Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frans je foto doet het niet.
full
 
Gisteren thuis gekomen na een ritje Passau. Drielandenpunt Duitsland, Tsjechie en Oostenrijk. 3200 km in 6 dagen.

Na een kleine halve eeuw op een twintigtal tweewielers te hebben gereden (ook moderne cultbikes) moet ik erkennen dat zo'n Versys toch wel een uiterst comfortabele reiziger is. Hij gaat perfect de hoek om en geeft zo menig Gser het nakijken. Enige goede band er op gevonden 1e montage zijn wel productie aflopertjes
Wel een aantal aanpassingen gedaan. Voetsteunen verlaagd, stuur verhoogd, Puig ruit erop, handvat verwarming gemonteerd en het buddy aan de achterzijde van het bestuurdersdeel een 1,5 cm verlaagd zodat je niet steeds naar voren schuift.
Natuurlijk is er wel wat op te merken. Kleine koffertjes en waarom heb ik altijd zand en rommel op m'n tankdop liggen? Voorspatbord te kort?
Overigens heb ik nog geen één keer in 35.000 km een drupje olie bijgevuld. Die Gsers staan elke ochtend te hannesen met olieblikken. Scheelt overigens wel bagage ruimte. haha.
Met de ketting doe ik al 35.000 km. geen dikke V twin rukken en een zijde zachte gashand. Een paar keer tanken en je rijd gewoon van beurt naar beurt.

Hoe plezierig kan Versys rijden zijn.

Ben er best wel heel tevreden over.

Groeten Bertje.
 
Mooi man, Bertje.

Dat van die af fabriek banden heb ik ook ondervonden. Maar voetsteunen verlaagd? Lange poten? Ik raak de stepjes nu al aan de grond(al zoek ik dat bewust op) _O- . Ik heb de smoke ruit die is al wat hoger dan de heldere standaard ruit. Bevalt me prima.
Koffers zien er groot uit maar inderdaad pakruimte valt tegen. :?

Olieverbruik? Nog niets van gemerkt.
Ik heb weleens dat ik een geur van verbrand rubber of iets dergelijks ruik als ik de motor bij huis stil zet. Geen idee wat het is, of kan zijn.... :N
 
Ik heb weleens dat ik een geur van verbrand rubber of iets dergelijks ruik als ik de motor bij huis stil zet. Geen idee wat het is, of kan zijn.... :N

Ja, dat heb ik ook. Meestal nadat ik de ketting heb gesmeerd én schoongemaakt dus ik vermoed dat het de degreaser (die ook op het vierkantige stuk van de uitlaat onder de motor vernevelt) is. Als ik hem alleen smeer zonder schoonmaken ruik ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat heb ik ook. Meestal nadat ik de ketting heb gesmeerd én schoongemaakt dus ik vermoed dat het de degreaser (die ook op het vierkantige stuk van de uitlaat onder de motor vernevelt) is. Als ik hem alleen smeer zonder schoonmaken ruik ik het niet.

Haha de katalysator ja, ik hang er altijd een doekje overheen als ik de ketting inspuit.
 
Frans,
Heeft je vrouw een oranje Versys van je gekregen ? :+
Heb je al een foto van de neus met de Angel Eyes :?

ja oranje voor mijn vrouwtje *O*
koplamp is nog niet klaar er moet nu plaatjes gemaakt worden bij een of andere fabriek.
maar als ik meer foto's hab post ik ze hier wel ff
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan