Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Weet je wat ook leuk is? Een dikke tweetakt op noppen. Ik cross op een CR500 uit 2000, en het gevoel wanneer deze in zijn powerband komt is echt verslavend.
Een 500cc eencilinder 2T is bijna niet te beheersen voor een amateur als ikzelf. Tijdens wedstrijden toer ik ergens in de achterhoede maar er gaat niets boven de sensatie van de 500 power en daar doe ik het om.

Ook heb ik nog een YZ490 (uit 1982) een KX500 (1985) een KTM 500 (1995) en nog een CR500 (1987) deze hebben echter allemaal nog wat aandacht nodig maar ben een liefhebber van dikke tweetakten dus de verzameling groeit. Voor op de weg heb ik een GT750 (1976) en sinds kort een RD250 (1974) welke ook aandacht nodig hebben. Hoewel ik op de GT wel een tijdje heb gereden staat deze nu te wachten op een restauratie.

Ooit wil ik ook nog wel een RD/RG 500, maar deze worden snel onbetaalbaar. Of een KR1, RS 250, of een NS400 ik ben niet eenkennig wat merk betreft. :P
 
Haha,blijft leuk op een 250 2 taktje rijden,maar een 500 is nog veeeeel leuker.
Maar de ultieme 2takt is een echte race motor,in een ver verleden heb ik op
een echte RG500 wedstijdmotor van een maat van mij gereden,dan schrik je pas echt als het vermogen er in komt.Daarbij vergeleken is een weg 2takt een futloos grappig brommertje :Y

Ja een RG500 wedstrijdfiets lijkt me de eerste keer zelfs gewoon eng :) Maar alles went. Eerst maar eens wennen aan het brommertje. De RG500 loopt niet weg.
 
Een RG500 wedstrijdfiets is beyond eng,eenmaal in de powerband krijg je
ineens 100pk+ geserveerd,je armen worden uitgerekt,je hoofd schiet naar achteren,
en je moet je met al je kracht zien vast te houden terwijl ook nog het voorwiel de lucht in schiet.Ik had toen nog zo,n ouderwetse integraal helm,die werd bijna van mijn hoofd gerukt,
Ik kon hem niet vasthouden,gelukkig bleef het kin stuk nog onder mijn neus steken
ander was de helm weggeschoten _O-

Een CR500 heb ik ook gehad ,leuk maar niet te vergelijken met een 4 cilinder 2takt wedstrijdmotor.
 
Laatst bewerkt:
Een RG500 wedstrijdfiets is beyond eng,eenmaal in de powerband krijg je
ineens 100pk+ geserveerd,je armen worden uitgerekt,je hoofd schiet naar achteren,
en je moet je met al je kracht zien vast te houden terwijl ook nog het voorwiel de lucht in schiet.Ik had toen nog zo,n ouderwetse integraal helm,die werd bijna van mijn hoofd gerukt,
Ik kon hem niet vasthouden,gelukkig bleef het kin stuk nog onder mijn neus steken
ander was de helm weggeschoten _O-

Een CR500 heb ik ook gehad ,leuk maar niet te vergelijken met een 4 cilinder 2takt wedstrijdmotor.

_O- Kom je bij de ehbo met een gebroken neus: "Ja gevaarlijk hoor dat motorrijden, je zal wel flink gevallen zijn?" "Nee hoor, maar mijn helm kon het vermogen niet aan" _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja daar zat zo,n flut vizier op wat omhoog klapte,daardoor schoot heel die helm omhoog,
ik heb dat ook een keer gehad tijdens een wedstrijd op Zandvoort,visier schoot omhoog en klapte van mijn helm af.
Dat was gelijk einde wedstrijd voor mij,toen heb ik maar een betere helm gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Tja een race RG is de combinatie van weinig gewicht (ongeveer 135kg) veel vermogen (100+pk afhankelijk van welke type en hoe ver getuned) en een vrij korte wielbasis. En dan die powerband die pas begint boven de 8500tpm tot 12.500tpm. Dus is het eerst niks niks niks dan alles in 1 keer en dan weer niks.
 
Laatst bewerkt:
Tja een race RG is de combinatie van weinig gewicht (ongeveer 135kg) veel vermogen (100+pk afhankelijk van welke type en hoe ver getuned) en een vrij korte wielbasis. En dan die powerband die pas begint boven de 8500tpm tot 12.500tpm. Dus is het eerst niks niks niks dan alles in 1 keer en dan weer niks Airborne!

:Y :+
 
Laatst bewerkt:
En niks geen traction control, launch controle of andere electronische hulpmiddelen. Geen bandenwarmers dus eerste rondes gewoon kalm aan of op je snufferd omdat je jezelf toch niet kon beheersen en dat met net geen houten banden meer. Ook die ontwikkeling stond nog in de kinderschoenen. En een vering die nog niet echt high tech was op zijn zachts gezegd.
 
Zijn er hier meer mensen die regelmatig of misschien nu olie nodig hebben? Ik heb net 2 takt olie binnen van Castrol. Scheelde me via internet ruim E 9,- per liter! En wil nu Motul Transoil 10W30 bestellen voor E 8,75 per liter. Mochten er meer geïnteresseerden zijn, laat het dan even weten aub. Misschien dat we samen kunnen bestellen?
 
Zijn er hier meer mensen die regelmatig of misschien nu olie nodig hebben? Ik heb net 2 takt olie binnen van Castrol. Scheelde me via internet ruim E 9,- per liter! En wil nu Motul Transoil 10W30 bestellen voor E 8,75 per liter. Mochten er meer geïnteresseerden zijn, laat het dan even weten aub. Misschien dat we samen kunnen bestellen?
Misschien handig om er bij te vermelden om welke Castrol olie het gaat er zijn namelijk verschillende varianten.
Overigens had ik zelf geen Castrol genomen maar Putoline RS959 of Motul 800.
Die 2 zijn een klasse beter dan Castrol.
 
Laatst bewerkt:
Misschien handig om er bij te vermelden om welke Castrol olie het gaat er zijn namelijk verschillende varianten.
Overigens had ik zelf geen Castrol genomen maar Putoline RS959 of Motul 800.
Die 2 zijn een klasse beter dan Castrol.

Goed punt: Ik heb voor aftermix gekozen voor Castrol Power RS, het vroegere Castrol TTS. En voor versnellingsbakolie inmiddels Motul Transoil 10W30 besteld. Wil de 2-takt liefhebbers er hier op attenderen dat olie bestellen via internet loont.
 
Zeker loont dat,kijk ook eens op marktplaats,soms kom je daar ook koopjes tegen,van bijvoorbeeld
mensen die met hun hobby zijn gestopt.Zo ben ik ooit aan 10liter Putoline gekomen voor 10,85
per liter.
 
Als ik wat nodig heb rij ik even langs scootershop Jos Dijkman (Lemelerveld), die heeft hele nette prijzen voor olie.
 
Morgen nog even lekker brommeren :] over die andere dag mag ik het niet hebben hier want dat is 4T 8-)

full
 
Morgen en overmorgen rijden, op 1 van de RG's en de GT750, kijken of de GT nu oliedicht is, er zit o.a. een nieuwe versnellingsbakindicator op.
 
Ik ben net terug van mijn vakantie in Italië, ik ben naar de GP van Misano geweest, helaas zonder Rossi en naar de Mostra Scambio in Imola, ik heb er een fotoset van gemaakt.
RG's, RGV's en GT's gezien en ook een aantal RSW250 Arpilia's, mijn favoriete 250 GP machine.

Teamheronsuzuki: Mostra Scambio Imola 2017
 
Ik ben net terug van mijn vakantie in Italië, ik ben naar de GP van Misano geweest, helaas zonder Rossi en naar de Mostra Scambio in Imola, ik heb er een fotoset van gemaakt.
RG's, RGV's en GT's gezien en ook een aantal RSW250 Arpilia's, mijn favoriete 250 GP machine.

Teamheronsuzuki: Mostra Scambio Imola 2017


Okeej ik snap het! mooie foto's weer, ik zag er toch wel weer een paar die ik zou willen toevoegen ;)
 
De GT750 is oliedicht *O* dankzij een nieuwe versnellingsbakindicator, gisteren en eergisteren nog even lekker gereden :]
 
curbje in the rain...... shit happens :X dag erna gewoon weer gereden met de groene Suzuki eerste sessie was het ff wennen daarna ging het weer prima :]

full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan