Verspanen, draaien, frezen, ervaringen en vragen topic

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Ik geloof dat er ooit eens een topic als dit was. Maar kan het met geen mogelijkheid meer vinden.

Zijn vast meer verspaners hier.....
full
 
Zou iemand mij kunnen helpen,
Mijn digitale uitlezing is stuk gegaan
Merk Heidenhain LS 303 .S.nr 9 038 260T R12
Het oog dat door de meetlat loopt is beschadigt geraakt.
service_head.jpg

Nu ga ik hem proberen te repareren.

Maar zijn er plekken in nederland waar ik reserve onderdelen kan kopen?
Of heeft iemand dit voor mij?


Bedankt alvast voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen, ik zoek een beetje iemand/een adres die gietijzeren cylinderbussen kan/wil frezen en het zou mooi zijn als de persoon weet hoe een 2takt werkt.
Dit voor het verheroptimalisren van een jawa twin blokje (ademhaling)

Tips welkom..
 
Hoe ver wil je gaan.

Poortentiming veranderen , expansie uitlaat , aangepaste cilinderkop , aangepaste carburatie enz enz
Niet zo ver.. gewoon dat de cylinder i.i.g niet de spoelkanaal/poort blokkeerd/de fabrieksfouten/onnauwkeurigheden worden weggewerkt.
Een heuse andere carburateur zit er al op! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een poging gedaan om brillen te maken voor mijn Devalliere C130 draaibank.
Maar dat haalt niks uit.
Een lange as geprobeerd af te draaien maar dat trilt en doet alles wat het niet zou moeten doen.
Iemand een idee waar ik brillen (zowel vast als meelopend) op de kop kan tikken voor deze bank?
 
Zou iemand mij kunnen helpen,
Mijn digitale uitlezing is stuk gegaan
Merk Heidenhain LS 303 .S.nr 9 038 260T R12
Het oog dat door de meetlat loopt is beschadigt geraakt.
[afbeelding]
Nu ga ik hem proberen te repareren.

Maar zijn er plekken in nederland waar ik reserve onderdelen kan kopen?
Of heeft iemand dit voor mij?


Bedankt alvast voor de hulp.

Volgens mij kan je alleen bij Heidenhain terecht voor reparaties. Zal het morgen even navragen voor de zekerheid.
En verder, zit er een lint in of is het een glas liniaal? Weet je zeker dat dat niet beschadigt is?
 
Ik heb een poging gedaan om brillen te maken voor mijn Devalliere C130 draaibank.
Maar dat haalt niks uit.
Een lange as geprobeerd af te draaien maar dat trilt en doet alles wat het niet zou moeten doen.
Iemand een idee waar ik brillen (zowel vast als meelopend) op de kop kan tikken voor deze bank?

Meeste kans denk ik door een "gezocht" advertentie op dit forum te plaatsen:

Usinages
 
Cherchez des lunettes pour mon tour "Devalliere C130"

Zoiets bedoel je? *D

Ik ben bang dat het niet simpel zal zijn om iets te vinden.
Het is geen AI Hembrug

Op die site weten ze in ieder geval we wat een Devalliere draaibank is.
Ik zal mijn beste Frans eens naar boven halen en er een avond aan besteden
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is kapot gegaan omdat ik de langs voeding ter ver heb doorgedraaid ,waardoor het oog als aanslag fungeerde .Mijn meetlat is dus net iets te kort.
De glas liniaal is gelukkig nog intact

Normaal worden die opnemers door Heidenhain zelf gerepareerd. Dure reparaties zijn dat. Komt ook nog bij dat Heidenhain niet levert aan particulieren, tenminste als ik andere monteurs moet geloven. Een nieuwe opnemer kost al snel honderden euro's.
Wat je volgens mij wel kan doen is een complete liniaal bestellen met opnemer bij HBM. Volgens mij werken die volgens het zelfde protocol wat Heidenhain ook gebruikt en zou je deze zo op je uitlezing in kunnen prikken.

HBM Glaslinialen

Mocht je het toch willen proberen zelf te repareren zou je me dan een pm kunnen sturen met een foto van het kapotte onderdeel dan kan ik wel eens proberen via mijn werkgever een prijsopgave te krijgen bij Heidenhain.
Of ze losse onderdelen leveren is een tweede maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis.
Hoef er verder niets aan te verdienen dus de inkoopprijs is dan ook jouw prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan