BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Hoog tijd mijn S-je weer eens in de etalage te zetten:

BMW_R1100S_bellypan_smaller.jpg


Mijn uitbreidingen:
- bagster tank cover met bag
- rear hugger (spatbord achter)
- belly pan (de zwarte ombouw onder)
- hendels
- stalen remleidingen
- handbeschermers (nu gedemonteerd om die hendels goed te tonen :) )

Mooi toch? Hoeft echt niet altijd duur te zijn.
Het leuke van die belly pan onder is dat het het geluid omhoog kaatst, waardoor ik zelf een veel grommender geluid van de motor hoor.

Ben nog aan het nadenken om er wat leuke stickers op te plakken (ideeen?), maar vind dit neutralere zwart eigenlijk ook wel subtiel en mooi.

Op mijn wensenlijst staan nog:

- Laser uitlaat, of een andere manier om het geluid wat te pimpen
- mooiere cilinderkop beschermers

Eigenlijk wil ik wel van die carbon look cilinderkop beschermers (zoals bijv. op deze pagina http://users.telenet.be/bockie/BMW R1100S/Accessories/AVisual.htm).

Weet iemand waar je die kunt kopen en waar je op moet letten? Ik zie dan heel vaak "only for dual spark" of iets dergelijks. En dat zegt me dan weer minder. Zijn de nieuwere S-jes dual spark en de oudere single spark o.i.d.?
 
Zo te zien heb je een single spark (1998-2002). Bij de twin spark (2003-2005) loopt de zwarte plastic afdekkap niet helemaal door in de breedte van de cilinderdeksel.

Voor carbon gadgets kijk eens op eBay.de, is genoeg te vinden, er zitten nog veel actieve S-rijders bij de Oosterburen.

Maar héél mooi en niet-duur carbon vind je ook in Amerika op bestemusa.com, zie hier de link:

R1100S\R

Staat ook nog op mijn verlanglijstje :)

Zag ik toevallig jouw fiets tijdje terug bij Oscar op de brug staan? Zelfde model, en was ook bezig met een zwarte onderkuip... Trouwens, woon vlakbij jou in de buurt. Altijd welkom voor 'n bakkie ;)
 
Dank voor de linkjes mannen! Zal het eens verder bekijken, ben hoog nodig aan een volgende verfraaiing van die prachtige motor toe ;)

Zag ik toevallig jouw fiets tijdje terug bij Oscar op de brug staan? Zelfde model, en was ook bezig met een zwarte onderkuip... Trouwens, woon vlakbij jou in de buurt. Altijd welkom voor 'n bakkie ;)
Dat moet zo zijn geweest, Oskar had het al over een andere fanatieke S-rijder die hij die dag had gezien. Dat was vast jij.

Ik houd me absoluut aanbevolen voor een bakje en een ritje. Moet daarbij wel direct zeggen dat de weekenden altijd flink vol zitten (gezin met voetballende jongens van 8 en 11).
 
@el_great_foxman Vandaag op de A1 richting Amersfoort t.h.v. afsl. Eembrugge, 17:30 ongeveer ook een R1100S in deze kleurinstelling gezien: Was jij dit?

Blijft mooi om 1100S'jes tegen te komen op de weg!

Laser uitlaat (nieuw 2-1-2 systeem) is de (emotionele) moeite wel waard, maar kost een hoop en staat niet in verhouding tot de waarde van de motorfiets.. gewoon doen dus ;)
 
@.. maar kost een hoop en staat niet in verhouding tot de waarde van de motorfiets.. gewoon doen dus ;)

Ha ha, that's the spirit!!!

Heb wel veel voor mijn werk van Zwolle naar Leusden gereden, maar tegenwoordig werk ik in Meppel.
Dus dat S-je was ik niet. En idd altijd leuk een "bloedbroeder" te zien rijden :)
 
Begin september een lang weekend in het Weserbergland, Duitsland, doorgebracht.
Af en toe een buitje op zaterdag en 's avonds nattigheid van een andere orde :9
full
 
Laatst bewerkt:
Lekkere plensboel daar! :)

Toevallig vandaag een tweede bloedbroeder zien rijden op hetzelfde traject: Een zwarte, volgens mij monospark, rijdend om ongeveer 17:30 op de A1 van Hilversum richting Amersfoort.. Iemand van hier?
 
Iedereen hier zal al wel een R1100S hebben. Ik heb nog een vracht aan blok onderdelen liggen.

Voor S rijders van hier die zich melden, gebruik de roepnaam motorboot en je krijgt alle getoonde spulletjes mee voor 150 euro....

≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen

Heb zelf een Boxercup uit 2004 en twijfel al een jaar hevig over de verkoop.....rijdt fantastisch met ohlins er onder, maar komt vrijwel nooit uit de garage...
 
@Motorboot een plaatje misstaat natuurlijk nooit op het forum :)

De MP-advertentie is er niet meer.. alles weg of heb je nog wat over?
 
@Motorboot een plaatje misstaat natuurlijk nooit op het forum :)

De MP-advertentie is er niet meer.. alles weg of heb je nog wat over?

Zie hier de motor waarover ik twijfel..houden of niet.... :/


full
 
Laatst bewerkt:
Ook een mooi exemplaar aldaar!

Zelfde probleem hier... daar ik inmiddels (tijdelijk) 30km van mijn motoropslagplaats vandaan woon... sinds de zomervakantie niet meer gereden. Daarnaast ook wel te druk met werk, studie enz enz enz..

Ik hou de motor wel aan, vanaf komend voorjaar willen we echt wel weer wat meer kilometers maken! Vriendin heeft haar eigen F800R dus samen valt er nog ruim voldoende te sturen :)

Hopelijk dat we de motoren voor het echt winter wordt nog even voorzien van sop en wash zodat ie met enige bescherming terug de schuur in gaat.
 
Laatst bewerkt:
Iemand met gezond verstand koopt zo’n motor niet.
Iemand met een beetje kennis van zaken zet een ombouwmotor niet met zo’n stompzinnige omschrijving op het net. Daarna wordt het een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten.
 
Pasgeleden zijn dame en de twee kleine dametjes voor het eerst naar een meeting mee geweest, en nu is dit wel bevallen. Leuk en gezellig natuurlijk, maar nou 'moet' ik ook voor 4 personen zooi mee gaan sjouwen natuurlijk...


Ik snap dat de 1100 S niet direkt een uitgesproken type fiets is voor rekkies e.d., maar heeft hier iemand al eens wat mooi budget-achtigs verzonnen voor bagage achterop?
 
Laatst bewerkt:
Pasgeleden zijn dame en de twee kleine dametjes voor het eerst naar een meeting mee geweest, en nu is dit wel bevallen. Leuk en gezellig natuurlijk, maar nou 'moet' ik ook voor 4 personen zooi mee gaan sjouwen natuurlijk...


Ik snap dat de 1100 S niet direkt een uitgesproken type fiets is voor rekkies e.d., maar heeft hier iemand al eens wat mooi budget-achtigs verzonnen voor bagage achterop?
Een bagagerol achter de passagierplaats en op de koffers vast met een spanband.
 
Laatst bewerkt:
Een bagagerol achter de passagierplaats en op de koffers vast met een spanband.

Ik zal MP is een beetje in de gaten houden voor koffers enzo.

Nu zijn die hulpframes voor een S ook niet zo heel dik gezaaid.
Of zou een hulpframe van een RS ook passen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan