KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag nog ff binnendoor naar goedhart gereden, heerlijk weertje :]

En dan natuurlijk weer poetsen, gelijk betere foto voor de OP gemaakt O-)

1k0.jpg
 
:W druk hier :)

Vraagje... Overtollige vloeistof wordt niet afgevoerd vanaf m'n tankdop zo te zien... Is ook wat water in de tank gekomen bij openen vd dop na het wassen.

Nu heb ik het iets verhoogde gaatje al doorgestoken en die is vrij.. Maar ik zie links onderin nog een gaatje maar dit lijkt wel een schroefgat oid te zijn.

Iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen in deze?

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
:W druk hier :)

Vraagje... Overtollige vloeistof wordt niet afgevoerd vanaf m'n tankdop zo te zien... Is ook wat water in de tank gekomen bij openen vd dop na het wassen.

Nu heb ik het iets verhoogde gaatje al doorgestoken en die is vrij.. Maar ik zie links onderin nog een gaatje maar dit lijkt wel een schroefgat oid te zijn.

Iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen in deze?

[afbeelding]

Ik heb vanochtend even snel gekeken, het lijkt of er onderin dat gaatje met schroefdraad ook een gaatje zit, had vanochtend weinig tijd, dus zal vanavond even kijken of het ook daadwerkelijk zo is.

Accu was vanmorgen zo dood als maar kon :')

Dan maar met m'n "nieuwe" XT[afbeelding]

Je zit daar echt schitterend! Die xt ziet er ook netjes uit trouwens! :t
 
Thnx :) de wegen zijn super hier. Lijkt op de Eiffel, maar dan met iets mindere asfalt kwaliteit. En ff 5 graden kouder.
 
goeiemorgend :)
ik heb de indruk dat het niveau van de koelvloeistof in het expantievatje de laatste paar dagen is gezakt, olie is nog helder, dus ik hoop dat het niet weer die asdichting in de waterpomp is, kan ik dit gewoon bijvullen in het expantievatje? ik neem aan dat ik er teveel in zou doen en er teveel druk op het systeem zou komen hij dit er uit blaast via een overdrukventiel?
 
Als het gezakt is, is het ergens naartoe gegaan, dat betekent lekkage, intern of extern.
Olie is het peilglas die helder is zegt weinig, dat was het bij mij ook, maar ondertussen lag wel mijn luchtfilter vol met mayo.
Ik zou zelf eerst het lucht en oliefilter controleren.

Bijvullen kan gewoon via het reservoir.
 
Heb gisteren ook de olie nog eens bijgevuld, ook op die dop was niets te zien, straks thuis kvs eens wat bijvullen, als ik dezelfde heb staan als dat erin zit, tenminste, kan ik ineens de leidingen die ik direct kan zien eens nakijken, voor de oliefilter na te kijken moet ik hem ep zijn zijkant leggen, heb ik verstaan, is dit ook te doen met een volle tank? :X Ben ook juist gaan tanken natuurlijk... loopt het er dan niet via de dop uit?
 
:W druk hier :)

Vraagje... Overtollige vloeistof wordt niet afgevoerd vanaf m'n tankdop zo te zien... Is ook wat water in de tank gekomen bij openen vd dop na het wassen.

Nu heb ik het iets verhoogde gaatje al doorgestoken en die is vrij.. Maar ik zie links onderin nog een gaatje maar dit lijkt wel een schroefgat oid te zijn.

Iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen in deze?

[afbeelding]

Heb ook even gekeken maar daar lijkt het bij mij ook weg te lopen. Volgens mij maakt dat gat een knik na een paar cm.
 
Heb gisteren ook de olie nog eens bijgevuld, ook op die dop was niets te zien, straks thuis kvs eens wat bijvullen, als ik dezelfde heb staan als dat erin zit, tenminste, kan ik ineens de leidingen die ik direct kan zien eens nakijken, voor de oliefilter na te kijken moet ik hem ep zijn zijkant leggen, heb ik verstaan, is dit ook te doen met een volle tank? :X Ben ook juist gaan tanken natuurlijk... loopt het er dan niet via de dop uit?

Ik zou zelf voor het op de zijkant leggen de tank er even af halen. Paar minuutjes werk, maar het maakt alles een stuk eenvoudiger. En je kan dan direct even je luchtfilter bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Als het paar druppels kvs zijn wat je moet bijvullen, wilt niet meteen zeggen dat je intern lek hebt toch?


Moet bij mijn auto ook wel eens drupje bijvullen (geen liters uiteraard) en daar komt toch echt geen kvs bij de olie en pluimt ook niet wit ;), zweten? lekken?

Drukopbouw zou niet moeten kunnen, kvs reservoir heeft een overloop toch?

Als je mayo bij de dop hebt, is het uiteraard wel duidelijk....



@bazzaz doorblazen met de compressor?
 
Laatst bewerkt:
Als het paar druppels kvs zijn wat je moet bijvullen, wilt niet meteen zeggen dat je intern lek hebt toch?


Moet bij mijn auto ook wel eens drupje bijvullen (geen liters uiteraard) en daar komt toch echt geen kvs bij de olie en pluimt ook niet wit ;), zweten? lekken?

Drukopbouw zou niet moeten kunnen, kvs reservoir heeft een overloop toch?

Als je mayo bij de dop hebt, is het uiteraard wel duidelijk....



@bazzaz doorblazen met de compressor?

Een paar druppels niet idd, maar als je reservoir in een paar dagen tijd van vol naar leeg gaat, kun je er van uitgaan dat je een lek hebt
 
Heb het even getest, dat gaatje met schroefdraad erin komt uit op een slangetje dat onder je blok uitkomt en voert dus gemorste benzine en dergelijke af uit die rand.
Dat verhoogde gaatje sluit mooi aan op een gaatje in je tankdop, die het water afvoert wat ik dat verdiepte stuk van je dop ligt waar je sleutelgat ook zit.
 
Heb het even getest, dat gaatje met schroefdraad erin komt uit op een slangetje dat onder je blok uitkomt en voert dus gemorste benzine en dergelijke af uit die rand.
Dat verhoogde gaatje sluit mooi aan op een gaatje in je tankdop, die het water afvoert wat ik dat verdiepte stuk van je dop ligt waar je sleutelgat ook zit.

Thanks! :} Dat 'gaatje met schroefdraad' is dan zeker haaks ofzo? Want recht omlaag zit 't dicht bij mij...
 
Als het paar druppels kvs zijn wat je moet bijvullen, wilt niet meteen zeggen dat je intern lek hebt toch?


Moet bij mijn auto ook wel eens drupje bijvullen (geen liters uiteraard) en daar komt toch echt geen kvs bij de olie en pluimt ook niet wit ;), zweten? lekken?

Drukopbouw zou niet moeten kunnen, kvs reservoir heeft een overloop toch?

Als je mayo bij de dop hebt, is het uiteraard wel duidelijk....



@bazzaz doorblazen met de compressor?



Ik hoop van niet, had gisteren niet zo veel tijd, heb kvs enkel bijgevuld, van juist aan minimum, nu terug op maximum, radiator zat nog compleet vol, als ik daarstraks op mijn werk aankwam was alles nog vol, is ook maar een kilometer of 10. Ik hoop een beetje dat hij met de circuitdag van overlaatst gewoon wat warmer is geworden als anders en er misschien wat heeft uitgeblazen, ga het de komende dagen goed in de mot houden, en normaal moet ik vrijdag toch langere afstanden doen, dan ook nog eens goed nakijken
 
Ik zou zelf voor het op de zijkant leggen de tank er even af halen. Paar minuutjes werk, maar het maakt alles een stuk eenvoudiger. En je kan dan direct even je luchtfilter bekijken.
mijne lag gewoon op zijn kant met volle tank, niks gemerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan