Hoe maken jullie wheelies?

Lucas1991

MF'er
5 mei 2017
191
0
Rotterdam
Welke techniek gebruiken jullie?
Ik doe de koppeling snel inknijpen en loslaten bij de 4/5k toeren ongeveer.
Na het zien van een youtube filmpje kwam ik erachter dat je ook het gas kan loslaten en dan snel met een trekkende beweging weer gas moet geven met hetzelfde resultaat. (Dit alles op een verlaten weg)
Mijn gedachte bij de achterrem houden is alleen nog lastig :P
In de scootertijd kon ik het zo lang als ik wou.
 
Koppeling in zet de motor in zijn 1 maak dan 14000 tot 16000 RPM en laat je koppeling los en geef meteen volgas. :+
 
Ik laat stilstaand in z'n 1 met vol gas in de begrenzer de koppeling los. Probeer het ook eens.
 
Tot 120kmh gewoon op het gas.
Daarboven koppeling erbij nemen.
4/5k lijkt me heel laag voor een z750, probeer eens in 2de versnelling rond 7/8k toeren. Dat gaat al beter gaan.
Ik zou het sowieso niet aanraden als je nog maar net je rijbewijs hebt...
 
4/5k in de eerste versnelling bedoel ik he? Hij vliegt naar boven tot ik het gas weer los laat.
2e versnelling gaat me nu nog iets te snel, ik maak alleen kleine hopjes ermee 20cm boven de grond in zijn 2.
 
Welnee , wij de oudjes proberen jou het jonkie te laten inzien dat je wheelie wens een onverstandige wens en keuze in je leven gaat worden. ;)

Paar jaar geleden melding waarbij een motorrijder zwaar gewond zou zijn geraakt.

Ter plaatse trof ik een mij bekende M-Fér die zwaargewond was geraakt, netjes verlaten weg uitgezocht om wheelies te oefenen, met z'n voet van z'n steppie geschoten en tegen een boom. Nog een spoedbegeleiding naar het ziekenhuis verzorgd maar op de operatietafel overleden.

Ik heb t niet zo op wheelies :N
 
Paar jaar geleden melding waarbij een motorrijder zwaar gewond zou zijn geraakt.

Ter plaatse trof ik een mij bekende M-Fér die zwaargewond was geraakt, netjes verlaten weg uitgezocht om wheelies te oefenen, met z'n voet van z'n steppie geschoten en tegen een boom. Nog een spoedbegeleiding naar het ziekenhuis verzorgd maar op de operatietafel overleden.

Ik heb t niet zo op wheelies :N

Ik wilde hier een ludieke post dingesen met m'n enfield diesel in de hoofdrol maar.
jemig wat een naar verhaal.
Ik kan me voorstellen dat je een naar gevoel hebt bij dit topic..
 
Paar jaar geleden melding waarbij een motorrijder zwaar gewond zou zijn geraakt.

Ter plaatse trof ik een mij bekende M-Fér die zwaargewond was geraakt, netjes verlaten weg uitgezocht om wheelies te oefenen, met z'n voet van z'n steppie geschoten en tegen een boom. Nog een spoedbegeleiding naar het ziekenhuis verzorgd maar op de operatietafel overleden.

Ik heb t niet zo op wheelies :N

Ben zelf ook absoluut geen wheelie fan.Met o.a de reden die jij ook aangeeft.Snap ook niet zo wat er leuk aan.is ? Gebruik een.motor liever waar hij voor bedoeld is.
 
Heel vervelend inderdaad. Maar relatief weinig mensen zijn omgekomen dmv een wheelie ten opzichte van sportief rijden. Een vriend van een maat van mij reed met een groep vrienden in de omgeving bij Renesse, ze hadden oortjes in en konden praten met elkaar. Hij reed veel te hard een bocht in en werd nog gewaarschuwd "wat doe je? een bocht! er komt een bocht!". Hij heeft die bocht te snel genomen en heeft zichzelf doormidden gereden tegen de vangrail.
Ik ben mij bewust van de gevaren.
 
ga rijden in zijn 1 op het aantal toeren waarbij jouw motor zijn powerband heeft, op dat moment geef je volgas en tegelijkertijd knijp je je koppeling in en direct weer los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan