Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

_O- _O- _O-

Even doorrekenen:

4 autolengtes is ongeveer 18 meter? Dan schat ik het voordelig in denk ik.
Met een eenparig versnelde beweging en een maximale versnelling van 0,5G (wederom voordelig ingeschat).

Om die 18 meter af te leggen vanuit stilstand is dan 2,6 seconden (naar beneden afgerond) nodig. Ik geloof direct dat je wint van mensen die pas na meer dan 2,5 seconde het gas intrappen als het ligt op groen gaat.
Je onderschat het wel he ... bij een E klasse mag je daar al 20 meter van maken :P
(maar ik begrijp je punt wel, zoals je zelf zegt, je rekent het "voordelig" ;)
 
Je onderschat het wel he ... bij een E klasse mag je daar al 20 meter van maken :P
(maar ik begrijp je punt wel, zoals je zelf zegt, je rekent het "voordelig" ;)


Anders krijg ik gezeur dat ik in het voordeel van de motorfiets aan het rekenen ben ;)
De realiteit qua afgelegde weg en versnelling is eerder dat hij 3 seconden of meer nodig heeft om die 4 autolengtes af te leggen.
 
De echte sprinters zullen de functie niet gebruiken natuurlijk, maar menig auto zet tegenwoordig de motor uit bij stilstand. Dus dan heb je reactietijd + starttijd, dan zit je al gauw aan de 2 a 3 seconden :z
Ik heb al verschillende keren gehad dat ik al thuis op de bank aan de thee zat, terwijl de Mercedes in kwestie net over de stopstreep was.
 
De echte sprinters zullen de functie niet gebruiken natuurlijk, maar menig auto zet tegenwoordig de motor uit bij stilstand. Dus dan heb je reactietijd + starttijd, dan zit je al gauw aan de 2 a 3 seconden :z
Ik heb al verschillende keren gehad dat ik al thuis op de bank aan de thee zat, terwijl de Mercedes in kwestie net over de stopstreep was.

Een sprinter zal wel in de eerste versnelling staan. En dan wordt bij mijn auto de motor niet uitgeschakeld. Dat is pas in de vrij en met de koppeling los. Op het moment dat ik de koppeling intrap om de eerste versnelling te kiezen, is de motor alweer gestart voordat de koppeling helemaal ingetrapt is. In dat opzicht verlies ik geen tijd. Maar ik sta zowel met de motor als met de auto in de versnelling bij het verkeerslicht.
 
Een sprinter zal wel in de eerste versnelling staan. En dan wordt bij mijn auto de motor niet uitgeschakeld. Dat is pas in de vrij en met de koppeling los. Op het moment dat ik de koppeling intrap om de eerste versnelling te kiezen, is de motor alweer gestart voordat de koppeling helemaal ingetrapt is. In dat opzicht verlies ik geen tijd. Maar ik sta zowel met de motor als met de auto in de versnelling bij het verkeerslicht.
Klopt, maar bij automaat werkt het gewoon als je hem in D laat staan en de rem in trapt. Maar je kan die functie dan ook even uit zetten, als je wil sprinten natuurlijk :)
 
RS Q3

Dat ding is nog verassend vlot. Herkende het niet als dusdanig, leek me je reguliere crossover lease mobiel. Wist nog aardig bij te hangen tot de 100 km/h.
 
Je kunt met een automaat ook handmatig schakelen, kun je hem wat langer door laten trekken.
Sportstand jonguhhh... no way dat ik sneller of beter kan schakelen dan mijn automaatje :P Alleen Max Verstappen kan dat, maar dat kost je dan wel een auto per rit, en dat is me ook weer iets te gortig :P
 
De enige auto die mij heeft kunnen bijhouden tot nu toe was een Tesla P100D, die liep zelfs nog langzaam weg. Maar de rest is fscking kansloos, ik draai aan de accelerator tot de motor net niet aanslaat. Zodra het groen is zet ik um op het stuitje en stuurt de regelaar vol vermogen naar de motor met een ramp-up curve van iets van 0,3 seconde. Met mij erop is 0-100 dan 4 seconden, mede omdat ik niet hoef te schakelen. Fijne wedstrijd met je koekblik.
Overigens, als ik vooraan sta bij een stoplicht kijk ik ff wat er achter me staat. Huisvrouwtjes in Fiësta's en ouwe mannen in Agila's hoef ik nie zo hard weg, maar als ik maar een beetje twijfel is het van 0-vmax in 3 seconden.
 
Meer dan de helft verliest t en van de auto's allemaal. Heb porsche panamera, masserati, audi rs etc etc.
Op papier rijden die me helemaal zoek natuurlijk, maar t reactievermogen van mensen is zo traag.
Of ze moeten de koppeling voelen aangrijpen (motor) of ze moeten met hun voet van rem naar gas....bij groen ga ik er onmiddelijk vandoor en hebben ze meteen verloren, terwijl ze daarvoor al gassend naast me komen staan.
Ik ben al 4 autolengtes voor als zij nog moeten vertrekken.
Ben ik de enige die het niet bepaald slim vind om meteen bij groen licht weg te sprinten?
Mensen die vol door rood blaffen zijn er namelijk, helaas, genoeg. -O-
 
Ben ik de enige die het niet bepaald slim vind om meteen bij groen licht weg te sprinten?
Mensen die vol door rood blaffen zijn er namelijk, helaas, genoeg. -O-
De truc hier is: kijken. Niet domweg wachten, maar kijken. Het helpt!
Roodrijders vind ik altijd mooi, want die laat ik altijd flink schrikken, in de hoop dat ze het noooooit meer doen :9
 
Laatst bewerkt:
Is dit dan een serieus topic? kan niet waar zijn :N



De truc hier is: kijken. Niet domweg wachten, maar kijken. Het helpt!
Roodrijders vind ik altijd mooi, want die laat ik altijd flink schrikken, in de hoop dat ze het noooooit meer doen :9

Je kan gelijk hebben ,maar uiteindelijk verlies je -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De truc hier is: kijken. Niet domweg wachten, maar kijken. Het helpt!
Roodrijders vind ik altijd mooi, want die laat ik altijd flink schrikken, in de hoop dat ze het noooooit meer doen :9


Je hebt er alleen zo verrekte weinig aan als je in de ambulance afgevoerd of van het asfalt gekrabd moet worden..
 
De enige auto die mij heeft kunnen bijhouden tot nu toe was een Tesla P100D, die liep zelfs nog langzaam weg. Maar de rest is fscking kansloos, ik draai aan de accelerator tot de motor net niet aanslaat. Zodra het groen is zet ik um op het stuitje en stuurt de regelaar vol vermogen naar de motor met een ramp-up curve van iets van 0,3 seconde. Met mij erop is 0-100 dan 4 seconden, mede omdat ik niet hoef te schakelen. Fijne wedstrijd met je koekblik.
Overigens, als ik vooraan sta bij een stoplicht kijk ik ff wat er achter me staat. Huisvrouwtjes in Fiësta's en ouwe mannen in Agila's hoef ik nie zo hard weg, maar als ik maar een beetje twijfel is het van 0-vmax in 3 seconden.

 
Inmiddels al een paar weekjes geleden. Maar reed op een gegeven moment naast een GT3 waarbij ik dacht dat het leuk was om te kijken of hij bij het stoplicht even wedstrijdje wilde doen.

Wilde hij, en ik had er spijt van :+
 
Iedereen kijkt toch bij groen voor vertrek of kruispunt vrij is en blijft tijdens de oversteek? Probleem opgelost.
Snap de discussie niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan