Shiver, Aprilia più bella, deel 5

wgoz9k.jpg

Circuit klaar!

4hehbt.jpg

Klaar om te gummen!

qyzpmw.jpg

10mvomb.jpg

2ic2noy.jpg

31279rt.jpg

Circuit Alcarras afgelopen maart, goed vermaakt daar! :)

bfg7mf.jpg

Circuit Lelystad

2ut3pc8.jpg

Nu mijn speeltje op het circuit
 
Laatst bewerkt:
Toffe foto's!

Heb mijn banden nog nooit tot zo ver gereden :o
Maar wat steekt die uitlaat ver uit, of lijkt dat maar zo?


Ojaa en ik zag vanmorgen een Shiver Oprit Heemskerk de A9 op gaan. Goud/zilver met volgens mij Mivv-uitlaten eronder
 
Toffe foto's!

Heb mijn banden nog nooit tot zo ver gereden :o (circuit dagen pakken... 1 jaar verder en je rijd alles aan de grond)
Maar wat steekt die uitlaat ver uit, of lijkt dat maar zo? (lijkt zo omdat ik alles eraf had gehaald ivm gewicht & schade)


Ojaa en ik zag vanmorgen een Shiver Oprit Heemskerk de A9 op gaan. Goud/zilver met volgens mij Mivv-uitlaten eronder
 
aha, vandaar

Ja haha, als ik ooit klaar ben met school en een stabiel inkomen heb dan kan ik dat nog wel eens gaan doen, lijkt me wel leuk
 
Laatst bewerkt:
Ziet er machtig mooi uit! (Thanks!!!)

Waar heb jij de clutch cover protector vandaan?~[/quote]

www.motoricambionline.com

Clutch shiver / dorsoduro
 
Ziet er machtig mooi uit! (Thanks!!!)

Waar heb jij de clutch cover protector vandaan?\

www.motoricambionline.com

Clutch shiver / dorsoduro[/quote]
Toevallig een link want ik opzoek gegaan op de site is enorm traag en onleesbaar door het itiliaans?
 
Hallo allen!

Net terug van onze vakantie midden Europa. Ongeveer 3700km gereden. Helaas heel veel regen. Maar 4 totaal droge op 13 dagen vakantie...
Shiver deed get erg goed overigens.

Maar: ergens in Tsjechië ging ABS lampje branden. Gestopt en sensor schoongemaakt (alles is heel vies als het veel regent).

Dit hielp tijdelijk.
Daarna ging het even kort weg na motor uitzetten en weer aan. De laatste 3 dagen brandt het lampje permanent.

Nu heb ik de motor nog niet gewassen en nog niet goed kunnen zien of er ergens kabel los zit. Maar misschien hebben jullie een idee?

Accu zat goed vast en zag geen andere dingen los zitten.

Hopelijk is de ABS module niet kapot... Het wegdek was ook soms erg slecht waardoor we erg aan het trillen en stuiteren waren..
 
Allemaal.
Er zitten veel connectoren aan de voorzijde achter de kappen. Deze zijn relatief gevoelig voor rommel die opspat tijdens het slechte weer. Daarom de kappen even verwijderen en de connectoren even losmaken, schoon/uit blazen en weer in elkaar klikken.

Bij de Shiver loopt nagenoeg alles via de centrale ECU. En aangezien deze en de motor uit Italië komt, is een onlogisch gedrag soms het resultaat.

Overigens de ABS module zit ook vol in de rijrichting. Ik weet niet wat daar nog aan connectors bij zitten
 
Ja hoor, het zijn maar een paar schroefjes.

Begin met de zwarte kleine uitstekende stukjes. Deze zitten aan de onderzijde vast. Als deze los zijn kan je bij een volgend schroefje waarmee het volgende kunststof deel (waar Aprilia op staat) en het andere zwarte kunststof onderdeel vastzit. Als dit gekleurde deel weg is, kan je volgens mij al bij de meeste stekkers.
 
Heb die kappen er nog nooit vanaf gehad. Is dat beetje te doen?
Als morgen droog blijft staat dit op de planning.

Is makkelijk te doen. Ik heb tussen al die connectoren/stekkers vaseline gesmeerd. Dit houdt het vocht en vuil ook lekker buiten. Toen ik hem kocht in 2011 heb ik dit direct gedaan en sindsdien nooit problemen gehad met mijn electronica. Alleen 2 sensoren die defect gingen en vervangen zijn. Maar geen raar gedrag. Ook ik heb al meerdere malen een dag in de regen gereden en, zoals gezegd, nooit problemen gehad *O*
 
Dat hoop ik ook.
Heb je een idee welke connectoren precies?

Ik heb nog een tip voor je:
Als je de connectoren los en schoongemaakt hebt. stop er dan meteen zuur vrije vaseline in. Dan kan er geen vuil en water meer bij komen. Dat scheelt een hoop storingen.
Tip heb ik van een monteur bij Molenaar motors. Doen ze daar ook standaard bij service beurten.
 
Goeie!

Tot nu toe nog niet echt tijd gehad. Tevens slecht weer...

Hopelijk dit weekend tijd voor. Tussen het werken door.
 
Heren!

Een lichtjaar later ongeveer...
Maar ik heb via dit Forum gisteren een Tomtom rider 410 great rides edition aangeschaft!

Nou krijg ik de vorige posts niet meer teruggevonden over jullie manieren van monteren.
Wel weet ik dat er hier meerdere waren die de navigatie érg slim hadden gemonteerd.

Hebben jullie dit gedaan d.m.v. een bolram bout, of met een gewone klem?

Ik ga, als het even mee zit, Zaterdag bij de motorzaak waar ik de motor in onderhoud heb samen even kijken naar de mogelijkheden met voeding etc.

Maar zou het waarderen als ik hier nog advies kan winnen.

Dus kortom; hoe hebben jullie de navigatie gemonteerd?
 
Rammount biedt veel mogelijkheden voor montage.
Stroom van het stadslicht aftakken wordt vaker gebruikt.
 
Heren!

Een lichtjaar later ongeveer...
Maar ik heb via dit Forum gisteren een Tomtom rider 410 great rides edition aangeschaft!

Nou krijg ik de vorige posts niet meer teruggevonden over jullie manieren van monteren.
Wel weet ik dat er hier meerdere waren die de navigatie érg slim hadden gemonteerd.

Hebben jullie dit gedaan d.m.v. een bolram bout, of met een gewone klem?

Ik ga, als het even mee zit, Zaterdag bij de motorzaak waar ik de motor in onderhoud heb samen even kijken naar de mogelijkheden met voeding etc.

Maar zou het waarderen als ik hier nog advies kan winnen.

Dus kortom; hoe hebben jullie de navigatie gemonteerd?

full


Ik heb hem inderdaad met een bolram mount erop gezet.
Zelf heb ik een USB lader aan mijn stuur zitten die aangesloten is op de koplamp, let wel op dat constructie het niet waterbestendig is. dus advies is om de meegeleverde stekker aan te sluiten op de koplamp, waardoor de tomtom laadt wanneer deze in de houder zit.
 
Mijne zit ongeveer hetzelfde:
PFphO6A.jpg


Kabeltje hoef ik niet los te halen om het stekkertje aan te sluiten.
Kabel loopt richting de koplamp maar gaat dan rechts via het frame de tank onder. Dealer heeft hem tijdens de grote beurt aangesloten dus weet niet waar die heen gaat. Geeft alleen stroom wanneer het contact aan staat
 
Bedankt allemaal, hier kan ik wat mee!

Dat moet helemaal goed gaan komen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan