Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
haha ja sorry ;) ik heb momenteel door een actie, tijdelijk onbeperkt internet op mijn telefoon. :9
We zitten hier met zestig man in de cloud over ISDN, als ik ga downloaden dan knalt de administratie eruit. :+
Glasvezel is speciaal gegraven een week of drie geleden, maar e.a. moet nog worden aangesloten.
Retetraag af en toe. _O-
 
Mijn benzinekraan is hersteld...

Via een gsxf facebook ook een oproep gedaan of iemand de afmetingen wist van de Oring die achter de draaiknop zit.

Binnen een uurtje zond iemand me deze foto.

full


Daar kon ik dus mee verder. Omrekenen naar mm en een emailtje naar de
plaatselijke O-ring boer....

full


1 euro 't stuk daar kun je je broek niet aan scheuren...
Dus gelijk een paar reserve en zowel NBR als viton gekocht

Er was maar één manier om te weten of alles correct zou zijn.

De tank kan eraf zonder de volledige bekuiping af te nemen:

Bouten lossen onder het zadel

full


Bouten lossen vooraan, links en rechts van de tank

full


Met beleid de zijkant lostrekken.... ;)

full


D'r kan vervolgens een plankje van 9cm tussen om de zijkanten open te houden

full

full

full


De tank oplichten met een ander blokje hout en de electrische aansluitng van de nivo-meter loskoppelen

full


Je kan nu de vacuum slang, de ontluchter en de benzine slang loskoppelen.

full

full


De tank kan er nu af

full


De tank netjes ondersteunen op een solide plek...

full


Benzine aflaten in een proper vat ( kan ook eerst op de motor )

full


VErvolgens heb ik de draaiknop verwijdert

full


De clip verwijderen aan de voorkant van de kraan.

full


De schuldige gevonden... het O-ringetje was half verteerd...

full

full


Ik heb gelijk ook maar het binnenwerk eruit gehaald om te kijken naar vervuiling en slijtage
maar alles was in orde.

Dus nieuw O ringetje op het asje en alles terug volgens omgekeerde werkwijze gemonteerd.

full

full

full


Hopelijk heeft iemand er iets aan.

:] *O*
 
Voor de mensen die interesse hebben in de Facebook groep, gelieve een PB sturen met jouw FB naam, dan wel geregistreerde email adres.

Verder over die O-ringen: zeker handig. Alleen had ik die kuipen er wel afgehaald omdat ik te bang ben voor vervorming van de kuip.
 
Motor half uit elkaar gehaald ... xenon bekabeling eruit ... andere xenon bekabeling (nog steeds van aliexpress) erin ... testen ... YES IT WORKS *O* ... alles weer mooi op zijn plaats ... tellerpartij weer vast ... nog even testen voor alle kuipen er weer op gaan ... was te mooi om waar te zijn -O- ...

Oke alles er weer uit ... koplamp unit er ook uit ... mee naar binnen ... xenons eruit ... LED H1 bulbs erin ... schit ... die passen niet -O- ...

Effe alles aan de kant om tot rust te komen om te vermijden dat koplampen kunnen vliegen ...

Xenons er weer in ... straks weer monteren en nog steeds met enkel mijn DRL's rijden dan maar ...

Nu, voor ik alles weer monteer, eens zoeken waar ik buiten AE nog zo een kabel/relais kan vinden, want die van ali pak ik niet meer :N

Hopelijk vind ik nog ergens een "voor **u besteld, morgen thuis", dan monteer ik de motor niet meer en zal komende nachtshift per auto gebeuren ...
 
Is er nu die NBR of Viton O-ring in gegaan?
Ik heb bij een stansfabriek gewerkt, daar hadden we grote problemen met benzinebestendigheid.
Gewoon NBR was maar kort bestand tegen benzine, Viton ging beter, maar niet voor de lange duur.
We hadden een speciale OBB kwaliteit - olie - benzine - bestendig.

Maar misschien gaat het veertien jaar later beter dan toen. :)
 
Laatst bewerkt:
Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik niet erg geïnteresseerd ben in FB :$

Heb wel een account maar die gebruik ik enkel voor het werk omdat nodige info daar meestal eerder te vinden is ...
 
Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik niet erg geïnteresseerd ben in FB :$

Heb wel een account maar die gebruik ik enkel voor het werk omdat nodige info daar meestal eerder te vinden is ...

Geen probleem. Ik wil het ook niet als vervanging, maar als aanvulling. (ook makkelijker om een evenement te regelen en mensen uit te nodigen).
 
Motor half uit elkaar gehaald ... xenon bekabeling eruit ... andere xenon bekabeling (nog steeds van aliexpress) erin ... testen ... YES IT WORKS *O* ... alles weer mooi op zijn plaats ... tellerpartij weer vast ... nog even testen voor alle kuipen er weer op gaan ... was te mooi om waar te zijn -O- ...

Oke alles er weer uit ... koplamp unit er ook uit ... mee naar binnen ... xenons eruit ... LED H1 bulbs erin ... schit ... die passen niet -O- ...

Effe alles aan de kant om tot rust te komen om te vermijden dat koplampen kunnen vliegen ...

Xenons er weer in ... straks weer monteren en nog steeds met enkel mijn DRL's rijden dan maar ...

Nu, voor ik alles weer monteer, eens zoeken waar ik buiten AE nog zo een kabel/relais kan vinden, want die van ali pak ik niet meer :N

Hopelijk vind ik nog ergens een "voor **u besteld, morgen thuis", dan monteer ik de motor niet meer en zal komende nachtshift per auto gebeuren ...

Misschien eens een Pilot of Hilox setje monteren, kosten wel een stuk meer maar die hoef je de rest van de levensduur van de motor niet meer te vervangen.
In mn vorige heeft die 85.000km gezeten, en meegenomen naar deze fiets.
Vorig jaar alleen de een nieuwe lamp erin gezet
 
Nadat de schetsplaat (met voetsteun binnen was gekomen) kwam ik er achter dat de voetsteun niet lekker terugveerde. Daarom besloot ik deze uit elkaar te nemen om te controleren wat er mee aan de hand was (naast dat ik het ook enigszins wilde schoonmaken).

Hieruit bleek dus dat het mechanisme wat er voor zorgt dat het voetstuk met de veer terug gaat versleten was en deze niet was te herstellen. -O-

Dan maar besloten om het voetstuk wat ik al had ermee te vervangen (en dus schoon te maken).

Bij het demonteren van het voetstuk van de schetsplaat kwam ik het volgende tegen. Blijkbaar was de veer zich een stuk in de (oude) schetsplaat aan het vreten. -O-

full


Toen ik mijn voetstuk uit elkaar aan het halen was om het schoon te maken heb ik per ongeluk een schroefkop stuk gedraaid (kruiskop). -O-

Nou, dan maar Grabit gebruiken om het eruit te halen. Na 3 elektrische schroefmachines te gebruiken met Grabit heb ik maar besloten om een knijptang te gebruiken. (Al dit na het ingespoten te hebben met WD40 natuurlijk). Joepie, knijptang deed zijn werk! *O*

Dan maar meteen het schuifplaat onder het voetstuk gekanibaliseerd van het nieuwe voetstuk met werkende en gezonde schroef.

Alles schoongemaakt, ontvet en in elkaar gezet. *O*

full


Uiteindelijk weer op de motor gemonteerd, waarna ik toch een duidelijk verschil zag. Mijn voetstuk staat nu recht en veert lekker terug.

Toch nog maar een foto gemaakt om aan te duiden dat de (blijkbaar) verbogen schetsplaat wel duidelijk aan vervanging toe was. Op de foto is te zien waar het voetstuk tegen de uitlaat heeft gezeten een keer, en dat de huidig afstand tussen uitlaat en voetstuk is verdubbeld. *O*

Alleen jammer dat de schetsplaat niet zo glanzend meer is, maar dof. -O- Binnenkort maar polijsten.

full
 
Mijn beide schetsplaten zijn in mat grijs geschilderd.
K denk dat het bij een modeljaar hoort.
Mijne is van 2003.

Fijn om te zien dat zovelen aan hun GSXF sleutelen, maar ja
't is dan ook een makkelijke motor om zelf aan te sleutelen vind ik...
 
Mijn beide schetsplaten zijn in mat grijs geschilderd.
K denk dat het bij een modeljaar hoort.
Mijne is van 2003.
De 750 heeft mat grijze schetsplaten, de 600 heeft die in (nep) chrome.
Fijn om te zien dat zovelen aan hun GSXF sleutelen, maar ja
't is dan ook een makkelijke motor om zelf aan te sleutelen vind ik...
Wel ... over zelf sleutelen ... ben het effe beu ...

Had vandaag een nieuwe kabelboom ontvangen via xenonshop.nl (of zoeits) van pilot, dus geen aliexpress kabel.

Monteer alles ... en yes, de xenons doen het weer!
Jaja ... tot na een paar keer testen ... en het gaat weer niet meer ...
Nu weet ik echt niet meer wat er aan de hand is. Maar zou het kunnen dat er iets mis is met de ballasten en/of de xenon bulbs en dat dat ervoor zorgt dat het relais er telkens aan moet geloven?

Ik ben nu gewoon ten einde raad ... een volledige nieuwe installatie zou moeten werken uiteraard, maar zie een beetje op tegen de kosten. Deze koplampen hebben me al wat gekost;

Drie keer kabelboom/relais via AliExpress á 9€ gemiddeld per keer is 27€, + deze van pilot via xenonshop.nl á30€ komt het al aan 57€ ... en nog doet ie het niet.

Soms denk ik, laat ik op zeker spelen, en nogmaals een nieuwe kabelboom/relais aan schaffen, en twee nieuwe slim ballasten, maar meteen ook twee nieuwe xenon bulbs, de gehele set volledig nieuw, maar kan het niet in een pakket kopen omdat de kabelboom eentje als die van een H4 bi xenon moet zijn, maar de bulbs H1 moeten zijn. Alles apart samenstellen buiten aliexpress gaat me toch een ruime 100 á 120 € kosten denk ik zo.

Ik zou denken, doen, kan niet mis gaan als ik alles nieuw neem ... maar wil zekerheid ...

Edit: het kan blijkbaar best wat goedkoper dan ik dacht, ook buiten AliExpress. Maar eerst een hapje eten, daarna motor weer in elkaar want heb ze morgen nodig ... mijn DRL's bewijzen maar weer eens hun nut ... zal het nog wat moeten doen met alleen deze ...

Maar moest er nog iemand suggesties hebben ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Suggestie: gooi het in de techniek. Daar zul je vast veel loze hulp aangeboden krijgen, maar vast wel 1 of 2 mensen die er wat meer vanaf weten waarom het systeem het niet doet. Misschien kun je zonder (veel) meer uit te geven het probleem oplossen.
 
De 750 heeft mat grijze schetsplaten, de 600 heeft die in (nep) chrome.

Die van mij heeft gelukkig geen gsx 600 f schetsplaat. Ik zou ook niet weten hoe die er op zou zitten.

In ieder geval is de schetsplaat hetzelfde met alleen het verschil dat degene die ik al had iets meer gepolijst is en dus minder mat is.
 
Laatst bewerkt:
Edit, zie dat je het hendeltje bij het blok bedoelt.
Geldt het zelfde voor, kun je ook los halen en bewegen. Maar dat is een wormwieltje die de koppelingspen naar binnen duwt. Moet je gescheiden van elkaar makkelijk kunnen draaien.
Klopt, dat hendeltje wat direct het wormwiel draait gaat bij mij vrij zwaar. Koppelingskabel heb ik een jaar geleden vervangen. Klemt niet, goed gesmeerd en liep voor mijn gevoel vrij. Bij de motorzaak zeiden ze ook al dat mijn koppeling wel een van de zwaarste is die ze langs gekregen hebben. Ik liet me vertellen dat ze een GSX-R hadden staan met een vergelijkbaar probleem. Het hendeltje zit nl. in een lager, wat bij deze motor compleet versleten was en waar zelfs speling in zat. Gaf hetzelfde resultaat, vandaar de interesse naar hoe ik het motorrijden mezelf wat makkelijker kan maken. :)

Verder staan alleen een olie- en filterwissel, ketting en tandwielen nog op de (langetermijn) planning. Hij rijdt prima en het weggedrag met de MPR4 bevalt me steeds beter. Door de regen absoluut nergens last van. Geeft veel vertrouwen :Y
 
@dkp
werken uw ballasten niet op enkel contact aan of ook niet op draaiende motor??
t Kan zijn dat uw batterij gewoon geen jus genoeg heeft om de ballast te "starten" ahw maar dat dit wel lukt als de motor al draait....

Heb ik ook last van gehad en daarom staat er een vertragingsrelais van 10 sec tussen zodat mijn xenon pas 10 sec na contact aanslaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan