gehoorprobleem

De piep in mijn linkeroor is gisteravond na een paar uur godzijdank verdwenen. Mijn rechteroor nog steeds last, zelfs iets meer sinds gisteren. Vandaag lang en hard nagedacht, maar ik heb net de knoop doorgehakt. Ik stop met mijn motorrijlessen. Ik wilde morgen met oordoppen gaan lessen om uit te testen, maar waar ben ik mee bezig? Tinnitus gaat nooit meer weg, dan ga ik het toch niet opzoeken? Het zachte gerinkel in mijn rechteroor is nog te handelen, maar die piep in mijn linkeroor gisteravond was echt niet leuk meer! Ik was zo opgelucht dat het weer weg was. Oh wat is dit klote!!!
 
Met aangemeten zachte siliconen gehoorbescherming blijft het geluidsniveau langdurig beneden het schadelijke en kan je blijven motorrjjden.

Ik heb rechts al 25 jaar piepen en links 20 jaar. Rechts ook harder dan links. Ik rijdt nu 50 jaar motor waarvan tot het jaar 2000 zonder gehoorbescherming, hoogsten een zakdoek tegen de oren. In 2000 van het bedrijf uit harde gehoorbescherming aangemeten gekregen en dat toen gaan gebruiken op langere tochten. Toen wel gemerkt dat het oorsuizen wel iets toegenomen was. In 2006 zachte gehoorbescherming laten aanmeten en die vanaf dat moment bij elke rit (hoe kort ook) blijven gebruiken. Vanaf dat moment geen verdere toename van het oorsuizen geconstateerd.
 
Hoi Jaap, fijn dat het niet meer bij je toegenomen is. Misschien dat Ik het op een gegeven moment weer oppak, maar voorlopig zit de schrik er wel in. Volgende week ga ik naar een concert van de Chili Peppers in Dublin. Neem zeker weten gehoorbescherming mee!!
 
De piep in mijn linkeroor is gisteravond na een paar uur godzijdank verdwenen. Mijn rechteroor nog steeds last, zelfs iets meer sinds gisteren. Vandaag lang en hard nagedacht, maar ik heb net de knoop doorgehakt. Ik stop met mijn motorrijlessen. Ik wilde morgen met oordoppen gaan lessen om uit te testen, maar waar ben ik mee bezig? Tinnitus gaat nooit meer weg, dan ga ik het toch niet opzoeken? Het zachte gerinkel in mijn rechteroor is nog te handelen, maar die piep in mijn linkeroor gisteravond was echt niet leuk meer! Ik was zo opgelucht dat het weer weg was. Oh wat is dit klote!!!
Jammer dat je je hierdoor laat tegenhouden. Gewoon met gehoorbescherming gaan rijden.
 
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar. Houd je ons op de hoogte :)
Ik heb zojuist vervangende foams gekocht voor mijn Isolates omdat ze na een halfjaar bijna elke dag dragen kapot beginnen te gaan (dat valt me eigenlijk best tegen voor de prijs die je ervoor neerlegt).

Meteen ook een lading van die gele dingen besteld. In ieder geval mooi om als reserve erbij te houden en kan ik ook gelijk testen wat het verschil is met de Isolates. :)
 
Ik heb zojuist vervangende foams gekocht voor mijn Isolates omdat ze na een halfjaar bijna elke dag dragen kapot beginnen te gaan (dat valt me eigenlijk best tegen voor de prijs die je ervoor neerlegt).

Meteen ook een lading van die gele dingen besteld. In ieder geval mooi om als reserve erbij te houden en kan ik ook gelijk testen wat het verschil is met de Isolates. :)

Die foams voor de Isolates zullen toch niet zo duur zijn? Het lijkt me een slijtage onderdeel dat je regelmatig moet vervangen. Een half jaar vind ik erg lang voor een stukje foam, tenzij je daar de volle mep voor betaalt natuurlijk.
 
Iets meer dan een tientje voor 3 paar. Met verzendkosten bijna 20 euro. :X
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de gele doppies binnengekregen. Vanmorgen voor 't eerst mee naar het werk gereden. Ik moet zeggen dat het beter beviel dan ik had verwacht! Weinig herrie en toch goed hoorbare muziek uit m'n headset.

Verschil met de Isolates kan ik nu slecht beoordelen omdat de kapotte foams ervoor zorgen dat er teveel wind word doorgelaten. Als de nieuwe binnen zijn zal ik het verschil eens goed testen.

Wel gaan de gele dingen wat lastiger naar binnen omdat ze zo zacht zijn. Je moet ze echt even goed rollen en dan heeeeel snel in je oor steken anders zijn ze alweer uitgezet en krijg je ze er niet meer in. :P
Dat rollen moet met de foams van de Isolates trouwens ook gewoon maar die gaan wat langzamer terug naar hun oorspronkelijke vorm zodat je ze iets gemakkelijker in je oor krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Als ik naar het plaatje van de Ear safety max kijk, dan zit daar zo'n oogje aan voor een koordje. Dat had ik bij de vorige doppen ook, maar die staken te ver uit, waardoor ze de oorkussens in de helm raakten. Dat gaf contactgeluid en heel veel extra druk op de oren. Ik heb ze er uiteindelijk afgesneden, maar toen had ik al flink last gekregen.

Hoe zit dat bij deze? Steken die oogjes uit?

Ik heb die van Earsafety ook. Bevalt super dus ik wil ook geen andere meer. Daar zit geen oogje aan hoor. Femma: Je kijkt bij de verkeerde soort oordopjes. Die max zijn voor industrie. De motoroordoppen op maat staan hier (in de webshop) https://oordoppenopmaat.com/earsafety-motoroordoppen-op-maat
 
Ik heb net de opnieuw gemaakte oordoppen van Alpine binnen. Helaas met groene filters in plaats van rode. Ik zal ze dus waarschijnlijk nog een keer moeten terug sturen.

Kennelijk hebben ze zelf ook al eens te maken gehad met mensen die het filter willen kunnen afsluiten. Ze hebben een soort T-vormige stopjes die je in het gat van het filter kunt stoppen. Gelukkig kreeg ik ze gratis mee. :Y

full
 
Ik heb net de opnieuw gemaakte oordoppen van Alpine binnen. Helaas met groene filters in plaats van rode. Ik zal ze dus waarschijnlijk nog een keer moeten terug sturen.

Kennelijk hebben ze zelf ook al eens te maken gehad met mensen die het filter willen kunnen afsluiten. Ze hebben een soort T-vormige stopjes die je in het gat van het filter kunt stoppen. Gelukkig kreeg ik ze gratis mee. :Y

[afbeelding]

Klopt voor als de filters onvoldoende dempen in bepaalde situaties kun je ze compleet afsluiten. Ik gebruik dat voor een andere hobby omdat het geluid anders nog te hard was, ik heb ze er los bij gekocht.
En laatst die stopjes zonder bij na te denken erin gelaten met motor rijden. Dit wordt door Alpine afgeraden. Maar voor een stuk snelweg rijden vond ik het eigenlijk heerlijk :)
Maar mijn helm is dan ook niet de stilste.

Hey... wit... hebben ze de kleur veranderd?
Ik heb ze in het blauw.

Ik heb ze alweer een aantal jaar terug aan laten meten, ik kon toen kiezen voor verschillende kleuren of transparant. Ik heb expres voor blauw gekozen, aangezien ik mijn vorige van een ander merk nog wel eens liet vallen en ze ploinken alle kant op. Blauw leek me iets opvallender om te terug te vinden... Blijf alsnog wel eens lastig :+

Overigens merk ik zelf ook verschil toen ik dagelijks woon-werk verkeer met de motor deed of lange toer ritten dat zelfs met gehoorbescherming in mijn oren daardoor / daarna wel gevoeliger zijn met oorsuizen en gevoeligheid.
Nu rij ik een stuk minder, maar ik laat me er ook niet door tegenhouden.
En stress of onrust verergert het vaak ook.

Hopelijk dat het niet veel erger wordt, dan kan het toch erg lastig worden.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weken heb ik met de gele -37dB doppen gereden omdat ik even niets beters had. De foams van de Isolates had ik bij een .nl webshop besteld die stiekem ook in Engeland zit. Jammer... ik heb zo'n 3 weken op de foams moeten wachten maar was dolblij toe ze er eindelijk waren.

Reden: de gele dopjes lieten voor mijn gevoel veel meer lawaai door dan de Isolates. Zaterdag meteen een stuk gereden met de Isolates weer in. Dat beviel een stuk beter. Veeeeeel rustiger in m'n helm.

Vandaag heb ik de proef op de som genomen en heb ik links een Isolate ingedaan en rechts een gele -37dB dop. Opzettelijk heb ik de doppen die ik de afgelopen weken in had weggegooid en een nieuw setje uit de kast gehaald.

Resultaat: Ik had overduidelijk rechts veel meer lawaai en heb ruim een kwartier na aankomst nog steeds een beetje een dof oor rechts waar links meteen na afstappen al niets aan de hand was. Voor mij zijn de Isolates dus echt véél beter.

Voor de zekerheid zal ik vanmiddag het omgekeerde doen; rechts een Isolate en links een gele. Ik denk dat ik al weet wat de uitkomst gaat zijn.
 
Ik neem aan dat je dat niet regelmatig gebruikt want anders ben je een probleem voor jezelf aan het creëren.

Als je wel vaak gebruikt of vaker wil gebruiken even langs bij de huisarts. Er zijn neussprays die je wel langdurig mag gebruiken bijvoorbeeld Nasonex.
 
Ik ken verschillende motorrijders die braaf hun oordopjes gebruiken en dan ieder weekend uren zonder gehoorbescherming met een haakse slijper of zaagmachine aan de gang gaan. Een van die jongens krijgt nu ook last, en toch was ook zijn eerste idee dat het door het motorrijden moest komen ;)
 
Tja. Wat moet je daar nu van zeggen?

Ik heb overal waar hard geluid is wel iets van oordoppen in. Voor muziek (ik speel in 2 bands en ga regelmatig naar concerten) heb ik op maat gemaakte doppen. Die zijn in de helm weer niet zo fijn en andersom zijn de doppen die ik op de motor gebruik te zwaar voor muziek.
 
Afgelopen weken heb ik met de gele -37dB doppen gereden omdat ik even niets beters had. De foams van de Isolates had ik bij een .nl webshop besteld die stiekem ook in Engeland zit. Jammer... ik heb zo'n 3 weken op de foams moeten wachten maar was dolblij toe ze er eindelijk waren.

Reden: de gele dopjes lieten voor mijn gevoel veel meer lawaai door dan de Isolates. Zaterdag meteen een stuk gereden met de Isolates weer in. Dat beviel een stuk beter. Veeeeeel rustiger in m'n helm.

Vandaag heb ik de proef op de som genomen en heb ik links een Isolate ingedaan en rechts een gele -37dB dop. Opzettelijk heb ik de doppen die ik de afgelopen weken in had weggegooid en een nieuw setje uit de kast gehaald.

Resultaat: Ik had overduidelijk rechts veel meer lawaai en heb ruim een kwartier na aankomst nog steeds een beetje een dof oor rechts waar links meteen na afstappen al niets aan de hand was. Voor mij zijn de Isolates dus echt véél beter.

Voor de zekerheid zal ik vanmiddag het omgekeerde doen; rechts een Isolate en links een gele. Ik denk dat ik al weet wat de uitkomst gaat zijn.

Ik heb ook een setje Isolates (titanium), maar eigenlijk bevallen de gele schuimpjes beter. Hoef er niet panisch voor te zijn dat ik ze verlies, ze zitten beter en dempen gelijk of beter. De Isolates willen door hun gewicht en minder lange schuimrubber insert soms een beetje het oor uit kantelen: meer herrie. Bij de gele schuimpjes voel je meteen of ze goed zitten. Wel is het zo dat bij de gele schuimpjes het indoen iets lastiger is, en je moet ze frequent vervangen. Heb altijd een reserve setje mee, zodat ik, als ze niet lekker meer ingaan (of bij verlies) nieuwe pakken kan.
 
Grappig. Ik herken me daar helemaal niet in. Ik heb de goedkopere alu-versie en die krijg ik gemakkelijker in m'n oor dan de gele schuimpjes en ze blijven prima op hun plek. En zoals je hierboven kunt lezen dempen ze bij mij heel veel beter ook. Ze gingen pas minder goed zitten doen de foams kapot raakte van het vele dragen.

En panisch dat ik ze verlies: ze zitten als ik ze niet in heb in m'n jaszak die ik dichtrits... en voor de zekerheid heb ook ik altijd een setje extra dopjes mee.

Ik heb trouwens ook een tijdje rondgereden met oordoppen van Pinlock. Waren ook niet onaardig en zaten erg goed. Kosten iets van 25 euro. Zwarte rubbertjes met een rood plastic filtertje. Maar naar verloop van tijd bleef het filtertje niet meer goed zitten en viel er steeds uit waardoor ik er 1 kwijt raakte. Een filtertje van grofweg 3mm doorsnee raak je een stuk sneller kwijt dan een hele dop...
 
Laatst bewerkt:
Ik welk opzicht? daan944 hierboven is er niet zo positief over terwijl ik juist hele goede ervaringen met de goedkopere alu-versie heb.
 
Ik welk opzicht? daan944 hierboven is er niet zo positief over terwijl ik juist hele goede ervaringen met de goedkopere alu-versie heb.

Qua demping, is het echt zo dat ze ook de lage geluiden dempen en een veel natuurlijker geluid overhouden in plaats van alles dof laten klinken?

Tevens, het belangrijkste, hoeveel van de windruis dempen ze?
 
Het verschilt wellicht per persoon. Zoals je hierboven kunt lezen vind ik de aluminium versie juist enorm goed dempen. Heerlijk rustig in m'n helm en de muziek uit de bluetooth headset is nog goed hoorbaar. Het verschil met de titanium-versie kan ik je niet vertellen maar zoals je ziet is daan944 er hierboven helemaal niet over te spreken.

Moet wel zeggen dat de Isolates voor m'n vriendin te groot zijn. Je zou dan voor de mini's kunnen gaan maar of die net zo goed zijn durf ik je ook niet te zeggen.

Aan de andere kant... ze kosten een paar tientjes. Dat ben je ook kwijt aan andere doppen (op de gele proppies na, maar die moet je weer veel vaker vervangen).
 
Het verschilt wellicht per persoon. Zoals je hierboven kunt lezen vind ik de aluminium versie juist enorm goed dempen. Heerlijk rustig in m'n helm en de muziek uit de bluetooth headset is nog goed hoorbaar. Het verschil met de titanium-versie kan ik je niet vertellen maar zoals je ziet is daan944 er hierboven helemaal niet over te spreken.

Moet wel zeggen dat de Isolates voor m'n vriendin te groot zijn. Je zou dan voor de mini's kunnen gaan maar of die net zo goed zijn durf ik je ook niet te zeggen.

Aan de andere kant... ze kosten een paar tientjes. Dat ben je ook kwijt aan andere doppen (op de gele proppies na, maar die moet je weer veel vaker vervangen).


Thanks! Gelukkig is er een 30 dagen periode om "niet goed geld terug" te krijg
 
Terug
Bovenaan Onderaan