Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Tips om mijn motorblok schoon te maken? Omdat de winter er aan komt en ik dan waarschijnlijk toch nauwelijks ga rijden wilde ik eigenlijk het blok eens aanpakken. Dat is nu een beetje vuil en vet.

Moet ik van die Mucoff of andere dure zut halen of kan je met een huis-tuin-en-keukenmiddeltje ook mooie resultaten boeken?
Heb helaas niet de gelegenheid om te wassen voor de deur. Zou ik er ook mee naar een autowasgelegenheid kunnen of is dat niet handig? Niet dat ik m door de wasstraat gooi natuurlijk :P

Ohja, en het blijkt dat er maar één lampje van mijn achterlicht werkt. Kan ik daar gewoon een los lampje voor halen? Dan ga ik morgen even bij Bolman langs. Of liggen die dingen ook bij de Gamma?
 
Laatst bewerkt:
Tips om mijn motorblok schoon te maken? Omdat de winter er aan komt en ik dan waarschijnlijk toch nauwelijks ga rijden wilde ik eigenlijk het blok eens aanpakken. Dat is nu een beetje vuil en vet.

Moet ik van die Mucoff of andere dure zut halen of kan je met een huis-tuin-en-keukenmiddeltje ook mooie resultaten boeken?
Heb helaas niet de gelegenheid om te wassen voor de deur. Zou ik er ook mee naar een autowasgelegenheid kunnen of is dat niet handig? Niet dat ik m door de wasstraat gooi natuurlijk :P

Ohja, en het blijkt dat er maar één lampje van mijn achterlicht werkt. Kan ik daar gewoon een los lampje voor halen? Dan ga ik morgen even bij Bolman langs. Of liggen die dingen ook bij de Gamma?
Motorruim van de auto maak ik altijd schoon met Dasty en hogedrukspuit (evt bij een wasbox), eerst goed inspuiten, dan de echt vieze plekken met een papiertje schoonvegen en dan met de hoge druk (wel oppassen!). Misschien wel wat overkill voor een motor maar ik weet niet of het bij jou ook echt vet is. Mijn motorfiets doe ik altijd thuis met de hand.

Achterlampje is gewoon standaard P21/5w geloof ik, die kun je overal wel krijgen als ze lampjes verkopen. :)
 
Motorruim van de auto maak ik altijd schoon met Dasty en hogedrukspuit (evt bij een wasbox), eerst goed inspuiten, dan de echt vieze plekken met een papiertje schoonvegen en dan met de hoge druk (wel oppassen!). Misschien wel wat overkill voor een motor maar ik weet niet of het bij jou ook echt vet is. Mijn motorfiets doe ik altijd thuis met de hand.

Achterlampje is gewoon standaard P21/5w geloof ik, die kun je overal wel krijgen als ze lampjes verkopen. :)
Thnx! Ga ik even naar op zoek. In de buurt zijn wel wasboxen, misschien daar eens naartoe met de Hawk :)
 
Het brand weer! Snelheid is idd T10, en in de toerenteller zit 2x T5... Ik wist t niet ;-)
Nogmaals hartelijk dank voor de fitting Henk!
 
Heeft iemand ervaring met zon puig ruitje van 34 cm op een Ntv naked ?

Of andere ruitjes,liefst met foto.

Benieuwd wat het doet met de turbulentie rond je helm.
 
Laatst bewerkt:
Toevalligerwijs heb ik nu een Revere die geen spanning op de pomp krijgt. De pomp is goed want die heeft een weekje dienst gedaan in m'n NTV. Het relais lijkt ook goed dus ik vermoed dat het bij mij nu in de computer zit.

Dit bleek het inderdaad te zijn bij mij. ECU van m'n NTV in m'n Revere gedaan met diens eigen pomp en relais en hij liep in één keer als een zonnetje.

Kortom: heeft er nog iemand een ECU liggen voor een zacht prijsje? :)
 
Heeft iemand ervaring met zon puig ruitje van 34 cm op een Ntv naked ?

Of andere ruitjes,liefst met foto.

Benieuwd wat het doet met de turbulentie rond je helm.
Had hem op de Hawk, op de snelweg wel fijn en qua turbulentie valt het hard mee. Maar verwacht geen wonderen, onder de 100 merkte ik er zelf eigenlijk weinig van en vind de motor er een stuk beter uit zien zonder ruitje. :9
 
Heeft iemand ervaring met zon puig ruitje van 34 cm op een Ntv naked ?

Of andere ruitjes,liefst met foto.

Benieuwd wat het doet met de turbulentie rond je helm.

Zo ziet de mijne eruit. Na wat zaagwerk een beetje klassiek qua styling (hoop ik...)
Qua rijwind maakt het niet veel verschil uiteraard... :) ;) :]
10952ab74acce6236b92ec8d8831fa7a
 
Laatst bewerkt:
Geen ruitje, dan ga ik wel op de VFR zitten (ruitje van niks) ;-) Het misstaat niet, maar zonder vind ik op een Hawk (nog) mooier ! Mooie machine henk? Waar heb je die valbeugels vandaan?
 
Ik heb denk ik de lelijkste van allemaal maar hij functioneert redelijk: zonder is 150 km/h met tegenwind niet langer dan een kwartiertje leuk en met ruit is het wel vol te houden. De wind komt vol op de borst zodat je evengoed nog kan hangen in de wind. En daardoor totaal geen turbulentie.
Ik heb van het ruitje wel de helft afgezaagd.
De foto is vandaag genomen in het Sauerland, dagje heen en weer. Ik vond het koud.
full
 
Ik heb denk ik de lelijkste van allemaal maar hij functioneert redelijk: zonder is 150 km/h met tegenwind niet langer dan een kwartiertje leuk en met ruit is het wel vol te houden. De wind komt vol op de borst zodat je evengoed nog kan hangen in de wind. En daardoor totaal geen turbulentie.
Ik heb van het ruitje wel de helft afgezaagd.
De foto is vandaag genomen in het Sauerland, dagje heen en weer. Ik vond het koud.
[afbeelding]
Haha, zo'n ruitje heb ik ook bij m'n tweede Hawk gekregen. Denk dat ik die er sowieso niet opzet. :9

Maar gebruik de Hawk ook alleen voor fun kilometers, als je hem voor ww gebruikt en/of vaak op de snelweg bent is zoiets wel fijn natuurlijk. Wil zelf ook nog een extra motor erbij voor de langere ritten waar je soms ook lang op de snelweg moet zitten, met de Hawk vind ik de snelweg maar niks.
 
Met hulp van Guntherrex (of eigenlijk, hij heeft het meeste gedaan, ik heb vooral aandachtig gekeken en af en toe een schroevendraaier vastgehouden :P ) een jetkit gemonteerd en alles afgesteld. Resultaat: een lekker lopende Hawk, zónder vervelend vermogensverlies *O*

Lekker toeren vandaag :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met zon puig ruitje van 34 cm op een Ntv naked ?
Benieuwd wat het doet met de turbulentie rond je helm.
MRA ruitje, houdt prima tegen; zou hem niet meer willen missen.
Ik heb hem na enig experimenteren zo afgesteld dat de windstroom precies tegen mijn helm komt. Daar merk je met een goede helm weinig van en geeft de minste herrie.
Het spoilertje kan gemist worden want merk er niet zo veel van.
full

full

Ik heb hem vooraan met een extra beugeltje aan de koplamp vastgemaakt omdat hij soms bij een slechte weg tegen de koplamp klapperde.
 
bwahahah!

koop dan gewoon een dullville ;)

factory pro setje geplaatst voor de zwarte rijder. Na wat zoekwerk uiteindelijk de vlotter op de juiste hoogte gezet en toen helemaal prima! Nu eens zien of het verbruik ook wat meer richting normaal gaat. Gezien de veren op de gasschuiven meer dan 5cm korter waren dan aanbevolen zou dat wel eens het probleem kunnen zijn geweest.
 
Onlangs proef gereden op een ntv 650 revere. De ntv staat in mijn beleving bekend als een fluweel zacht rijdende motor. De motor waar ik op heb gereden vond ik echter best veel trillen/schudden. Als ik bij het stoplicht wat gas gaf kon ik in de spiegels ook niet meer scherp kijken.

Heb ik toevallig op een slecht model gereden of zijn ze inderdaad best gevoelig voor trillingen?
 
Onlangs proef gereden op een ntv 650 revere. De ntv staat in mijn beleving bekend als een fluweel zacht rijdende motor. De motor waar ik op heb gereden vond ik echter best veel trillen/schudden. Als ik bij het stoplicht wat gas gaf kon ik in de spiegels ook niet meer scherp kijken.

Heb ik toevallig op een slecht model gereden of zijn ze inderdaad best gevoelig voor trillingen?

Misschien moeten de carbs synchroon gesteld worden en kleppen stellen. Dat zou al een hoop kunnen schelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan