KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Moguh! :W

Morgen mn 950 Adventure 2003 op halen. Het beestje heeft 84k gelopen, maar daar was de prijs ook naar. Ik kon geen gekke zaken vinden (koppelings slave lekte niet) vers rubber, uitlaat, balhoofd lagers, ketting en tandwielen. Ook onder de tank geen gekke lekkage plekken, voorpoten droog.

Aangezien ik hem als daily ga gebruiken, wil ik em van het weekend even nalopen. Eerder werd me getipt om even langs de dealer te rijden om te checken "of ie alle updates" heeft gehad. Wat kunnen ze uitlezen en welke updates heeft het 2003 (eerste) model allemaal gehad? Zijn er nog zaken die handig zijn om te checken voordat ik er kilometers mee ga vreten? En iemand tips mbt de vering, om die wat meer streetwise te stellen?

Ook heb ik gelezen dat er vrij makkelijk een alarm in is te plaatsen. Aangezien ik in Amsterdam werk, is dat een iets meer geruststellende gedachte. Iemand hier ervaring mee?
 
Mochten er mensen een foto in de OP willen, geef maar aan dan...

doe maar! (en zie die mooie carbon spulleboel, goed kijken!)

full
 
Laatst bewerkt:
Ja die anderen gaan te snel voor ons daar durven we niet meer te posten :$
8-)
Nog steeds met de Tracer900 onderweg?

Yep, staat bijna 45.000km op de teller. Top ding hoor. Met volledige top spec Ohlins voor en achter rijdt hij werkelijk waanzinnig. En driecilinder is wel echt gaaf moet ik zeggen.

Heb jij nog de Yamaha Tracker?

Interessant dat je een van de eerste Adventures hebt gehad.... Een oude AfricaTwin is goedkoper en betrouwbaarder, maar een Adventure 950 blijft ook wel een stoer ding...
 
Yep, staat bijna 45.000km op de teller. Top ding hoor. Met volledige top spec Ohlins voor en achter rijdt hij werkelijk waanzinnig. En driecilinder is wel echt gaaf moet ik zeggen.

Heb jij nog de Yamaha Tracker?

Interessant dat je een van de eerste Adventures hebt gehad.... Een oude AfricaTwin is goedkoper en betrouwbaarder, maar een Adventure 950 blijft ook wel een stoer ding...

Nee de Sport Tracker heb ik begin dit jaar ingeruild voor een R NineT Scrambler. Niks mis met die MT-09 overigens. Heerlijk blok, lekker sturen (had er een Hyperpro Streetbox op) en een hele fijne zithouding, maar het was tijd voor wat anders.

Die 950 Adventure was een geweldige fiets en afgezien van de koppelingscilindertje op het blok heb ik er nooit problemen mee gehad. Supergoede vering, genoeg power (95pk). Van de motoren die ik heb ingeruild is dit de enige die ik graag had gehouden. Ik rij zelf echter nauwelijks onverhard en dus was inruilen op een SMT een logische keuze.
Maat van me heeft op hetzelfde moment ook zo'n 950S gekocht en die rijd er nog steeds op, inmiddels 130.000km op de teller en daar zitten serieuze woestijnkilometers bij. Kwa betrouwbaarheid heeft hij weinig te klagen. Nieuwe koppeling bij 75.000 meer niet.
 
Laatst bewerkt:
Nee de Sport Tracker heb ik begin dit jaar ingeruild voor een R NineT Scrambler. Niks mis met die MT-09 overigens. Heerlijk blok, lekker sturen (had er een Hyperpro Streetbox op) en een hele fijne zithouding, maar het was tijd voor wat anders.

Die 950 Adventure was een geweldige fiets en afgezien van de koppelingscilindertje op het blok heb ik er nooit problemen mee gehad. Supergoede vering, genoeg power (95pk). Van de motoren die ik heb ingeruild is dit de enige die ik graag had gehouden. Ik rij zelf echter nauwelijks onverhard en dus was inruilen op een SMT een logische keuze.
Maat van me heeft op hetzelfde moment ook zo'n 950S gekocht en die rijd er nog steeds op, inmiddels 130.000km op de teller en daar zitten serieuze woestijnkilometers bij. Kwa betrouwbaarheid heeft hij weinig te klagen. Nieuwe koppeling bij 75.000 meer niet.

Serieus, dat staat zo in contrast met mijn ervaring van de 950SM uit 2007. In de 95000km die ik heb gereden best veel dingen mee gehad namelijk. Is toch exact hetzelfde blok volgens mij. Welke Adventure S had jij?
 
Laatst bewerkt:
Serieus, dat staat zo in contrast met mijn ervaring van de 950SM uit 2007. In de 95000km die ik heb gereden best veel dingen mee gehad namelijk. Is toch exact hetzelfde blok volgens mij. Welke Adventure S had jij?

Een 2005 AdvS. Destijds in 2006 als demo gekocht met 300km op de teller voor 2500 Euro minder dan de nieuwprijs.
 
Ook heb ik gelezen dat er vrij makkelijk een alarm in is te plaatsen. Aangezien ik in Amsterdam werk, is dat een iets meer geruststellende gedachte. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het alarm net uit m'n 990 SMT laten halen ivm onnodig en soms niet starten. Het is een Def.com T van Meta die plug and play is op de 990.
 
Iemand hier zijn kentekenplaat van zijn smr 990 verloren in Spijkenisse?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Heb nog wat spulletjes in de verkoop, (het ruitje is al verkocht)


full


Groet Joost
 
Heb de tank van de SE op mijn SM gezet erg blij mee, nu alleen nog mooie stickers en de tank wrappen.
(en ooit mooie spaakvelegen...)

full
 
Heb de tank van de SE op mijn SM gezet erg blij mee, nu alleen nog mooie stickers en de tank wrappen.
(en ooit mooie spaakvelegen...)

[afbeelding]

Hejhej nog een SE!!! 1 van de 4 !! :)
Heb jij toevallig ook een pendeleffect bij hogere snelheden bij de Superenduro?

En de tank wrappen? Wrom istie niet strak meer of zoek je een andere look? Heb voor de se wel eens een dikke redbullset gezien.. echt dik.
 
Laatst bewerkt:
Helaas de SE is van een iemand anders, hij wou een groter tank ik een kleinere,.
Waar heb je die RedBull set gezien, kan zelf stickers maken, het wrappen van de tank is iets wat ik langer wil maar de SM tank was een te grote uitdaging, de SE is wat eenvoudiger te doen, heb op het overige plastic van de SM matte carbonlook follie gewrapt.
Maar iets met de letters KTM en ready to race gaat er wel op komen....
 
Helaas de SE is van een iemand anders, hij wou een groter tank ik een kleinere,.
Waar heb je die RedBull set gezien, kan zelf stickers maken, het wrappen van de tank is iets wat ik langer wil maar de SM tank was een te grote uitdaging, de SE is wat eenvoudiger te doen, heb op het overige plastic van de SM matte carbonlook follie gewrapt.
Maar iets met de letters KTM en ready to race gaat er wel op komen..l..

Op het advforum.... maar de photobucketlinks zijn verlopen...
Hoeveel liter tankinhoud heb je nu?
Zadel en alles kon je zo overzetten? Klinkt best goed en smoelt beter dan zon safaritank...
 
Terug
Bovenaan Onderaan