Rf900 valt uit, verliest vermogen enz

Melst

MF'er
19 aug 2016
45
0
Zoetermeer
Hallo,

Vandaag problemen met mijn motor. Toen de motor starte geen problemen. Langzaam weg gereden en bokte een beetje, ik dacht komt vast door de regen.
Nadat ik bij stoplicht stond de motor in zijn vrij gezet en bleef toen gewoon draaien. Bij het wegrijden weer het bok gevoel, wat rateling en had niet het vermogen dat ik gewend ben.

Daarna de snelweg op en bleef vermogen missen en een soort rateling alsof de motor werd tegen gehouden en niet op gang wilde komen. Benzinelampje ging branden, gelijk gaan tanken, maar zat redelijk wat benzine in, motor wel vol getankd en daarna starte hij niet meer. Tenminste, hij starte voor 10 seconde en viel toen weer uit, bij het gas geven viel hij gelijk uit. Uiteindelijk aan de praar gekregen en kon ik weer rijden. Tot het volgende stoplicht, weer hetzelfde probleem.

Gelukkig woon ik niet ver van me werk (20km), uiteindelijk thuis gekomen door bij het stoplicht beetje gas te blijven maar nog ook wel een paar keer moeten starten.

Iemand een idee wat het kan zijn? Puur problemen door de regen? Vorige keer geen problemen in de regen.
Lampen werkte wel

Gaat om een Suzuki rf900r uit '96.
27000km gelopen en half jaar geleden een grote beurt gehad en een nieuwe accu. Verder geen problemen gehad met de motor
 
Lijkt op het uitvallen van 1 of 2 cilinders. Dat kan een ontsteking probleem zijn maar ook een carburatie probleem. Mijn glazen bol zegt ff weinig.
 
ik heb met mijn RF900 een vergelijkbaar probleem gehad, lopen op 2 of 3 poten (klinkt ongeveer zoals uw omschrijving). Voordat er gesleuteld wordt is het denk ik slim om te bepalen of het inderdaad een ontstekingsprobleem is, dit is te controleren door de temperatuur van de uitlaatbochten te meten. Zijn er een aantal koud en een aantal warm, dan KAN het een ontstekingsprobleem zijn.
-
Ik heb mijn ontstekingsprobleem opgelost door alle kabels die van de bobines naar de bougiekapjes toe lopen te vervangen. (ik heb ze eerst afgeknipt en opnieuw erop gezet, maar het euvel was daarna snel weer terug).
-
Nogmaals, voordat er aan een oplossing gewerkt gaat worden, dient wel eerst het probleem gelokaliseerd te worden, ik heb bovenstaand meegemaakt, maar dit wil niet zeggen dat u met hetzelfde probleem zit!
 
Misschien sprake van twee problemen. Benzinelampje branden is meestal de sensor in de tank. Bij mijn rf600r begint 'ie altijd te branden niet lang nadat ik getankt heb en als ik flink hard gereden heb.

Cilinderuitval klinkt als een slechte bobine? In mijn vakantie had ik ook vermogensverlies verteerde rubbers in de carburateurs en wellicht versleten gasnaalden resulteerde in 2000 tpm met het gas vol open. Verwijderen van luchtfilter loste het gevolg in ieder geval op. Eenvoudig te checken of het daar aan ligt, even het luchtfilter er uit
 
De RF900 heeft bij nat weer last dat er water bij de bougies kan komen. Als je afwateringskanaaltjes van bougiegat naar net boven de uitlaten dicht zitten krijg je allerlei onregelmatig lopen problemen.
Gaatjes doorprikken en kijken of de dichtrubbers rondom je bougiedoppen goed zitten. Ik heb bij de RF van mijn zoon destijds een rubber strook boven de radiator gemonteerd, dan zitten de bougies niet meer zo in de regen.
full

full



grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan