Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De vraag kwam volgens mij al een paar keer eerder voorbij, maar gaat de koppeling van jullie GSXF ook zo zwaar? Ik ben van plan om eens een lager te vervangen, misschien dat dat 'hendeltje' waar de koppelingskabel aan trekt dan wat soepeler ronddraait. Heb het nooit als hinderlijk ervaren, maar na een uur knijpen ben ik het wel zat :')
 
even inbreken.

Tijdje geleden geprobeerd mijn gsx750f te verkopen, toch van gedachte veranderd om dit seizoen ermee af te maken. Nu eindigt mijn seizoen =)

Nogmaals bied ik deze aan voor verkoop:

Te koop: GSX750F 35kw (A2) - Motor-Forum

details staan duidelijk vermeld. Prijs :t is onderhandelbaar, motorfiets is 'perfect' onderhouden. Alhoewel dat altijd relatief is. Lees; op tijd z'n grote en kleine beurten. Ondanks dat de motor 'oud' is, is er niet op bezuinigd.

groet,

Vriend.
Ik dacht al dat ik die eerder gezien had. _O- :t
 
De vraag kwam volgens mij al een paar keer eerder voorbij, maar gaat de koppeling van jullie GSXF ook zo zwaar? Ik ben van plan om eens een lager te vervangen, misschien dat dat 'hendeltje' waar de koppelingskabel aan trekt dan wat soepeler ronddraait. Heb het nooit als hinderlijk ervaren, maar na een uur knijpen ben ik het wel zat :')

Waarschijnlijk niet het hendel, maar haak even de koppelingskabel los van het hendel en beweeg het dan. Zal vrij soepel gaan waarschijnlijk, dan zit het daar dus niet.

Grote kans dat er nog de originele kabel in zit, en die slijten ook.
Kabel vervangen voor een nieuwe gevoerde kabel en de boel gaat hoogstwaarschijnlijk weer lekker soepel.
(kan sowieso geen kwaad, met een nieuwe kom je niet zo snel met gebroken koppelingskabel te staan)

Edit, zie dat je het hendeltje bij het blok bedoelt.
Geldt het zelfde voor, kun je ook los halen en bewegen. Maar dat is een wormwieltje die de koppelingspen naar binnen duwt. Moet je gescheiden van elkaar makkelijk kunnen draaien.
 
Laatst bewerkt:
:o
Sommige mensen
Geen idee hoeveel kilometer er nou bijgekomen is.. misschien alleen het naar huis rijden. _O-
Ach ja, hij heeft hem eerlijk gekocht. :t
Dat kan altijd. Maarja, niks als de eerste liefde *O*
Ja maar.. aan de overkant is het gras altijd groener. :] :9~

En dan weet je pas later weer dat het vroeger zo slecht nog niet was. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoeveel kilometer er nou bijgekomen is.. misschien alleen het naar huis rijden. _O-
Ach ja, hij heeft hem eerlijk gekocht. :tJa maar.. aan de overkant is het gras altijd groener. :] :9~

En dan weet je pas later weer dat het vroeger zo slecht nog niet was. ;)

[afbeelding]
Dat is zeker waar.
We zijn niet allemaal het zelfde zullen we maar zeggen


Waarom nou weer die kd erbij -O-



















:+
 
Vandaag maar besloten om de voetsteunen van de passagier te onderhouden. Ze bleven maar steken....

Roest verwijderd (zat zelfs op de kogellager -O-) , schoongemaakt en ingesmeerd.

Resultaat: klikt lekker makkelijk heen en weer *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Nu het toch ook over koppeling gaat. Ik had het idee dat ik de kabel weer iets strakker moest zetten.
Motor heeft nu pas 29d km gelopen, dus ik ga er vanuit dat de koppeling zelf nog 95% ofzo is.
Misschien een kabel die toch aan het rekken is? :p
 
Nu het toch ook over koppeling gaat. Ik had het idee dat ik de kabel weer iets strakker moest zetten.
Motor heeft nu pas 29d km gelopen, dus ik ga er vanuit dat de koppeling zelf nog 95% ofzo is.
Misschien een kabel die toch aan het rekken is? :p

Speling wel checken voor je gaat rijden, als je een stuk gereden hebt is de speling wat meer. Dit verdwijnt weer na stilstaan. Kabels rekken altijd wel wat, zolang je nog stelmogelijkheid hebt niks aan de hand. Zodra dat op is of de boel te zwaar gaat wordt het tijd voor een nieuwe.

29d km snelweg (zal niet met een brommert) of 29d km naar de lokale AH en terug is ook wel een verschil voor de koppeling. Maar met die stand is die niet meer 95%.
Afhankelijk van de rijstijl en gebruik zou je kunnen zeggen ergens tussen de 50 en 100d km is de koppeling versleten.
 
Vanochtend een gele GSX-F ingehaald in de file. Hij had alarmlichten aan.
Ik dacht eerst nog toen ik hem in de verte zag, wat een handige functie tegenwoordig.
Dus zelf er op gezet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Speling wel checken voor je gaat rijden, als je een stuk gereden hebt is de speling wat meer. Dit verdwijnt weer na stilstaan. Kabels rekken altijd wel wat, zolang je nog stelmogelijkheid hebt niks aan de hand. Zodra dat op is of de boel te zwaar gaat wordt het tijd voor een nieuwe.

29d km snelweg (zal niet met een brommert) of 29d km naar de lokale AH en terug is ook wel een verschil voor de koppeling. Maar met die stand is die niet meer 95%.
Afhankelijk van de rijstijl en gebruik zou je kunnen zeggen ergens tussen de 50 en 100d km is de koppeling versleten.

Bedankt voor je antwoord ;) Ik rijd wisselend. Ik rijd altijd naar het werk toe 's ochtends via de snelweg. Terugweg alles binnendoor. Naar de winkel zal ik hem nooit pakken, maar als ik ga rijden, ga ik het heuvelland in. Dus dan moet er toch genoeg geschakeld worden. Koppelingskabel vervangen kan natuurlijk nooit kwaad. Misschien een domme vraag maar, welke speling bedoel je precies die ik moet checken? Speling tussen helemaal ingeknepen en wanneer die aangrijpt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan