Hotels gezocht (locaties in het bericht)

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
6.450
2.148
Limburg
Ik zoek hotels in;

- Cévennes/Ardeche
- Parc Morvan
- Kust Middellandse Zee ergens tussen L'Escala in Spanje en Narbonne in Frankrijk

Verder zijn hotels in de Pyreneeën ook welkom, zowel aan Franse kant als aan Spaanse kant.


Liefst een hotel met motorstalling.
 
bookings.com, Trivago?

Dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht. :+


Ik zoek vooral ervaringen van motorrijders, heb je al eens gezocht op booking.com?

Met veel geluk vind je wel eens in de beschrijving terug dat er een garage voorzien is, maar meestal wordt daar geen melding van gemaakt en moet je een hoop referenties doorpluizen om misschien een reactie van een motorrijder te vinden.


Daarom mijn vraag hier...


Het topic waar men een hotel in de Vercors zoekt kwam voor mij ook goed van pas.
 
Laatst bewerkt:
Dat vercors topic was van mij, wat ik uiteindelijk heb gedaan is via google maps het gebied in beeld gebracht en gezocht op hotels. Dan zie je er veel meer dan via al die boeking sites.
 
Normaal gesproken boek ik weinig vooraf, kom altijd wel iets tegen of kijk terplekke op booking.com. Gaat al jaren goed.

Hotel con encanto Pradas Ordesa - Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido - Inicio (3)
Hier is aan de achterkant onder het hotel een grote parkeergarage voor de gasten. Waren een tiental motoren toen ik er was. zijn erg motorvriendelijk ( beetje korting zelfs)

Hotel Calitxó ı Hotel a la Vall de Camprodon - INICIO
Hier al 2 keer geweest, hebben geen garage maar motor staat veilig.
 
Laatst bewerkt:
Motoren kunnen prima tegen buiten staan en er gebeurd echt niks mee. Ik snap niet dat veel mensen zo panisch doen als ze een keer in een ander land zijn. alsof daar alleen maar criminelen lopen die je spullen gaan jatten.

mijn ervaring is bovendien dat die zgn motorhotels altijd een stuk duurder zijn.

Ik book gewoon alles met booking.com, Motor kan prima op de stoep staan. nooit een probleem.
 
Motoren kunnen prima tegen buiten staan en er gebeurd echt niks mee. Ik snap niet dat veel mensen zo panisch doen als ze een keer in een ander land zijn. alsof daar alleen maar criminelen lopen die je spullen gaan jatten.

mijn ervaring is bovendien dat die zgn motorhotels altijd een stuk duurder zijn.

Ik book gewoon alles met booking.com, Motor kan prima op de stoep staan. nooit een probleem.


:X

Panisch?

Laat gewoon ieder voor zich uitmaken of hij/zij z'n motor graag veilig heeft staan.

Tuurlijk kunnen motoren prima buiten slapen... onze motoren hebben ook wel eens gewoon buiten gestaan in een Oostenrijks bergdorpje. Vorige zomer heb ik ook m'n slaap niet gelaten toen de motoren niet binnen konden in het pension dat we boekten in Kroatië.

Maar gewoon buiten op de stoep in een drukker dorp of stad? Of in Frankrijk op een toeristische route? Nog niet bekan. En al zeker niet in een drukke kuststad aan de Middellandse Zee.
Beter voorkomen dan genezen. In België is een allrisk verzekering voor een motor haast onbetaalbaar en als ze onze motoren zouden stelen ben ik aardig wat geld kwijt.

Ik betaal dus graag een paar euro's meer aan een hotel als onze motoren er veilig kunnen staan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen in de Ardeche zijn we al een aantal keer bij L'Admiral geweest (http://www.motorrijden.fr/nl/algemene_informatie.htm).
Prima adres van waaruit je prachtige toertjes kunt maken, binnen door naar de Pyreneeën is ook redelijk te doen in een dag.
Voor de Pyreneeën komen we jaarlijks bij de camping Ascou La Forge (http://www.mountain-sports.net/ascou-la-forge/index-ascou-la-forge.html).
Zij hebben een gite waar we zelf nooit hebben overnacht, maar de camping is top dus denk dat dat wel goed zit.
Wat motor stalling betreft bij de eerste rijd je gewoon naar binnen, op de camping weet ik het niet de onze staan dan altijd buiten.
Als je vragen hebt laat maar weten,
 
Mijn motor heeft zelfs op Sicilië in de stad 's nachts buiten geslapen.
Oke,oke, het is wel een oudje. Maar waarom die van jou? In Italië staan tig motoren buiten!
 
Als ik van te voren een hotel regel doe ik dat inderdaad ook altijd via booking.com. Na het selecteren van een plaats in de regio waar ik wil zijn pak ik vervolgens het kaartoverzicht en zoek dan een hotel in een klein dorpje. Dan maakt het mij eigenlijk niets meer uit of de motor binnen kan staan. Dat je hem in een grote stad niet op straat wilt laten staan snap ik, maar in een klein dorpjes is het niet zo'n punt.

En hoewel ik er nooit specifiek naar zoek, blijkt in 9 van de 10 gevallen dat zodra je binnenloopt met een helm er al wordt geroepen dat ze een mooi plekje voor je motor hebben. Dat kan in een garage zijn, maar ook een afdakje achter het hotel, in de tuin, op het terras, etc. etc.
 
Motoren kunnen prima tegen buiten staan en er gebeurd echt niks mee.


De ideale wereld. Vertel dit maar eens aan de talloze slachtoffers diens motor gestolen werd.




Maar waarom die van jou? In Italië staan tig motoren buiten!


Het is niet omdat er tig motoren buiten alapen dat er geen motoren gestolen worden...


Laat ieder voor zich maar uitmaken of die wel of niet op zoek gaat naar een beveiligde overnachtingsplaats voor de motor.

Misschien kunnen we bij "algemeen" een topic openen over het wel of niet zoeken naar specifieke motorhotels...

Laat ons hier maar teruggaan naar ervaringen, en aan te raden plaatsjes. Eigenlijk vraag ik gewoon of er hotels aangeraden kunnen worden, maakt het zoeken op booking.com een stuk makkellijker. ;)
 
Als ik van te voren een hotel regel doe ik dat inderdaad ook altijd via booking.com. Na het selecteren van een plaats in de regio waar ik wil zijn pak ik vervolgens het kaartoverzicht en zoek dan een hotel in een klein dorpje. Dan maakt het mij eigenlijk niets meer uit of de motor binnen kan staan. Dat je hem in een grote stad niet op straat wilt laten staan snap ik, maar in een klein dorpjes is het niet zo'n punt.

En hoewel ik er nooit specifiek naar zoek, blijkt in 9 van de 10 gevallen dat zodra je binnenloopt met een helm er al wordt geroepen dat ze een mooi plekje voor je motor hebben. Dat kan in een garage zijn, maar ook een afdakje achter het hotel, in de tuin, op het terras, etc. etc.


We wijken af... maar je hebt idd een punt. Het ligt vooral aan de plaats of ik mijn motor in een garage of beveiligde parking wil zien staan of niet.

En ja, ik heb onze motoren ook al eens op de binnenkoer mogen plaatsen. Prima zo.
Ook heb ik de motoren wel eens gewoon buiten laten slapen, in een dorpje van 50 inwoners zie ik ook niet dadelijk een potentieel gevaar voor diefstallen. (al kan het dan ook nog wel)


Maar langs grotere verbindingswegen in Frankrijk, of in badsteden... waar het stikt van de criminaliteit... NO WAY dat ik daar twee motoren op de stoep voor het hotel laat staan. Als er anderen zijn die nog willen geloven dat er niets mee gebeurt moeten zij dat weten... ik ben realistischer... en probeer mijn eigendom een beetje af te schermen.



Soit... genoeg gezeverd... als er nog tips zijn hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan