Te klein voor motorrijbewijs....

Uhu :Y

Even refererend naar een reactie hierboven met het risico bepaalde mensen tegen de schenen te stoten; de "geboren motorrijders" pik je er zo uit, die hebben al die onzin niet nodig.
Lui die 40+ lessen nodig hebben moeten het misschien maar gewoon bij de B houden.

Ter nuance; motorrijden is (voor mij iig) een passie, een droom die uitgekomen is.
Heerlijk alles op gevoel, genieten van het moment. Jij samen met je kameraad, en niemand anders.
Tegenwoordig zie je steeds meer en steeds vaker de zogenaamde wannabees. Het lijkt wel een bevlieging. Een hype.

Tja, motorrijden is volgens mij ook niet alleen maar voor de 'geboren' rijders. Ik heb iets meer dan 20 lessen gehad, maar vond sommige avb-oefeningen verrekte lastig. Desondanks echt ZOOOO blij met mijn A en mijn motortje. Ben mezelf eeuwig dankbaar dat ik het doorgezet heb. :)
 
Maar.....
Denk inderdaad dat motorrijden niet voor iedereen op deze aardbol is weggelegd...
 
Ze zouden ook moeten kunnen zeggen ;het is beter als jij geen motorrijbewijs krijgt als je sommigen ziet klooien met de motor,dan denk ik ,waarom en waar heb jij je rbw gekregen |( .
iets met max 3x zakken , afgelopen klaar!
ook met de auto btw,zo erg is t niet als je iets niet kunt,ik ben ook geen dokter :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel, ik ben voor B destijds gezakt omdat
1- ik 51 ipv 50 in bbk zou hebben gereden.
2- ik niet vrijgemaakt gereformeerd was..
Nu jij weer..

1. Ben ik benieuwd welk jaar dat was.
2. Rondom welk gehucht.

Sowieso zak je niet als je 55 km/h rijdt op een voorrangsweg met 2 rijstroken.
Je rijdt dan namelijk 51 echte kilometers.
Anders wordt het wanneer je 51 km/ h rijdt op een onoverzichtelijk kruispunt, dat heeft zeker gevolgen voor je kans van slagen.
Nu jij weer.
 
1. Ben ik benieuwd welk jaar dat was.
2. Rondom welk gehucht.

Sowieso zak je niet als je 55 km/h rijdt op een voorrangsweg met 2 rijstroken.
Je rijdt dan namelijk 51 echte kilometers.
Anders wordt het wanneer je 51 km/ h rijdt op een onoverzichtelijk kruispunt, dat heeft zeker gevolgen voor je kans van slagen.
Nu jij weer.
1998, in Zwolle
 
in Zwolle,dan is t logisch :Y
Yup, ze hebben daar alle grefo's nog lang niet verbrand..

Zou op zich wel een idee zijn, vb op vrijdagmiddag in het centrum.. Weer wat te doen in de stad, kan de jeugd verantwoord met vuur leren omgaan etc..
 
Ik ben 1.35 en rij op een 1400 cc , ik spring er gewoon rijdend op en af .
geen centje pijn.. O-)
Lach er maar mee, ik ken iemand die dat daadwerkelijk doet.
Een erg kleine man, hinderlijk klein, maar nog niet klein genoeg om als dwerg door het leven te gaan.
Als kind altijd zot van motoren.
Werd daarom gepest dat hij nooit motor zal kunnen rijden.
Hij was daar zwaar door aangedaan.
Op latere leeftijd besluit hij te bewijzen te kunnen wat anderen beweren dat hij dat niet kan.
Hij gaat voor zijn rijbewijs, en moet met de nochtans vrij lage motor, speciaal voor hem uitgezocht, echt naast de motor hangen om met 1 voet aan de grond te kunnen.
Hij slaagt, en krijgt een onbeperkt rbw voor de motor.

En nu? Hij rijdt een BMW R1200GS!!!
Hij zet dat ding in zijn 1, koppeling ingetrokken houdend, staat links van de motor, kan net aan het gas, zet linker voet op het stepje, laat koppeling grijpen en geeft beetje gas, en terwijl de motor op gang komt zwiert hij er zich overheen!
Al zijn pesters weten nu niet meer wat zeggen.
Om te stoppen, gewoon omkeren dat ritueel.

Ondanks geen enkele wet hem verbiedt zo aan het dagelijkse verkeer deel te nemen, rijdt hij zelden woon werk, maar hij gaat er wel mee op vakantie, werkt in een betere motorzaak, en zet dagelijks motoren van alle maten en gewichten binnen en buiten.

Hij is er de topman (en intussen mede eigenaar) en boert goed in deze buisness, rijdt intussen rond met een BMW 6 reeks cabrio.
Het zijn eigenlijk zijn pesters die hem naar dat succes hebben gestuurd ...
 
Volgens mij is de gemiddelde motorrijder ook kleiner dan de gemiddelde automobilist.
Er hebben kennelijk een heleboel iets te bewijzen...
 
Dit heeft een ex collega van mij dus gehad in de jaren '70.
Gaat voor d'r examen,de examinator zegt je bent een vrouw en hoort niet op een motor en weigerde haar te laten afrijden.
Later heeft ze wel afgereden,na protest of andere examinator,ik weet het niet maar het is dus wel gebeurt.
Eu ... in de jaren 70 kreeg je je A-onbeperkt nog gewoon bij je auto rbw ;)
De tijd van "gewoon op het gemeentehuis kopen" was wel al gepasseerd, maar veel stelde het lessen en examen toen ook nog niet voor ...
 
Yup, ze hebben daar alle grefo's nog lang niet verbrand..

Zou op zich wel een idee zijn, vb op vrijdagmiddag in het centrum.. Weer wat te doen in de stad, kan de jeugd verantwoord met vuur leren omgaan etc..

Dank voor je antwoord, en ja goed idee :+ ;)
 
Lach er maar mee, ik ken iemand die dat daadwerkelijk doet.
Een erg kleine man, hinderlijk klein, maar nog niet klein genoeg om als dwerg door het leven te gaan.
Als kind altijd zot van motoren.
Werd daarom gepest dat hij nooit motor zal kunnen rijden.
Hij was daar zwaar door aangedaan.
Op latere leeftijd besluit hij te bewijzen te kunnen wat anderen beweren dat hij dat niet kan.
Hij gaat voor zijn rijbewijs, en moet met de nochtans vrij lage motor, speciaal voor hem uitgezocht, echt naast de motor hangen om met 1 voet aan de grond te kunnen.
Hij slaagt, en krijgt een onbeperkt rbw voor de motor.

En nu? Hij rijdt een BMW R1200GS!!!
Hij zet dat ding in zijn 1, koppeling ingetrokken houdend, staat links van de motor, kan net aan het gas, zet linker voet op het stepje, laat koppeling grijpen en geeft beetje gas, en terwijl de motor op gang komt zwiert hij er zich overheen!
Al zijn pesters weten nu niet meer wat zeggen.
Om te stoppen, gewoon omkeren dat ritueel.

Ondanks geen enkele wet hem verbiedt zo aan het dagelijkse verkeer deel te nemen, rijdt hij zelden woon werk, maar hij gaat er wel mee op vakantie, werkt in een betere motorzaak, en zet dagelijks motoren van alle maten en gewichten binnen en buiten.

Hij is er de topman (en intussen mede eigenaar) en boert goed in deze buisness, rijdt intussen rond met een BMW 6 reeks cabrio.
Het zijn eigenlijk zijn pesters die hem naar dat succes hebben gestuurd ...


Respect!
Fantastisch dat je zo ontzettend door blijft zetten voor je passie!
Als je maar wilt, en je er voor blijft gaan, houdt uiteindelijk niks je tegen.
 
Respect!
Fantastisch dat je zo ontzettend door blijft zetten voor je passie!
Als je maar wilt, en je er voor blijft gaan, houdt uiteindelijk niks je tegen.
Ja, motorrijden was zijn grootste wens.
Dat van die motorzaak was niet de bedoeling, maar kwam er gewoon bij, en daar heeft hij nog steeds geen spijt van.
Hij kreeg immers ook een rare blik van de verkoper toen hij naar die GS ging kijken ... de motorzaak waarvan hij nu mede eigenaar is ... hoe het allemaal kan lopen ...

De keuze om een R1200GS te rijden was om het bewust extremer te maken, want er zijn genoeg motoren waarbij hij hangend wel met 1 voet aan de grond kan.

Maar ja, hij wilde wat bewijzen, en daar is hij helemaal in geslaagd.

Dat filmpje dat mgg poste, zo doet hij het dus ook, erg gelijkaardig :] :}

Edit: hij rijdt nu een R1200GS, maar zijn eerste moet een 1100 of 1150 geweest zijn, want dit is eind jaren 90 waar ik over spreek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier even een linkje naar het artikel in het AD.

Cookies op AD.nl | AD.nl

in het artikel staat o.a.: "Voor een kruispunt hield ze halt, naar eigen zeggen om een dreigend verkeersongeluk te voorkomen. Ze stapte af, omdat ze anders moeilijk over de auto's heen kan kijken. ,,Ik stelde daar de veiligheid voorop. De voeten aan de grond, even wachten en dan weer verder."

Als ze dus daadwerkelijk afgestapt is kan ik me er nog iets bij voorstellen.
 
Hier even een linkje naar het artikel in het AD.

Cookies op AD.nl | AD.nl

in het artikel staat o.a.: "Voor een kruispunt hield ze halt, naar eigen zeggen om een dreigend verkeersongeluk te voorkomen. Ze stapte af, omdat ze anders moeilijk over de auto's heen kan kijken. ,,Ik stelde daar de veiligheid voorop. De voeten aan de grond, even wachten en dan weer verder."

Als ze dus daadwerkelijk afgestapt is kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Hoe bestaat het,... Die gast (examinator) moeten ze wat anders laten doen. Of in elk geval die gekleurde bril van z'n neus halen....!
 
Hoe bestaat het,... Die gast (examinator) moeten ze wat anders laten doen. Of in elk geval die gekleurde bril van z'n neus halen....!
Ik vind dat afstapverhaal anders wel een klein beetje vreemd.
Hoe vaak doe jij dat?
 
Inderdaad wel heel vreemd om tijdens je examen af te stappen van je voertuig om ergens een kijkje te nemen. Ze geeft zelf aan dat ze gezakt is vanwege haar lengte maar ik kan me voorstellen dat afstappen van je voertuig tijdens een examen niet echt helpt om te slagen, ongeacht of je nu lang of klein bent.

Ze kon beter op de steps gaan staan als het echt noodzakelijk was, voor haar veiligheid, om een overzicht te krijgen van een situatie. Dan laat je tenminste nog zien dat je de voordelen van de motor begrijpt en gebruikt. Dit zien de examinators toch erg graag?
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk éénzijdig haar verhaal.
Er zijn zoveel mensen die zakken en vervolgens aan familie en vrienden vertellen dat het belàchelijk is en die examinator heeft ze op iets laten zakken wat helemaal niet kan, of niet gebeurd is, enz enz enz.
Ik geloof dit verhaal pas als ik dit ook in de versie van de examinator lees. Maar die heeft zich wijselijk stilgehouden.

Dat ze ook nog afgestapt is voor een kruising, maakt haar verhaal er niet sterker op...het doet mij eerder vermoeden dat ze heel op een erg ongunstige positie stond en zelfs af moest stappen om overzicht te krijgen. Dan heb he het toch niet goed gedaan, dus heeft de examinator haar daar op laten zakken met een opmerking in de geest van 'je kunt er nu eenmaal niet overheenkijken'.

Ik ben 1.63 en ik heb nog nooit moeten afstappen 'om overzicht over de situatie te krijgen'... :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan