Zuigers remklauw gaan niet gelijk

madeiros

MF'er
10 mei 2016
119
3
grobbendonk
Hallo, er scheelt volgens mij iets met de voorste remklauw van mijn sym maxsym, de remmen zijn vandaag volledig van nieuwe remolie voorzien en de klauwen en zuigers allemaal uit elkaar geweest, gereinigd, ingevet, alle zuigers gaan soepel in en uit, de garagist zegt dat het euvel opgelost is.
Bij thuiskomst kijk ik de bewuste remklauw na en volgens mij is het nog niet juist.
Ik heb een filmpje bijgevoegd, telkens ik de remhendel inknijp drukt volgens mij enkel de binnenste zuiger tegen de remschijf terwijl de buitenste zuiger mee naar de buitenkant wordt gedrukt door de remschijf, als ik krijtlijnen zet op de buitenkant van de schijf staan die er nog steeds na een rit met remtest. Op het filmpje wordt het pas duidelijk de laatste 10 seconden.


Bedankt alvast
 
Remklauw uit elkaar halen en schoonmaken, die zuigers zitten vast.
Haal eerst de klauw los en laat de remleiding zitten, blokkeer de zuigers die nog bewegen en pomp de vastzittende zuigers er uit, scheelt een hoop gepruts.

Maar persoonlijk zou ik terug naar de garage gaan.
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo is moeten de blokken de schijf raken.
Zijn de blokken nog recht en is de schijf niet hol uitgesleten?

Op het filmpje lijkt het alsof je tussen de blokken en de schijf door kan kijken.
 
Laatst bewerkt:
Wat waren de klachten waardoor je de motor naar de garage hebt gebracht?

Het was hierom dat ik hem binnengedaan had, we dachten dat het opgelost ging zijn met nieuwe remolie, de klauw en blokken bewegen zeer soepel, hou je de linkse zuiger tegen en knijpt dan komt de rechtse eruit en andersom, je kunt ze ook makkelijk terug induwen, maar eens gemonteerd drukt enkel de rechtse zuiger, de linkse remblok raakt amper de schijf tijdens het remmen.
 
1 Remblokken zijn vrijwel versleten
2 Het alu vet was zeker gratis? Wat zit daar veel op zeg.
3 Het is normaal dat als je de remblokken helemaal terug drukt en daardoor dus de zuigers dat eerst de
zuigers met de minste weerstand weer naar buiten komen. En vervolgens de rest.
4 Hou die camera eens stil zeg met filmen. Nu is er eigenlijk niks te zien zo beweegt het beeld.
5 Krijg je wel uiteindelijk volledige remdruk?
 
hoe jij thuis bent geraakt zonder iets te merken is mij een raadsel. rem vooraan zal kwasi niets doen vermits de schijf nauwelijks belast wordt. ik had na 2 keer remmen al rechtsomkeer gemaakt terug naar de winkel.

heb je zelf ondertussen al iets gedaan aan de remmen, of zijn de filmpjes zoals de scooter van de garage kwam ?
hoe weet jij dat alle zuigers soepel gaan ? omdat de garagist het gezegd heeft ?
volgens mij kan jij nooit een hard remhendel hebben nu. kan je de hendel tot tegen het stuur trekken ?
 
hoe jij thuis bent geraakt zonder iets te merken is mij een raadsel. rem vooraan zal kwasi niets doen vermits de schijf nauwelijks belast wordt. ik had na 2 keer remmen al rechtsomkeer gemaakt terug naar de winkel.

heb je zelf ondertussen al iets gedaan aan de remmen, of zijn de filmpjes zoals de scooter van de garage kwam ?
hoe weet jij dat alle zuigers soepel gaan ? omdat de garagist het gezegd heeft ?
volgens mij kan jij nooit een hard remhendel hebben nu. kan je de hendel tot tegen het stuur trekken ?
De reden dat ik het niet merkte is omdat het een gecombineerde rem is, de achterrem doet wel zijn werk waardoor het toch aanvoelt dat alles goed werkt, bij deze rem zal er inderdaad van remkracht weinig sprake zijn.
De filmpjes zijn idd van toen ik thuiskwam van de garage, daar ben ik ondertussen terug naartoe geweest en spreekt nu van een nieuwe remklauw.
Heb ondertussen ook zelf alles terug gedemonteerd en nagekeken, zuigers gaan soepel, zonder remblokken makkelijk in en uit, bij het terug monteren en dan druk te geven kwam eerst de rechtse remblok tot tegen de schijf en dan kwam de linkse totdat ze beide goed gecentreerd stonden, maar dan bij goed knijpen weer hetzelfde probleem, de linkse geeft geen tegendruk dus alles naar buitenkant.
Volgens mij lucht in de linkse zuiger, heb ondertussen dot4 besteld bij rad en ga het boeltje volgende week gewoon zelf eens ontluchten, filmpjes genoeg op youtube, bedankt.
 
De reden dat ik het niet merkte is omdat het een gecombineerde rem is, links is achter en voor links, rechts is rechtsvooraan, de achterrem doet wel zijn werk waardoor het toch aanvoelt dat alles goed werkt, bij deze rem zal er inderdaad van remkracht weinig sprake zijn.
De filmpjes zijn idd van toen ik thuiskwam van de garage, daar ben ik ondertussen terug naartoe geweest en spreekt nu van een nieuwe remklauw.
Heb ondertussen ook zelf alles terug gedemonteerd en nagekeken, zuigers gaan soepel, zonder remblokken makkelijk in en uit, bij het terug monteren en dan druk te geven kwam eerst de rechtse remblok tot tegen de schijf en dan kwam de linkse totdat ze beide goed gecentreerd stonden, maar dan bij goed knijpen weer hetzelfde probleem, de linkse geeft geen tegendruk dus alles naar buitenkant.
Volgens mij lucht in de linkse zuiger, heb ondertussen dot4 besteld bij rad en ga het boeltje volgende week gewoon zelf eens ontluchten, filmpjes genoeg op youtube, bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan