Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het er niet uit kunt pompen: Snelsluiter loskoppelen en dan met een schroevendraaier oid het terugslagklepje opendrukken. Zo deed ik het tenminste. Ff met een stoeltje erbij gaan zitten, kan even duren als de tank nog vrij vol zit.
 
Tijd geleden (2014) heb ik mijn Tuono Gen2 verkocht, echter kwam ik bij een schuuropruiming nog het originele 16T voorkettingwiel tegen.

Iemand nog belang bij? Is alleen gebruikt tijdens de inrij periode (1000km).


full
 
de originele is niet van renthal en heeft een rubberen ring tegen het geluid.
En is volgens mij ook 17T

Huh. Nou zet je me aan het denken.
Origineel is 16-40 volgens mij. Ik reed met 15-42 rond.

-1 +2 staat mij bij.

Iemand heel toevallig een foto van een voortandwiel voor het vergelijk.

Enige wat ik me anders nog kan voorstellen is dat hij van mijn RSV was.
 
Accu helpt inderdaad.

De choke is geen choke (brandstof rijker) maar gewoon een toerental verhoger.
Ja het is normaal dat bij koud weer de motor iets langer de "choke" nodig heeft, omdat het langer duurt voor de bedrijfs temperatuur bereikt wordt

Oké, heb mijn accu telkens onder de lader.
Maar misschien is dat zowiezo wel iets voor aankomende seizoen O-)

Ik dacht echt dat het een choke was :$

Thanks :t
 
Heeft de tank van de oer een benzinekraan en zo niet is er een betere manier om deze te legen dan leegrijden of ondersteboven houden?

Nee, geen benzinekraan. Maar er is zeker een makkelijke manier :

handpomp-pm-102.jpg


God wat heb ik dat ding vaak gebruikt als m'n tank weer eens zweette.

EDIT: ik was in de veronderstelling dat de laatste pagina de vorige was.. Het antwoord is al gegeven :+
 
Laatst bewerkt:
Huh. Nou zet je me aan het denken.
Origineel is 16-40 volgens mij. Ik reed met 15-42 rond.

-1 +2 staat mij bij.

Iemand heel toevallig een foto van een voortandwiel voor het vergelijk.

Enige wat ik me anders nog kan voorstellen is dat hij van mijn RSV was.

De oer had standaard een 17T , bij de gen 2 is dit een 16T
Het originele tandwiel heeft ook een borst (verdikking) aan 1 zijde.
 
is er hier iemand die een bi xenon projector lens heeft ingebouwd in zijn oer tuono of rsv?

Wil dit van de winter gaan doen, en was benieuwd of er meerdere hier dit hebben gedaan?

Retrofitlab, heeft een set met adapterplaat voor LED grootlicht, en mini h1 Bi xenon projector. echter is dit niet mijn ding die led lampen en de prijs van 200,-, vind ik ook niet waard .

en gevonden O-)

Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 11 - Deurdonderen _O- _O- _O-

Alleeeen... weet iemand toevallig wat de diameters zijn van de grootlicht gaten ? :?
wilde kijken om ook eventueel daar de angel eyes gaan fabriceren maar uit gemak zucht hoop ik dat iemand die al uitgemeten had :P

kon het niet direct vinden op het grote web.
 
Laatst bewerkt:
Voorheen reed ik eigenlijk altijd met een tanktasje voor wat spulletjes mee te nemen tijdens een toer. Nu met de plastic tank van de tuono gaat dat helaas niet meer. Hoe lossen jullie dit op?
 
Voorheen reed ik eigenlijk altijd met een tanktasje voor wat spulletjes mee te nemen tijdens een toer. Nu met de plastic tank van de tuono gaat dat helaas niet meer. Hoe lossen jullie dit op?

Ik heb een rugzak voor op de motor.
je kan ook een tanktas kopen die voor een tuono of motor met kunstof tank bedoeld is.
 
De oer had standaard een 17T , bij de gen 2 is dit een 16T
Het originele tandwiel heeft ook een borst (verdikking) aan 1 zijde.

Die verdikking heeft deze ook. Had ook al bij Renthal op de site gekeken en dit is idd het standaard kettingwiel voor Gen2
Thnx voor het meedenken.
 
Erg happy met een tanktas op zo een ring op de tankdop.

products_1252674507_1256047035_1256047082.jpg


Heb voor een blauw witte gen 2 tuono nog een bagster hoes liggen die ik bij de motor gekregen heb maar dus niet gebruik. Mag weg voor weinig.
 
Nee, geen benzinekraan. Maar er is zeker een makkelijke manier :

God wat heb ik dat ding vaak gebruikt als m'n tank weer eens zweette.

EDIT: ik was in de veronderstelling dat de laatste pagina de vorige was.. Het antwoord is al gegeven :+

Helaas zweet ze alweer bij de tank,mooi klusje voor de winter!
 
Ik wil misschien andere einddempers op m'n tuono zetten, voor de looks, geluid en hij is ook afgesteld met akra's. nou zat ik zelf te denken aan mivv double carbon dempers ( ovale zonder tuitje ) iemand hier ervaring mee of andere suggesties?
 
Prima dempers volgens mij, Motorbazaar.nl levert ze bv
Aprilia heeft zelf ook open dempers, ook erg mooi

Ik heb vandaag nog de originele gereedschapset gevonden die bij motor hoort.
Mag je gratis ophalen of ik kan het opsturen tegen verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik ga me toch eens verdiepen in de tanktassen met zo'n lock systeem. Denk dat ik daar uiteindelijk op uit ga komen. Dank voor alle reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan