Telefoon op stuur motor

Hier ook een X-Grip icm een Moto-G (1e generatie). Gebruik nagenoeg niets anders meer voor navigatie (en dat gebeurd vrij regelmatig).

Ruim een jaar in gebruik. Nooit ellende mee gehad.

Overigens de X-Grip gekocht zodat ik geen extra zooi op m'n stuur hoefde te monteren. De RAM-bal zat al op m'n stuur vanwege de TomTom (die ik dus bijna niet meer gebruik...)
 
Laatst bewerkt:
Welke telefoons waren dat?
En wat was het probleem / oorzaak dan aangezien je schrijft dat je het begreep?
Eerste telefoon was een LG G2 en laatste is mijn OnePlus 3.
Ik begreep niet waarom mijn camera van de LG zo'n geluid maakte (rare zoem, als of er een wesp in je helm zit) en stelde niet scherp
Nadat ik telefoon had vervangen plaatste ik deze in de RAM mount, precies hetzelfde geluid en niet scherp stellen.

Wat mij wel opvalt is dat de "kogel" van de mount vervormd is, waarschijnlijk een keer te hard aangedraaid. Zal vanavond wel eens een foto maken.

[edit]
A0NtII8.jpg

SGsWiaV.jpg
dit is het "probleem" [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een houder van Bol.com voor mijn S6, klem om mijn stuur (sinds de stuurverhogers mooi in het midden) en zo'n bal waardoor je m kunt draaien hoe je wilt. Hoesje zelf heeft een waterdicht ritsje met 2 zippers en kan dus wanneer het droog is mijn telefoon opladen. Nooit last mee, ding zit gewoon vast en zie ook nooit echte trillingen ofzo doorkomen.
 
Hmm, misschien dat de bal direct op een schroef ook iets meer trilt dan hoe ik 'm gemonteerd heb? Ik heb de montagemeuk van de Tomtom gebruikt.

Zoiets:
ram-mounts-ram-mount-stuurhouder-universeel-met-1b.jpg


Wellicht dat dit nèt de ergste trillingen opvangt? :?
 
Ondanks dat ik dit topic al had gelezen ben ik het toch nog gaan proberen, met exact hetzelfde riedeltje. HTC One M8 met een Xgrip op mijn balhoofd gezet en na een super kort ritje al focus problemen, soort waas in de foto constant. De trillingen van een grote V2 zijn dus ook niet gewenst :+

Oja een stenen muurtje helpt ook ipv een paal op het station :]
 
gewoon zo'n hoesje met stuurbeugel en ritssluiting rondom van de action (6euro) voor op de trapfiets.
Doet het prima op de motor.
Navigatie op telefoon is osmand...
 
Ik heb 'm dus in zo'n RAM Mounts X-Grip zitten, die ik op mijn koppelingsvloeistofpotje heb bevestigd via een "RAM-B-346U" mount. Werkt als een tiet.

b9PgRes.png


VC9q8i0.png


wpQJXm8.png


8esizz1.png
 
Kan er ook iemand mij is uitleggen wat nu het nut is van een telefoon op het stuur?
Voor een vorm van navi kan ik nog iets bij voorstellen.
(is wat makkelijker dan oldscool kaartlezen en vragen)

Maar, wordt er dan niet meer met zo'n ding gedaan ipv alleen navigeren?
Bellen/appen/snapsjetten/twitteren/vlogge/blogge/feesboeken en meer van die onzin??
Net als muziek voor onderweg..
Dit haal je toch helemaal weg met wat je eigenlijk wil doen?
Rijden!!
Waar is dan dat moment van 'een met omgeving / rustig genieten / effe onbereikbaar' gebleven?
Of is dit nu 'het nieuwe rijden, en altijd bereikbaar moeten zijn'?

Ok, ok, ik weet het, ik kom nog steeds niet onder mijn steen vandaan,
zit daar best.
Maar vroeg het mij toch af.
 
Laatst bewerkt:
Appen op de motor?

Ja.. nee ik denk het toch niet.
We zijn al 10x zo kwetsbaar als het autoverkeer, ik denk toch dat verreweg de meeste motorrijders wel snappen dat kutten met je telefoon tijdens het rijden niet kan.

On topic:

Zelf ook een x-grip op het stuur van mijn GS500E, is ook een 1 cilinder en ik heb geen problemen gehad ;)
 
Appen op de motor?

Ja.. nee ik denk het toch niet.
We zijn al 10x zo kwetsbaar als het autoverkeer, ik denk toch dat verreweg de meeste motorrijders wel snappen dat kutten met je telefoon tijdens het rijden niet kan.

On topic:

Zelf ook een x-grip op het stuur van mijn GS500E, is ook een 1 cilinder en ik heb geen problemen gehad ;)

GS500E is een parallel 2-cilinder die vrij soepel draait/qua trillingen niks is vergeleken bij een 1-cilinder (of V2).
 
Laatst bewerkt:
Kan er ook iemand mij is uitleggen wat nu het nut is van een telefoon op het stuur?
Voor een vorm van navi kan ik nog iets bij voorstellen.
(is wat makkelijker dan oldscool kaartlezen en vragen)

Maar, wordt er dan niet meer met zo'n ding gedaan ipv alleen navigeren?
Bellen/appen/snapsjetten/twitteren/vlogge/blogge/feesboeken en meer van die onzin??
Net als muziek voor onderweg..
Dit haal je toch helemaal weg met wat je eigenlijk wil doen?
Rijden!!
Waar is dan dat moment van 'een met omgeving / rustig genieten / effe onbereikbaar' gebleven?
Of is dit nu 'het nieuwe rijden, en altijd bereikbaar moeten zijn'?

Navigatie, flitsmeister en soms radio/muziek. Toegegeven, als je zo'n apparaatje voor je neus hebt krijg je (ook/zelfs op de motor) echt wel de verleiding toch even dat popupje van nieuwe mail of WhatsApp of zo open te klikken (ze hebben het verleiden wel tot een kunstvorm verheven tegenwoordig), maar je moet dan de zelfbeheersing hebben daar niet op te klikken. Om dat makkelijker te maken ben ik dan ook zeer vóór een "disable all notifications/popups/distractions/etc"-status in Android/iOS, waar de laatste tijd nog wel eens sprake van is. Alleen niet voor een verplichte activering van die status tijdens het rijden.
 
Heb inmiddels zo'n 5000 km gereden met mijn telefoon in de x grip van RAM. Geen problemen...
 
Zie ik in dit topic dus een geweldig Ram Mount voorbij komen,
voor op je rem potje..
Dacht 'HEEEE, das een goede, kent ik ook mijn navi weer op een goede plek kwijt"
wat gegoogol verder, netjes aan de prijs, en denk verder 'thuis maar meteen bestellen'.

Stap ik op de motor, rij het terrein af bij de baas, blik geworpen op het stuur -O- |(
rond rempotje :X

Dusssssss
 
Ja, X-Grip op de stuurklem van de Tuono. En nee, geen last (Oneplus 3). Enige wat ik wel heb is dat hij een keertje bijna wegwaaide. Vol in de wind op een naked met alleen de grip is niet genoeg, maar op deze ene keer na gebruik ik ook die rubberen bh om hem op zijn plek te houden. Werkt prima. *D
 
Kan er ook iemand mij is uitleggen wat nu het nut is van een telefoon op het stuur?
Voor een vorm van navi kan ik nog iets bij voorstellen.
(is wat makkelijker dan oldscool kaartlezen en vragen)

Maar, wordt er dan niet meer met zo'n ding gedaan ipv alleen navigeren?
Bellen/appen/snapsjetten/twitteren/vlogge/blogge/feesboeken en meer van die onzin??
Net als muziek voor onderweg..
Dit haal je toch helemaal weg met wat je eigenlijk wil doen?
Rijden!!
Waar is dan dat moment van 'een met omgeving / rustig genieten / effe onbereikbaar' gebleven?
Of is dit nu 'het nieuwe rijden, en altijd bereikbaar moeten zijn'?

Ok, ok, ik weet het, ik kom nog steeds niet onder mijn steen vandaan,
zit daar best.
Maar vroeg het mij toch af.
Muziek vind ik gewoon fijn vooral ww ritjes. En verder alleen bij me voor het geval je pech hebt of zo.
Heb mijn telefoon dan ook in de binnen zak en niet op het stuur.

Dat altijd maar bereikbaar zijn hoeft van mij niet.
 
Zie ik in dit topic dus een geweldig Ram Mount voorbij komen,
voor op je rem potje..
Dacht 'HEEEE, das een goede, kent ik ook mijn navi weer op een goede plek kwijt"
wat gegoogol verder, netjes aan de prijs, en denk verder 'thuis maar meteen bestellen'.

Stap ik op de motor, rij het terrein af bij de baas, blik geworpen op het stuur -O- |(
rond rempotje :X

Dusssssss
Bestelling anuleren en anders een vierkantpotje bestellen :+
 
fd0aead09d041b73e21a747f01e404f8.jpg


Valt me op dat bijna niemand de ram finger mount heeft.
Heb deze gekocht omdat ik hem steviger eruit vond zien dan de x grip van ram mount.
Je kan ook de vingers verstellen om elk soort apparaat erin te kunnen zetten en hij komt met langere vingers (Dus naast een telefoon kan er ook een normale navigatie in)
 
Valt me op dat bijna niemand de ram finger mount heeft.
Heb deze gekocht omdat ik hem steviger eruit vond zien dan de x grip van ram mount.
Je kan ook de vingers verstellen om elk soort apparaat erin te kunnen zetten en hij komt met langere vingers (Dus naast een telefoon kan er ook een normale navigatie in)
Heb ik over nagedacht... Maar X-Grip leek me handiger. En die laat me totaal niet in de steek. Zit echt als een huis, gaat nergens heen, zeker niet met dat rubberen spinnetje dat ze er tegenwoordig bijleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan