racen op een pc40 / pc37 2017

zit ik net te kijken in mijn laptimer, snelste tijd 2:03.95 :? en volgens de transponder van msl 2.06...
Ik denk dat ik maar mijn laptimer geloof :+

Er waren problemen met de transponders zeiden ze (niet de eerste keer). De vorige keer dat ik daar was waren er ook problemen. Ik zou ook mijn laptimer geloven. O-)
Jij hebt een Aim Solo toch? Die zijn volgens mij betrouwbaarder dan die transponders met baken :Y
 
Afgelopen donderdag gereden.

Snelste tijd was 2.11 in de laatste sessie.

Niet echt tevreden maar was de eerste keer na 8 jaar weer. Ook op een voor mij nieuwe motor. Maak ook niet echt straatkilometers.


Volgend jaar vaker naar t circuit dan komt t wel.

Houding vind ik wel lastig. Ben ook niet echt lenig ofzo. Als ik dan zie hoe anderen er naast hangen....

Wel super getroffen met het weer, heerlijk 20c.

Prima toch? Ik reed gemiddeld 2.11 met uitschieters naar 2.08 in de 4e sessie. Het was ook erg druk dus lekker "vrij" rijden zat er veel sessies niet in.

Volgens jaar even roepen als je er heen gaat. Kunnen we met een PC37\PC40 clubje de baan op. :] :]
 
De 2e sessie ronde 1 en 2.

Links ben ik en rechts is een vriend van mij die het 2 rondjes kon opbrengen om met 2 vingers in de neus achter mij aan te tuffen.
 
Afgelopen donderdag gereden.

Snelste tijd was 2.11 in de laatste sessie.

Niet echt tevreden maar was de eerste keer na 8 jaar weer. Ook op een voor mij nieuwe motor. Maak ook niet echt straatkilometers.


Volgend jaar vaker naar t circuit dan komt t wel.

Houding vind ik wel lastig. Ben ook niet echt lenig ofzo. Als ik dan zie hoe anderen er naast hangen....

Wel super getroffen met het weer, heerlijk 20c.

Probeer ontspannen te rijden en zo netjes mogelijk de racelijnen te rijden, dan heb je al 80% van je basis bereikt.
De rest komt vanzelf met vertrouwen..........en blijven zitten. ;)

Meters maken en kleine stapjes tegelijk proberen, ga je uiteindelijk grotere stappen maken.
 
Laatst bewerkt:
Die is volgens mij een stuk accurater dan die transponders met baken die MSL gebruikt.

Veel nauwkeuriger dan zo'n 10hz GPS ontvanger wordt het niet denk ik.

Die maat van mij heeft ook zijn data (Aim cockpit met baken) aan mij gegeven om het in zijn filmpjes te bakken, maar wat een rommel die data.

Het begint een lap midden op de baan bij een snelheid van 110km\h en dat soort rare dingen :?


Ik denk dat je 2.03 hebt gereden dit jaar. :}

4 seconden sneller dan sessie 4. Volgend jaar ook maar eens mee doen met de cup races. Die maat van mij had daar ook zijn nieuwe pr gereden.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij zit het seizoen er na 2 dagen wel weer op dit jaar.

Ik sta nu al in de min met vrije uren en we moeten nog ruim 3 maanden. :r
 
De 2e sessie ronde 1 en 2.

Links ben ik en rechts is een vriend van mij die het 2 rondjes kon opbrengen om met 2 vingers in de neus achter mij aan te tuffen.

Heb je toevallig ook nog een filmpje gemaakt van de crash op het rechte stuk aan het einde van sessie 2? O-)
 
Nee die heb ik niet.

Als je doelt op die RSV Mille dan reed ik op dat moment precies achter die kerel die onderuit ging waardoor de rode vlag situatie kwam waardoor die 2 op het rechte stuk weer op elkaar knalde.

Bizarre situatie dat. Ongelooflijk.
Rode is vlag is kappen dus what the hell waren zij (of 1 van hen) aan doen??? :? :?

het einde van dit filmpje zie je hem onderuit gaan en daarna kwam de rode vlag situatie. Toen ik terug was in de paddock was dat andere ongeluk al gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds de rode pc40 van de foto? Welke groep rij je?

Ja klopt deze:
full


Ik rij in groep 4 en jij?
 
Waaraan is jouw CBR te herkennen?
Ik vind het altijd wel interessant om even te buurten en de CBR's te bekijken.
Ik ben rij iig op een rode PC37 met matzwarte onderkuip. Ik rij in groepje 3...tot dinsdag!

Zeker! Altijd leuk om even handjes schudden. Mijn CBR is helemaal zwart.
Ik pak er even een paar fotootjes bij. Ik zit in groep 4 en heb met een paar maatjes een pitbox.
full

(vorig jaar glom 'ie nog erg zeg, zie ik nu..)
en nog een actieplaatje:
full

Een paar pagina's terug staan er nog een paar maar dan glijdend over het Zandvoortse asfalt.... _O-
 
OK, dan loop ik wel even langs de pitboxen, als het tenminste niet te hard regent :(

Dit is in ieder geval mijn gebakkie ;)

full
 
Nee die heb ik niet.

Als je doelt op die RSV Mille dan reed ik op dat moment precies achter die kerel die onderuit ging waardoor de rode vlag situatie kwam waardoor die 2 op het rechte stuk weer op elkaar knalde.

Bizarre situatie dat. Ongelooflijk.
Rode is vlag is kappen dus what the hell waren zij (of 1 van hen) aan doen??? :? :?

het einde van dit filmpje zie je hem onderuit gaan en daarna kwam de rode vlag situatie. Toen ik terug was in de paddock was dat andere ongeluk al gebeurd.

Jammer, ben wel benieuwd wat er nu gebeurde.
Die RSV was echt helemaal aan flarden.

En ik trok net vol het rechte stuk op toen ze in de bocht voor het rechte stuk de rode vlag net naar buiten staken.
Leek mij wijs om 2 bochten later (Hugenholtz) rustig naar binnen te rijden in plaats van vol in de ankers om de pitlane te halen. Is nogal een onverwacht punt om vol in de remmen te gaan.
De Baco bij einde pitlane kwam echter met rood naar het midden van de baan lopen.
Dus toen moest ik wel remmen om de beste man niet aan te rijden.
Toen ik bijna stilstond om rechtsaf einde pitstraat in te rijden, werd ik in ene van achter aangereden :/
Het enige wat ik mee kreeg was dat ik op me rug lag en het schurende geluid van een CBR op asfalt.. :?
 
Laatst bewerkt:
Alvast maar een upgrade gekocht voor volgend jaar :Y radiale rempomp van brembo.. binnenkort de motor even strippen en klaar maken voor volgend jaar , kan nu al niet wachten :] :r
full
 
Jammer, ben wel benieuwd wat er nu gebeurde.
Die RSV was echt helemaal aan flarden.

En ik trok net vol het rechte stuk op toen ze in de bocht voor het rechte stuk de rode vlag net naar buiten staken.
Leek mij wijs om 2 bochten later (Hugenholtz) rustig naar binnen te rijden in plaats van vol in de ankers om de pitlane te halen. Is nogal een onverwacht punt om vol in de remmen te gaan.
De Baco bij einde pitlane kwam echter met rood naar het midden van de baan lopen.
Dus toen moest ik wel remmen om de beste man niet aan te rijden.
Toen ik bijna stilstond om rechtsaf einde pitstraat in te rijden, werd ik in ene van achter aangereden :/
Het enige wat ik mee kreeg was dat ik op me rug lag en het schurende geluid van een CBR op asfalt.. :?

Ah, was jij dat!!! ???

Dan was het dus die kerel op de RSV die door aan het gassen was.

Nu snap ik waarom diegene (jij dus) aan het einde de pitlane de pitstraat in wilde rijden. Dat begreep ik niet toen ik hoorde dat dit gebeurd was.

Jezus man wat kut. Hoe is het verder? Niets aan over gehouden? En met de motor? Nog wat gehoord van die andere kerel? Ze zeiden op de paddock dat het goed mis was met zijn voet en dat er een stuk van zijn voet wellicht zou missen (je hoort van alles op zo'n moment).

Ik kan alleen niet goed begrijpen waarom die baco de baan op ging en waarom je dan aan het einde van de pitlane de pitstraat in moet rijden. Dat hoort niet lijkt mij. Dat andere ongeluk waar ik achter reed was namelijk veel verder nog.

Bovendien was dat andere ongeluk gebeurd net na het punt waar je normaliter de baan verlaat. Dat had ook gekund voor degene die de pitstraat al voorbij waren.

Heeft niemand verder gezien dat jij weet wat die kerel op die RSV nou aan het doen was? Gezien de staat van die motor kan ik namelijk niet voorstellen dat hij reed alsof er een gele of rode vlag was. Die had gewoon het gas er op zou je denken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je nog zien lopen net na het ongeluk. Jij stond net iets verder naar achteren geparkeerd als waar wij stonden.

Op zo'n moment wil ik niet vragen wat er gebeurd is. Je liep mank en net na een ongeval ben je in de war enzo en heb je geen zin in elke keer dezelfde vraag beantwoorden dus ik dacht la maar.

Hopelijk maar je het nu weer goed in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Ze zeiden op de paddock dat het goed mis was met zijn voet en dat er een stuk van zijn voet wellicht zou missen (je hoort van alles op zo'n moment).

-O-

het blijft een gevaarlijk spelletje...
Het is wel waar je over gaat nadenken. al kan je nog zo goed rijden, je kan altijd van achter aangereden worden door mensen die het niet helemaal snappen.
Vooral midden in de zomer is het vaak raak met "circuitpiraten" heb ik gemerkt. Geen of minder respect voor elkaar en geen vlaggenkennis (of gewoon negeren) B|
 
Ik wil daarom volgend jaar meteen, of na 1 keer inkomen in groep 3, in groep 4 gaan rijden.

Van horen zeggen gaat het er daar allemaal wat "beter" aan toe in dat opzicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan