ik denk iets met ontsteking, maar hij knalt niet... :( :?
 
vraagje,

Vandaag viel mijn 04 zx10r opeens uit op snelweg bij gasterugnemen.
Op de vluchtstrook ging de motor na een paar keer proberen te starten en onregelmatig lopen (3cilinders en rokend)ineens weer goed lopen. :?
Een halfuur later wilde hij na een pitsstop :9 niet meer goed lopens starten, steeds rokens en onregelmatig lopend.
Na 5 minuten proberen loopt hij na ineens weer goed ??????

enig idee? ik denk iets met ontsteking, maar hij knalt niet... :( :?

Een bougie kapot? Heb het zelfde gehad met mijn gsxr nieuwe bougies er in en klaar was het.
 
Een bougie kapot? Heb het zelfde gehad met mijn gsxr nieuwe bougies er in en klaar was het.
Das ook mijn eerste gedachte (of de bobine). Alleen verklaart dat - volgens mij - niet het roken. Of komt het roken dat doordat de ingespoten benzine niet goed verbrand???
Ben geen techneut hè, probeer gewoon mee te denken :$
 
Laatst bewerkt:
Als er een bougie kapot is, dan gaat die het toch niet opeens weer doen?
De motor deed het gewoon weer goed. :?

Jep ik had het zelfde verhaal op de weg naar huis ging die toch weer op 4cyl lopen dus kan gewoon doet die het alleen op hogere temperaturen ofzo.

In de stad ging die op 3 lopen en toen gestopt een uitlaat idd koud toch voorzichtig naar huis gereden na telefoontje met een motor zaak en onderweg liep die weer goed toch alles vervangen en geen last meer gehad.
 
Jep ik had het zelfde verhaal op de weg naar huis ging die toch weer op 4cyl lopen dus kan gewoon doet die het alleen op hogere temperaturen ofzo.

In de stad ging die op 3 lopen en toen gestopt een uitlaat idd koud toch voorzichtig naar huis gereden na telefoontje met een motor zaak en onderweg liep die weer goed toch alles vervangen en geen last meer gehad.

Ok,bedankt. Ga andere bougies proberen, lekker werkje..... ;(
 
Gisteren weer op de RSV gereden na 2 weken ZX, nu weet ik het zeker, de RSV mag weg :9 Hartstikke leuk zo'n V-twin en met alle plezier 2 jaar op gereden maar doe mij maar wat minder power onderin en meer bovenin.

MotoGP gekeken bij Republic Moto in Rotterdam
37242595546_882c1c604c_b.jpg


Ik denk dat de Ducati club er was, waren nogal in de meerderheid..

37033603940_cc9c59dbcc_b.jpg

:] Mag deze in de OP?
 
Ok,bedankt. Ga andere bougies proberen, lekker werkje..... ;(
Check eerst even of alles nog goed vast zit. Je zal niet de eerste zijn waarbij een bougie los is getrild. En als je dan toch kijkt, kijk dan ook naar de stekkers van en naar de bobines. Mijn bobine was van binnen verroest waardoor mijn fiets op drie cilinders liep. Tenzij ik echt gas ging geven, dan kwam nummer vier er gewoon bij :? . Of was dit de eco stand :+ .
 
Check eerst even of alles nog goed vast zit. Je zal niet de eerste zijn waarbij een bougie los is getrild. En als je dan toch kijkt, kijk dan ook naar de stekkers van en naar de bobines. Mijn bobine was van binnen verroest waardoor mijn fiets op drie cilinders liep. Tenzij ik echt gas ging geven, dan kwam nummer vier er gewoon bij :? . Of was dit de eco stand :+ .

Ok, tnx. Ik vervang ook gelijk mn nokkenaspositiesensor, die lekte soms iets olie.
:t
 
Check eerst even of alles nog goed vast zit. Je zal niet de eerste zijn waarbij een bougie los is getrild. En als je dan toch kijkt, kijk dan ook naar de stekkers van en naar de bobines. Mijn bobine was van binnen verroest waardoor mijn fiets op drie cilinders liep. Tenzij ik echt gas ging geven, dan kwam nummer vier er gewoon bij :? . Of was dit de eco stand :+ .
Dat schijnt wel benzine te schelen - het uitschakelen van cilinders.
Bij sommige auto's is dat heel normaal. :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer op de RSV gereden na 2 weken ZX, nu weet ik het zeker, de RSV mag weg :9 Hartstikke leuk zo'n V-twin en met alle plezier 2 jaar op gereden maar doe mij maar wat minder power onderin en meer bovenin.

MotoGP gekeken bij Republic Moto in Rotterdam
[afbeelding]

Ik denk dat de Ducati club er was, waren nogal in de meerderheid..

[afbeelding]
:] Mag deze in de OP?

Vet mooie striping man! Is dat trouwens een aftermarket hugger?
 
Vet mooie striping man! Is dat trouwens een aftermarket hugger?

Dank je! Ik heb mij hier laten vertellen dat de striping afgeleid is van de Hayate GP fiets. Met wat Googelen kwam ik er achter dat Marco Melandri had voorgesteld om de ZX10R als replica uit te voeren en dat is gedaan door Hoely, Duits bedrijf. Mijn fiets komt ook uit Duitsland.

Geen idee eigenlijk, ik ging er van uit dat de hugger origineel was maar dan gewoon glanzend?

Beetje zitten oefenen met sturen maar knietje nog niet aan de grond gekregen. Volgende keer beter :+
23472842498_a0a6c1bf7a_b.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan