Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rijd ook ww verkeer. 25 km ongeveer snelweg. Is goed te doen. Ik heb wel een puig verhoogd scherm erop gezet. Alleen op een wat hoger snelheid merk je dat accelereren wat trager gaat. In de stad is het een ideale fiets als je dct hebt. Tankinhoud had wel wat groter gemogen.
 
Was ik eerder ook erg benieuwd naar. Anders dan wat je gewend bent (F8N). Je verwacht dat de beperkte toeren een probleem gaat zijn en dat de 54 PK ook niet zo veel is.
Beide zijn waar maar ook weer niet. Overigens probeer aub de DCT ook. Deze is op het lijf van de NC geschreven.
 
Overigens, mocht iemand een originele 2016+ NC750x ruit "over" hebben....
Voel ik me aanbevolen (evt. voor niet al te veel) wil eens kijken of ik met wat 'handenarbeid' er een montageopening voor mijn camera in kan maken en tegelijkertijd de rest kan voorzien van airbrush-artwork
 
Thanks voor alle reacties! Klinkt allemaal positief. Ben erg benieuwd hoe zoiets nou in het echt rijdt.
Ik heb proefgereden op een NC750X en de NC750S. Het is de S geworden voor mij. Op de X zoveel tubulentie om mijn hoofd en bij de S niet.
Op mijn vorige motor XL600V Transalp zoveel last gehad van turbulentie dat ik er goed klaar mee was. Ook een verhoogd scherm helpt geen moer, het is het kuipwerk dat grotendeels voor turbulentie zorgt.
Vorige week 3 dagen wezen sturen in Sauerland met manlief. Heenweg binnendoor gereden. Terugweg grotendeels snelweg, gemiddeld 140 km per uur. Geen last gehad van de wind, gewoon iets voorover gaan zitten met de armen lichtjes gebogen, nergens last van. Heerlijke motor!
 
We gaan het meemaken lady, ik wil overstappen omdat ik woon-werk met de motor wil gaan rijden dus comfort vind ik best belangrijk. Na wat speuren lijkt ook de versys 650 een geode optie. Hopelijk kan ik binnenkort beide eens aan te tand voelen.
 
We gaan het meemaken lady, ik wil overstappen omdat ik woon-werk met de motor wil gaan rijden dus comfort vind ik best belangrijk. Na wat speuren lijkt ook de versys 650 een geode optie. Hopelijk kan ik binnenkort beide eens aan te tand voelen.


Inderdaad effe proef zitten.
Zat van het weekend op een Ninja 650 {tourer] en die is kleiner qua zit dan een nc750s.
Benen iets meer opgetrokken.
Toen wist ik het zeker, voor mijn lengte 1.85 de juiste keus gemaakt. :t
 
We gaan het meemaken lady, ik wil overstappen omdat ik woon-werk met de motor wil gaan rijden dus comfort vind ik best belangrijk. Na wat speuren lijkt ook de versys 650 een geode optie. Hopelijk kan ik binnenkort beide eens aan te tand voelen.
Rijd maar eens met zo'n versys, maar wel na het rijden van een Honda NC...... Bij motoport zelhem paar jaar geleden met zo'n apparaat gereden, na 200 meter bij de zuivelfabriek wist ik het al: :N
 
stalen remleidingen voor de 2016 nc abs zijn onderweg uit Italië *O* brembo rem pomp ligt al een tijdje in de garage te wachten, hyperpro voor vering wordt binnenkort besteld kunnen we van de winter even sleutelen om die voorkant wat beter te krijgen *D
 
Laatst bewerkt:
stalen remleidingen voor de 2016 nc abs zijn onderweg uit Italië *O* brembo rem pomp ligt al een tijdje in de garage te wachten, hyperpro voor vering wordt binnenkort besteld kunnen we van de winter even sleutelen om die voorkant wat beter te krijgen *D


Op maat laten maken voor de x? En welk merk?
Lekker bezig van de winter. Top. Zakt ie ook niet zo ver in. Goede keus.
Groet
 
Op maat laten maken voor de x? En welk merk?
Lekker bezig van de winter. Top. Zakt ie ook niet zo ver in. Goede keus.
Groet

Remleidingen van het merk fren turbo, via carpi moto.

Fren Tubo Brake Lines 152177-1

Kon ze verder nergens vinden en laten maken was prijzig vertelde ze bij bike disgn + ik was me motor een tijd kwijt en heb deze elke dag nodig voor ww verkeer.

Vering wordt een setje hyperpro's denk linear ivm de klep in dr poten en rempomp wel net als origineel gehouden dus potje in pomp verwerkt en spiegel kan er weer op gemonteerd worden maar grotere diameter zuiger.
 
Laatst bewerkt:
Vorige maand Dunlop Roadsmart 3 laten erop zetten. Wat een verschil met de afleveringsbanden van Dunlop op de nieuwe motor. Ik heb er toch nog ruim 14000 km gereden met Dunlops. Achteraf zou ik het niet meer doen en zeker eerder andere banden erop zetten. Met de DRS3 eronder is motor rijden geweldig, de bochten kan je sneller nemen en het geeft direct een goed gevoel. De eerste 100 km rustig gereden maar dat is moeilijk als de banden je betrouwbaar geven. Nu na 1000 km is motor rijden voor mij bijna net zoals ik in een auto rij en dat ook bij regen. Ik ben benieuw hoeveel km ga maken met deze DRS3.Tot slot is motor rijden toch nog een dure hobby als je iedere jaar banden en onderhoud moet doen.
 
Vorige maand Dunlop Roadsmart 3 laten erop zetten. Wat een verschil met de afleveringsbanden van Dunlop op de nieuwe motor. Ik heb er toch nog ruim 14000 km gereden met Dunlops. Achteraf zou ik het niet meer doen en zeker eerder andere banden erop zetten. Met de DRS3 eronder is motor rijden geweldig, de bochten kan je sneller nemen en het geeft direct een goed gevoel. De eerste 100 km rustig gereden maar dat is moeilijk als de banden je betrouwbaar geven. Nu na 1000 km is motor rijden voor mij bijna net zoals ik in een auto rij en dat ook bij regen. Ik ben benieuw hoeveel km ga maken met deze DRS3.Tot slot is motor rijden toch nog een dure hobby als je iedere jaar banden en onderhoud moet doen.

Dat zijn inderdaad heel erg fijne banden!
Wat bedoel je met de vergelijking van auto en motor?
Daar vind ik wel degelijk een verschil tussen zitten.

Sinds dat ik Roadsmart 3 rij zit er niet meer veel verschil tussen mijn rijstijl gezien droog of nat wegdek. Met nat wegdek komen de stepjes net niet aan de grond zeg maar. Dat zegt wel iets over wat voor vertrouwen deze banden geven.

Geen slechte investering als je het mij vraagt.
 
Net zoals in de auto. Daarmee bedoel ik dat ik de bochten qua wegligging goed kan nemen en hiervoor beetje ingehouden moest rijden. Ook nam ik de bochten niet in de hogere versnellingen vanwege minder grip op de weg naar mijn gevoel. Maar nu word ik weinig ingehaald door de anderen in de bochten. Lekker lange snelle bochten maken en koers houden, hihi.
 
Kon met de motor ook al jaren. De Pilot Road 2 was al zeer sterk in de regen. Met deze banden hoefde een gemiddelde motorrijder zich in de regen eigenlijk niet meer in te houden.
Als je te hard gaat, ga je met regen zowel met de auto als met de motor gewoon de bocht uit
 
Gisteren door een autobanden gewicht gereden, zo een langwerpige clip-on. Nouja ding ging dwars door de band heen -O- .

Maar ben er wel achter gekomen dat je gevarenlichten aanblijven als je de het contact uitzet nadat ze al aanstonden! Wel handig feitje om te weten.
 
Gisteren door een autobanden gewicht gereden, zo een langwerpige clip-on. Nouja ding ging dwars door de band heen -O- .

Maar ben er wel achter gekomen dat je gevarenlichten aanblijven als je de het contact uitzet nadat ze al aanstonden! Wel handig feitje om te weten.


Gevaren lichten zijn altijd overreolend. Bij elk motor voertuig
 
Ik heb een NC750 D Integra van dit jaar en zou graag een wat donkerder (en wat meer) geluid uit de uitlaat willen hebben, welke aftermarket uitlaat adviseren jullie?
 
Ik ben ondertussen ook eens aan het kijken naar een nieuwere motor en heb een aantal vraagjes over de NC750X (e.v.t de DCT editie) Op het moment rijd ik op een CBF600 en deze motor bevalt op zich prima maar ik wil graag een motor met meer koppel onderin. Ik rijd amper snelweg en vind het fijn om de motor laagtoerig te laten rijden en hem af en toe eens open te trekken bij het uit een bocht accelereren. is de NC750X dan geschikt of zal deze snel gaan vervelen?

Ik zoek alleen power van 0 > 80-90km/u .. daarna maakt het niet meer uit, hoe zit het met de acceleratie van de Honda NC? is deze vlot genoeg?
 
In die snelheidsrange vind ik de NC750 best wel lekker rijden. Gaat er dan wel goed van tussen met het koppel :)

Qua uitlaat, ik heb op YouTube wel eens een leovince voorbij zien komen, klonk wel lekker ;)
 
Ik ben ondertussen ook eens aan het kijken naar een nieuwere motor en heb een aantal vraagjes over de NC750X (e.v.t de DCT editie) Op het moment rijd ik op een CBF600 en deze motor bevalt op zich prima maar ik wil graag een motor met meer koppel onderin. Ik rijd amper snelweg en vind het fijn om de motor laagtoerig te laten rijden en hem af en toe eens open te trekken bij het uit een bocht accelereren. is de NC750X dan geschikt of zal deze snel gaan vervelen?

Ik zoek alleen power van 0 > 80-90km/u .. daarna maakt het niet meer uit, hoe zit het met de acceleratie van de Honda NC? is deze vlot genoeg?

Als je graag in een hogere versnelling rijdt, is de NC een echt krachtiger dan je CBF600. Die is gewoon meer toeren nodig om vlot te kunnen rijden

Wij hebben destijds een proefrit gemaakt op de CBF650 en NC750.
Vanaf ongeveer 20 km/u in de tweede versnelling, hebben we met beide een acceleratie test direct naast elkaar gedaan. De NC was in eerste instantie sneller. Zodra de CBF op toeren kwam, werd het verschil in vermogen duidelijk in voordeel van de CBF
 
Even een vraag voor de kenner, is er bij de eerste model nc750x ook optische wijzigingen aangebracht? Ik heb namelijk een onderdeel nodig en die van de nc700x is praktisch hetzelfde maar het onderdeelnummer verschilt net even.

64395-MGS-D30ZG vs 64395-MGS-D30ZB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan