Honda CB1300 Superfour

Thnx voor de reacties,

Is er een ander topic voor de big one eigenaren ja?

Ik zou graag in contact komen met ervaringsdeskundigen. Ik heb ook wat vraagjes over de welbekende NAKS, Is het blok van de cb 1000 idd hetzelfde als die van de cbr 1000 f?

Op de superfour website kan ik niet heel veel vinden behalve wat foto's en wat oude specs folders etc. Misschien eens naar een dagje gaan:)
 
Thnx voor de reacties, Is er een ander topic voor de big one eigenaren ja? Ik zou graag in contact komen met ervaringsdeskundigen. Ik heb ook wat vraagjes over de welbekende NAKS, Is het blok van de cb 1000 idd hetzelfde als die van de cbr 1000 f? Op de superfour website kan ik niet heel veel vinden behalve wat foto's en wat oude specs folders etc. Misschien eens naar een dagje gaan:)
De Honda CB1000/1300club Nederland doet niets met (motor)forum oid. Of er iemand zelf een CB1000tipic op heeft gezet weet ik niet, ik heb hem niet gezien in elk geval maar kom hier ook maar sporadisch. We hebben wel een besloten FBgroep voor leden maar het grootste deel van de leden heeft niets met FB, die rijden liever. Maar vanzelfsprekend kom je wel in contact met vele andere Big One eigenaren waaronder ik zelf. De contributie wordt voornamelijk gebruikt voor koffie/frisdrank/snacks en eventueel de veerponten tijdens de toertochten dus als je af en toe meerijdt heb je die kosten er zo weer uit. Een mail aan info@superfour.nl komt bij mij aan dus als je interesse hebt zie ik dat vanzelf. :]
 
Thnx voor de reacties,

Is er een ander topic voor de big one eigenaren ja?

Ik zou graag in contact komen met ervaringsdeskundigen. Ik heb ook wat vraagjes over de welbekende NAKS, Is het blok van de cb 1000 idd hetzelfde als die van de cbr 1000 f?

Op de superfour website kan ik niet heel veel vinden behalve wat foto's en wat oude specs folders etc. Misschien eens naar een dagje gaan:)


Hier wel een ex-eigenaar.

Foto van de jouwe?
 
Ervaringen met open luchtfilter en powercommander op de CB1300?

Ik had dit op mijn vorige motor waardoor deze over het hele toerengebied erg netjes reed. Nu met de CB is een constante snelheid aanhouden erg irritant. Net alsof de motor de hik heeft.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zitten tussen de naked en gekuipte versie?
Of is de kuip het enige verschil en is deze makkelijk te verwijderen?

Heb enorm interesse in de cb 1300, maar liefst een naked rood/wit met abs...
in BE enkel een rood/wit met abs & fairing. of een zwarte met abs & fairing.
en dan nog 1 rood/wit naked zonder abs...
 
Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zitten tussen de naked en gekuipte versie?
Of is de kuip het enige verschil en is deze makkelijk te verwijderen?

Heb enorm interesse in de cb 1300, maar liefst een naked rood/wit met abs...
in BE enkel een rood/wit met abs & fairing. of een zwarte met abs & fairing.
en dan nog 1 rood/wit naked zonder abs...

Ik weet het niet, maar mij is bij aanschaf van de CB verteld dat het enige verschil inderdaad het kuipje zou zijn.
 
Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zitten tussen de naked en gekuipte versie?
Of is de kuip het enige verschil en is deze makkelijk te verwijderen?

Heb enorm interesse in de cb 1300, maar liefst een naked rood/wit met abs...
in BE enkel een rood/wit met abs & fairing. of een zwarte met abs & fairing.
en dan nog 1 rood/wit naked zonder abs...
het is een behoorlijke klus om er een nakend van te maken..dus niet zomaar even de kuip demonteren.
 
Zoals Dick al terecht opmerkt; begin er niet aan om een model met kuip om te bouwen naar naked of andersom (of je moet een kreukelaar met kuip op de kop hebben getikt die je snel weer rijdbaar wilt maken);
1) Tellerbak is anders (zit vast in kuip en bij de naked op de kroonplaat en draait mee). En is lastig betaalbaar origineel gebruikt te vinden. Wel goedkoop in China maar dat is troep.
2) Kabelboom is anders ivm. andere koplamp en tellerbak.
3) 3 beugels op het frame die dan nutteloos worden.
4) Spiegels, claxon(s) en koplampframe met -oren en natuurlijk de koplamp zelf die ontbreken.
5) Niet heel erg opvallend maar de Honda wing op de tank zit bij de S verder naar achteren geplakt omdat hij anders achter de kuip zou komen.
6) Het voorspatbord van de S is rood en van de naked wit bij een wit/rode uitvoering.
7) Je blijft nadien zitten met Tupperware die je amper kunt verkopen of je moet de mazzel hebben dat je iemand anders treft die een kuip in dezelfde kleuren met schade heeft.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Dick al terecht opmerkt; begin er niet aan om een model met kuip om te bouwen naar naked of andersom (of je moet een kreukelaar met kuip op de kop hebben getikt die je snel weer rijdbaar wilt maken);

Thx President voor de uitgebreide informatie.
da's een duidelijk verhaal.

Ik had al een vermoeden dat het niet echt haalbaar zou zijn,
maar 't is nog "erger" als verwacht.

'k heb gelukkig wel tijd, 'k moet eerst nog de varadero verkocht krijgen om budget vrij te maken,
maar voorbereiding is alles niet waar? :-)
 
Wat een reacties hier ineens. Druk druk druk.

Iemand goede of minder goede ervaring met een open luchtfilter en powercommander op de CB1300?
 
Iemand goede of minder goede ervaring met een open luchtfilter en powercommander op de CB1300?
Zeker een aanrader...k&n filter met filterplaat en andere demper en de powercommander...je kent je motor niet meer terug.(mijn ervaring sinds een paar maanden) *O*
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn vorige motor z750 was ik enorm te spreken over de verandering na installatie van de BMC luchtfilter en powercommander. Dat merk ik ook wel sinds de overstap naar de vrijwel originele CB. Dus dat wirdt zeker weer een goede investering.

Huidige verbruik zit tussen de 1/16 en 1/20. Dus hopelijk lever ik niet te veel in na de afstelling.
 
Zijn er hier die de powercommander hebben geïnstalleerd zonder volledige afstelling op een testbank? En hoe zijn hier de ervaringen mee?

Kan iemand mogelijk foto's sturen van een aangesloten powercommander V zodat ik kan zien hoe dit zit?
 
Zijn er hier die de powercommander hebben geïnstalleerd zonder volledige afstelling op een testbank? En hoe zijn hier de ervaringen mee?
Een powercommander komt pas tot zijn recht als deze goed afgesteld is..iedere CB is verschillend kwa verbranding.
Ik zou er dus niet blindelings van uit gaan..altijd af laten stellen.
Het zijn echt de kosten niet.
 
aansluiting komt tussen de stekker vd injectie te zitten, dus gewoon stekker losklikken, en deze ertussen doen, makkelijker kan niet
extra draadje wat loszit met oog aan de massa
 
Hier ook ook een vraagje. Ik ben mijn reserve sleutel kwijt. Hoe kan ik een nieuwe laten maken met hiss chip?
 
Terug
Bovenaan Onderaan