Tanken bij de Tango...

Ik merk bij de Tango in Beverwijk geen verschil met een BP of Shell langs de snelweg... enkel de prijs is wat lager. :X

Gisteren getankt bij de Shell op de A4 bij Hoofddorp. Kom ik niet zo vaak. Tanktas van de tank, helmpje af... ik pak de Euro95 slang... en... flikker haast van m'n fiets af omdat die pomp tegen me begint te lullen! Ik schrok me kapot! :+
Niet de bediende :+

Nog nooit gehad dat ik werd aangesproken door een pomp :+
 
Bij een auto wordt de tankinhoud meestal beschreven als wat er in kan wanneer de tank nog niet leeg is. Dus als iemand die tank verder leegrijdt dan gemiddeld, en dan ook nog eens ver vult tot in de hals ...

Maar 45L in een 40L tank ...

Mijn motor heeft volgens de specificaties een tank van 20,00L.
Toch tank ik steeds tussen de 21L en 21,5L. Maar ik tank dan ook nokvol, en rijdt tot net niet stilvallen (de enige manier om boven de 500km uit te komen). Duwen is hier in B niet snel nodig, ondanks het aantal tankstations de laatste 25 jaar meer dan gehalveerd zijn, zijn ze nog steeds talrijk. Als je in Vlasms België eens meer dan 5km (op provinciale wegen, dus niet op snelwegen en afgelegen wegen) hebt gereden zonder tankstation, is het veel.
 
Bij een auto wordt de tankinhoud meestal beschreven als wat er in kan wanneer de tank nog niet leeg is. Dus als iemand die tank verder leegrijdt dan gemiddeld, en dan ook nog eens ver vult tot in de hals ...

Maar 45L in een 40L tank ...

Mijn motor heeft volgens de specificaties een tank van 20,00L.
Toch tank ik steeds tussen de 21L en 21,5L. Maar ik tank dan ook nokvol, en rijdt tot net niet stilvallen (de enige manier om boven de 500km uit te komen). Duwen is hier in B niet snel nodig, ondanks het aantal tankstations de laatste 25 jaar meer dan gehalveerd zijn, zijn ze nog steeds talrijk. Als je in Vlasms België eens meer dan 5km (op provinciale wegen, dus niet op snelwegen en afgelegen wegen) hebt gereden zonder tankstation, is het veel.
In Vlaams België, dichtbij Luxemburg, is zelfs geen enkel tankstation..
 
Foutje, ik bedoelde natuurlijk Waals.
Idd, in Wallonië zijn er sowieso al veel minder tankstations dan in Vlaanderen, dus in Wallonië in de grensstreek met Luxembourg is het normaal dat je er bijna (of helemaal) geen vindt.
Prijzen in Wallonië liggen hoger dan in Vlaanderen, die op zijn beurt weer (gevoelig) hoger liggen dan in Luxembourg.
Een tankstation rendeert daar dus niet.
 
Niet de bediende :+

Nog nooit gehad dat ik werd aangesproken door een pomp :+
Nee serieus, de pomp heeft een scherm en een speaker waar (als je 'm niet verwacht behoorlijk luid) een stem uitkomt die zegt dat je gekozen hebt voor euro 95. Handig, want dat wist ik natuurlijk nog niet. :P
 
Nee serieus, de pomp heeft een scherm en een speaker waar (als je 'm niet verwacht behoorlijk luid) een stem uitkomt die zegt dat je gekozen hebt voor euro 95. Handig, want dat wist ik natuurlijk nog niet. :P
Juist, geeft wel aan hoe wakker de gemiddelde klant daar is :+


Nu bij een tank beurt een gratis hart aanval :X
 
Meters van Tango zullen ongetwijfeld geijkt zijn, is wettelijk geregeld.

Maar de grote vraag is wat voor meuk ze leveren, zou best zo kunnen zijn zijn dat het aangelengde zooi is. Van mijn onderhoudsmonteur moet ik premium benzine tanken.

Uiteraard tank ik de leenmotorfiets af met premium peut.

In mijn eigen fiets gaat Euro95.
Heb in het verleden wel problemen gehad na regelmatig tanken biomeuk:
- hangende vlotter
- problemen met de tankdop
 
Nee serieus, de pomp heeft een scherm en een speaker waar (als je 'm niet verwacht behoorlijk luid) een stem uitkomt die zegt dat je gekozen hebt voor euro 95. Handig, want dat wist ik natuurlijk nog niet. :P

En nog steeds zal je mensen hebben die per ongeluk diesel tanken _O-

Zie de rechtzaken al voor me "maar de stem zei echt dat het euro 95 was"
 
Meters van Tango zullen ongetwijfeld geijkt zijn, is wettelijk geregeld.

Maar de grote vraag is wat voor meuk ze leveren, zou best zo kunnen zijn zijn dat het aangelengde zooi is.

De samenstelling van brandstoffen is ook wettelijk geregeld. Er is slechts een minimale speelruimte voor additieven.
 
Ik heb m'n verbruik een tijdje bijgehouden in een app en kon idd geen verschil merken tussen peut van de Tango en andere pompen. Lijkt dus ook een broodje aap.
 
Over goedkope pompen worden veel van dit soort verhaaltjes verteld. Zo wist een buurman mij ooit te vertellen dat bij de Tango alle restjes uit de tankwagen werden bezorgd die de A-merken niet wilden hebben. Dat zou vol zitten met bezinksel en de doodsteek zijn voor je auto. Hij wist het zeker, want zijn vrouw die bij de BP werkte had het van de tankwagenchauffeur gehoord _O-

Zolang er mensen zijn die zich sowieso altijd benadeeld voelen zullen er dit soort verhalen zijn.
 
Ik heb m'n verbruik een tijdje bijgehouden in een app en kon idd geen verschil merken tussen peut van de Tango en andere pompen. Lijkt dus ook een broodje aap.

Benzine komt in Amsterdam of Rotterdam uit dezelfde opslag. En afhankelijk van het merk dat op de tankwagen staat worden er ter plekke want andere additieven bijgegooid.

Ik kan me nog voorstellen dat de duurdere merken wat betere additieven gebruiken waardoor de benzine langer mee gaat dan die van de Tango. Waardoor je problemen zou kunnen krijgen met Tango benzine als je je motor lang stil laat staan. Maar dan is af en toe een flesje Forte Motopower of iets soortgelijks een betere oplossing dan dure benzine tanken.
 
Over goedkope pompen worden veel van dit soort verhaaltjes verteld. Zo wist een buurman mij ooit te vertellen dat bij de Tango alle restjes uit de tankwagen werden bezorgd die de A-merken niet wilden hebben. Dat zou vol zitten met bezinksel en de doodsteek zijn voor je auto. Hij wist het zeker, want zijn vrouw die bij de BP werkte had het van de tankwagenchauffeur gehoord _O-

Zolang er mensen zijn die zich sowieso altijd benadeeld voelen zullen er dit soort verhalen zijn.
:^
 
Ging ie dan steeds met een lege tank tanken?

Wie weet nou exact hoeveel liter er in zijn tank zit als hij gaat tanken?

Ik denk eerder dat hij dacht dat er nog 10 liter inzat, maar het was nog maar 5.


Je weet toch ongeveer hoe groot je tank is? En als je altijd rond dezelfde tijd, kilometerstand/stand van de meter gaat tanken, en bij de ene pomp gaat er maar een litertje of 38 in, en dan ineens 45, en dat gebeurd alleen bij de Tango, dan klopt er toch iets niet?

En 5 liter in de vulbuis? Das best veel!

En ja, de pompen horen geijkt te zijn, maar sinds wanneer is dat een garantie dat er tussentijds niet mee geknoeit wordt? Is men zo naif dat zoiets alleen vroeger gebeurde?
 
Je weet toch ongeveer hoe groot je tank is? En als je altijd rond dezelfde tijd, kilometerstand/stand van de meter gaat tanken, en bij de ene pomp gaat er maar een litertje of 38 in, en dan ineens 45, en dat gebeurd alleen bij de Tango, dan klopt er toch iets niet?

En 5 liter in de vulbuis? Das best veel!

En ja, de pompen horen geijkt te zijn, maar sinds wanneer is dat een garantie dat er tussentijds niet mee geknoeit wordt? Is men zo naif dat zoiets alleen vroeger gebeurde?

Of is men zo naief om klakkeloos de oudbuurman te geloven?
Wat is ie nu trouwens, de minnaar?
 
Je weet toch ongeveer hoe groot je tank is? En als je altijd rond dezelfde tijd, kilometerstand/stand van de meter gaat tanken, en bij de ene pomp gaat er maar een litertje of 38 in, en dan ineens 45, en dat gebeurd alleen bij de Tango, dan klopt er toch iets niet?

En 5 liter in de vulbuis? Das best veel!

En ja, de pompen horen geijkt te zijn, maar sinds wanneer is dat een garantie dat er tussentijds niet mee geknoeit wordt? Is men zo naif dat zoiets alleen vroeger gebeurde?

De huidige geplaatste benzinetank ligt centraler dan vroeger, daarnaast slaat de installatie af als de tank bijna vol is, er zijn mensen die daarna nog een paar keer doorknijpen totdat alles nokvol zit, dat scheelt al gauw 4 a 5 liter.
Vervolgens rijden ze een paar kilometer en parkeren het hok in de volle zon, dat is vragen om moeilijkheden.

Genaaid word je alleen als je een speedboot huurt in Griekenland, je krijgt de boot niet geheel afgetankt mee, maar bij terugkomst vullen ze hem ineens tot de nok, uit een 10 liter can, waarvan ze beweren dat het een 20 liter can is.
Niet dat dat lukte bij mij, maar toch....

Ik denk dat het verhaal van je buurman zo onder het rijtje 911truth en chemtrails kan.
 
En ja, de pompen horen geijkt te zijn, maar sinds wanneer is dat een garantie dat er tussentijds niet mee geknoeit wordt? Is men zo naif dat zoiets alleen vroeger gebeurde?

Ik vind het minstens zo naïef om te veronderstellen dat een groot bedrijf als Tango zou gaan lopen rommelen. Dit omdat dat soort fraude niet te verbergen is (los van de verzegeling aan de pomp: leg maar eens aan je accountant uit waarom er structureel 10% meer benzine verkocht wordt dan dat je inkoopt) en onherroepelijk zou leiden tot enorme imagoschade, dwangsommen en sluiting van stations. Dat is op geen enkele manier in hun belang.
 
Laatst bewerkt:
Over goedkope pompen worden veel van dit soort verhaaltjes verteld. Zo wist een buurman mij ooit te vertellen dat bij de Tango alle restjes uit de tankwagen werden bezorgd die de A-merken niet wilden hebben. Dat zou vol zitten met bezinksel en de doodsteek zijn voor je auto. Hij wist het zeker, want zijn vrouw die bij de BP werkte had het van de tankwagenchauffeur gehoord _O-

Zolang er mensen zijn die zich sowieso altijd benadeeld voelen zullen er dit soort verhalen zijn.

Hoe het vandaag de dag is weet ik niet, maar 20 jaar geleden bestond "spoel-brandstof" toch echt. En dit werd inderdaad opgeladen door de goedkopere merken.
En bezinksel of troep zat er niet in, wel minder rendement.
 
Je weet toch ongeveer hoe groot je tank is? En als je altijd rond dezelfde tijd, kilometerstand/stand van de meter gaat tanken, en bij de ene pomp gaat er maar een litertje of 38 in, en dan ineens 45, en dat gebeurd alleen bij de Tango, dan klopt er toch iets niet?

En 5 liter in de vulbuis? Das best veel!

En ja, de pompen horen geijkt te zijn, maar sinds wanneer is dat een garantie dat er tussentijds niet mee geknoeit wordt? Is men zo naif dat zoiets alleen vroeger gebeurde?

Vroeger kon je de krant bellen, en als je geluk had, dan deden ze er iets mee. Tegenwoordig werkt het anders en is zoals al eerder opgemerkt de imagoschade niet te overzien.
 
Vroeger een Peugeot gehad waar zonder enig probleem 80L in een niet lege 72L ging.
De slang naar de tank toe werd ook volledig gevuld.

Ik en ook een Citroën met een 65L tank gehad waar niet meer dan 62L in ging terwijl de auto was gestopt i.v.m. een lege tank.

Wat ik maar wil zeggen is dat de opgegeven tankinhoud niet altijd hetzelfde is als de werkelijke tankinhoud.

Grote fouten in de geleverde hoeveelheid brandstof, door de pomp, daar geloof ik niet in.
 
Ik merk bij de Tango in Beverwijk geen verschil met een BP of Shell langs de snelweg... enkel de prijs is wat lager. :X

Gisteren getankt bij de Shell op de A4 bij Hoofddorp. Kom ik niet zo vaak. Tanktas van de tank, helmpje af... ik pak de Euro95 slang... en... flikker haast van m'n fiets af omdat die pomp tegen me begint te lullen! Ik schrok me kapot! :+

_O- _O- _O- _O- _O-

heb ik dus ook een keer gehad, was bij de shell en ze hadden toen een actie dat je kon sparen voor zo een wagen van Mverstappen, ik de slang dus van de hendel af en toen klonk er keihard het geluid wanneer zo een 1.6 formulewagen met brulpijpen langs je scheurt goddomme wat schrik ik me de pleuris..

leuk te lezen dat ik niet de enige ben die van zoiets schrikt.. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan