Hoe maken jullie wheelies?

Ik denk dat de gouden tip dan is om je motor te voorzien van carbon wielen! :+

Ik koop 2 motoren voor de prijs van zo'n set. ;)

Die maat laat het blok altijd ongemoeid, op de uitlaat na, maar haalt er zo veel mogelijk gewicht af, niet alleen met de motor, ook met de auto, daar stond alleen nog een stoel in, en de klokken en de bediening van de kachel (beide met tape op de plek gehouden), en verder ALLES er uit..
 
Een wheelie is per definitie een niet gewenst gevolg van te veel vermogen in de verkeerde richting.
Je wil vooruit met je motor, niet omhoog. Anders had je wel een raket gekocht... 8-)
Ben ik nu enigste die wel graag een raket wou maar het niet kon betalen en daarom meer en motor gekocht heeft?
 
Aangenaam, MeanBlueMan.


Of is het een verzoek je gebruikersnaam aan te passen ?


Lijkt mij een heel goed idee .. Kerels die 26 jaar zijn en dat woord constant gebruiken als verweer zijn dat stadium
zelf nog niet ontgroeid. Dus moet zo`n gebruikersnaam geen probleem zijn . :N
 
Ik koop 2 motoren voor de prijs van zo'n set. ;)

Die maat laat het blok altijd ongemoeid, op de uitlaat na, maar haalt er zo veel mogelijk gewicht af, niet alleen met de motor, ook met de auto, daar stond alleen nog een stoel in, en de klokken en de bediening van de kachel (beide met tape op de plek gehouden), en verder ALLES er uit..

weet ik, vandaar ook de :+

;)
 
Voor wie doe jij het eigenlijk? is wel een mooie site voor ts, gok zo dat hij puur wheelies wil maken voor z'n matties. Dan heb je naar mijn inziens je prioriteiten niet op de juiste volgorde als je op een tweewieler zit.

Toen ik 18 was en net mijn motorrijbewijs had deed ik het eerst kalm aan en dacht geen één keer van laat ik maar is wat wheelies en stoppies proberen. ts is al een stukkie ouder maar blijkbaar nog niet erg volwassen.

Desalniettemin heb ik weer even kunnen lachen en hoop toch dat ts geen statistiek word. :)
 
Ik had het toevallig gisteren met de xt500, wou optrekken bij het stoplicht maar de koppeling pakte iets te snel. Lag ik bijna achterover :+

Ik weet al weken dat ik de koppeling moet afstellen :+

Wheelies doe ik niet, wel probeer ik altijd zo op te trekken dat het voorwiel net wel, net niet los komt. Das tenminste nog een uitdaging.
En in sommige bochten de motor dwars zetten, in de herfst gaat dat altijd makkelijkerder })
 
Nu we toch bezig zijn! B| Ik rij al meer dan 40 jaar,welke techniek gebruiken jullie om een stoppie te maken met je linker hand los van het stuur/clipons?
Wil dit graag nog leren voordat het niet meer kan fysiek :+
Val steeds rechts van de motor af. :]
 
Nu we toch bezig zijn! B| Ik rij al meer dan 40 jaar,welke techniek gebruiken jullie om een stoppie te maken met je linker hand los van het stuur/clipons?
Wil dit graag nog leren voordat het niet meer kan fysiek :+
Val steeds rechts van de motor af. :]

Al remmend een diepe put inrijden zodat je over je stuur gaat en door die beweging je rem nog verder in knijpen zodat de motor omhoog komt, je spatbord kussen en weer terug in je zadel belanden en doorrijden alsof je het altijd zo doet.

Zo deed ik het. :+
 
gewoon op koppeling wheelieen. dit is de veiligste en gecontroleerde manier. de toeren zijn afhankelijk van je motor. maar 5000-6000 toeren is wel goed voor z750.

had een z750 gereden, die wheelieen niet verkeerd. in zijn 1 komt die zonder moeite omhoog maar in zijn 2 met een duwtje van mij en koppeling ging wat makkelijker.

gewoon oefenen en rem zeker ook oefenen. uiteindelijk ga je steeds hoger wheelieen. balanspunt is belangrijk want als je die hebt gevonden kan je lang wheelies doen. ben je bang om hoger te gaan? film jezelf eens ergens terwijl je een 'hoge' wheelie doet, dan zal je zien je kan vaak nog veel hoger. maar omdat het moet wennen lijkt het op het begin alsof je een 12 oclock doet terwijl je pas 20cm van de grond bent.

als je zover bent is het leren schakelen in de lucht.

uiteindelijk worden wheelies zeer verslavend. en word je net als mij, paar keer op je bek gaan. motor paar keer verneuken. je huid paar keer verneuken. dan leer je het en kan je met bijna elke motor zelfs racers van stilstand tot de 6e versnelling schakelend wheelies gooien.

verslavend, soms gevaarlijk en rijbewijs gevoelig. jah wheelies doen heeft zijn nadelen maarja fuckit is gewoon leuk :+
 
How to reverse wheelie.....by MBM 😇
full
 
Beste Lucas, wat wil je er eigenlijk mee bereiken? Wat is je doel?
Stel, je gaat op een geheel uitgestorven afgesloten terrein oefenen tot je het beheerst. En dan?
Blijf je je dan altijd beperken tot dat afgesloten terrein? Of wil je dan toch lekker even de blits kunnen maken als je met een stel vrienden op de openbare weg bent?
 
Beste Lucas, wat wil je er eigenlijk mee bereiken? Wat is je doel?
Stel, je gaat op een geheel uitgestorven afgesloten terrein oefenen tot je het beheerst. En dan?
Blijf je je dan altijd beperken tot dat afgesloten terrein? Of wil je dan toch lekker even de blits kunnen maken als je met een stel vrienden op de openbare weg bent?

ohjeee...nu zal Lucas zeker kappen

oma heeft gesproken :X
 
Geweldig! bijna allemaal Roomser dan de paus.... Lucas vraagt iets wat hem bezig houdt en is nieuwsgierig. Door een file rijden mag, maar is ook niet altijd handig. Te hard rijden mag niet, maar dat doet natuurlijk ook niemand. Ook dat kan fout gaan.

Wat een flauwe reacties zitten er tussen.

Mijn tip eerst veel kilometers maken. Als je vertrouwd ben met je motor en makkelijk wil wheelies wil maken kun je ook je vertanding wat aanpassen. Voor iets kleiner achter groter.

of een tuono kopen :+

full
 
Laatst bewerkt:
Al remmend een diepe put inrijden zodat je over je stuur gaat en door die beweging je rem nog verder in knijpen zodat de motor omhoog komt, je spatbord kussen en weer terug in je zadel belanden en doorrijden alsof je het altijd zo doet.

Zo deed ik het. :+


En toen ging de wekker :P



Voorwaars afstappen is niet echt de manier :X
vliegen doet geen pijn maar die landing oefff :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan