Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de gaten waarin de solenoid bevestigd is, zijn zaterdag helicoils geplaatst. Bij het aantrekken van de bouten heb ik per ongeluk even iets kortgesloten. Zondagochtend startte hij nog normaal, zondagmiddag begonnen de startproblemen dan.
 
In de gaten waarin de solenoid bevestigd is, zijn zaterdag helicoils geplaatst. Bij het aantrekken van de bouten heb ik per ongeluk even iets kortgesloten. Zondagochtend startte hij nog normaal, zondagmiddag begonnen de startproblemen dan.


Heeft ie daarna dan uberhaubt nog wel iets geladen ? geen zekering (automaat ?) oid`s kaput ? Ik ken dat HD ding
van jou qua bedrading niet . Misschien rij je wel gewoon op de resterende accu capaciteit .

Misschien kan een andere meelezer hier je er iets zinnigs over melden .
Je hebt dus even kortsluiting gemaakt, en daarna problemen .
 
Laatst bewerkt:
Heeft ie daarna dan uberhaubt nog wel iets geladen ? geen zekering (automaat ?) oid`s kaput ? Ik ken dat HD ding
van jou qua bedrading niet . Misschien rij je wel gewoon op de resterende accu capaciteit .

Misschien kan een andere meelezer hier je er iets zinnigs over melden .
Je hebt dus even kortsluiting gemaakt, en daarna problemen .

PS : heb je geen WPB of een bedradingsschema van je stroom / laad circuit ?
 
In de gaten waarin de solenoid bevestigd is, zijn zaterdag helicoils geplaatst. Bij het aantrekken van de bouten heb ik per ongeluk even iets kortgesloten. Zondagochtend startte hij nog normaal, zondagmiddag begonnen de startproblemen dan.
Laadsysteem controleren (nameten)

Videos op yt. Wel zoeken op harley of shovel. Is net anders dan jappen
 
Een aantal aansluitingen gecontroleerd. De stekker die vanaf de spanningsregelaar het blok in gaat (naar stator, vermoed ik), zat een beetje los. Deze terug dieper geduwd en toen motor getest. Bij stationair draaien, laadt de accu nu naar ongeveer 12,5 volt, maar als ik gas geef, gaat dit meteen omhoog richting 14.
Zou dit het probleem en de oplossing kunnen geweest zijn? Ik hoop het, want dan kom ik er snel en goedkoop van af. En dan kan ik morgen weer rijden.
Kan ik die stekker er van buitenaf helemaal uit trekken om die eens grondig schoon te maken of zit die langs de binnenkant vast?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Een aantal aansluitingen gecontroleerd. De stekker die vanaf de spanningsregelaar het blok in gaat (naar stator, vermoed ik), zat een beetje los. Deze terug dieper geduwd en toen motor getest. Bij stationair draaien, laadt de accu nu naar ongeveer 12,5 volt, maar als ik gas geef, gaat dit meteen omhoog richting 14.
Zou dit het probleem en de oplossing kunnen geweest zijn? Ik hoop het, want dan kom ik er snel en goedkoop van af. En dan kan ik morgen weer rijden.
Kan ik die stekker er van buitenaf helemaal uit trekken om die eens grondig schoon te maken of zit die langs de binnenkant vast?
Alvast bedankt voor het meedenken.


Ach dat klote ding , daar zijn (aftersales)beugeltjes voor volgens mij . Die drukken/houden hem er goed in .

Is zelf evt ook wel te maken, stelt niet veel voor ..

Dan ben je goedkoop weer klaar ... ;)


American Bike Shop - Dynamo/Regelaar - Bevestiging - Borgclip stekker regelaar
 
Laatst bewerkt:
Een aantal aansluitingen gecontroleerd. De stekker die vanaf de spanningsregelaar het blok in gaat (naar stator, vermoed ik), zat een beetje los. Deze terug dieper geduwd en toen motor getest. Bij stationair draaien, laadt de accu nu naar ongeveer 12,5 volt, maar als ik gas geef, gaat dit meteen omhoog richting 14.
Zou dit het probleem en de oplossing kunnen geweest zijn? Ik hoop het, want dan kom ik er snel en goedkoop van af. En dan kan ik morgen weer rijden.
Kan ik die stekker er van buitenaf helemaal uit trekken om die eens grondig schoon te maken of zit die langs de binnenkant vast?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Stationair 12,5 is niet echt laden. Maar als je 14 tot 15 v hebt bij gasgeven, zit t verder wel goed.

Beugeltje op die stekker doen :t
 
De injectoren
Omdat de brandstof bij een injectiesysteem niet meer wordt aangezogen, moet deze via een brandstofpomp worden toegevoerd. Tegenwoordig heeft elke cilinder zijn eigen injector(en), die in het gasklephuis is ondergebracht, zeg maar wat vroeger de carburateur was. In het geval van dubbele injectoren per cilinder (op het plaatje links groen omcirkeld) zitten er injectoren vóór en na het gasklephuis, de bovenste is dan vaak een douche-injector, die pas bij hogere toerentallen wordt ingeschakeld.
Met deze injectoren wordt vaak sequentieel – dus om de beurt – een kleine hoeveelheid benzine ingespoten, die genoeg is voor een enkele verbranding. De sequentiële injector is dus in feite een kraantje, dat wordt opengezet wanneer er benzine moet worden ingespoten. Dat gebeurt met behulp van een spoel, die in het injectorhuis is geplaatst. Als de injector moet inspuiten, geeft de motormanagementcomputer een spanningspuls aan de injectorspoel. Die spoel wordt daardoor magnetisch. In het hart van de spoel zit een magnetische staaf. Die is verbonden met een naald, die het inspuitgaatje van de injector afsluit. De naald wordt door een veertje op zijn plek gehouden. Als de spoel magnetisch wordt, wordt de naald omhoog getrokken, waardoor het injectorgat wordt vrijgegeven. Doordat het injectorgaatje erg klein is en de brandstofdruk hoog, vernevelt de benzine heel fijn en kan deze snel
verdampen. De inspuitduur – doorgaans tussen de twee en acht milliseconden – bepaalt hoeveel benzine er wordt ingespoten


ik had het zelf hier niet beter kunnen neerzetten . ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan