Remschijven advies

User[123]

MF veteraan
12 jul 2011
4.375
175
Nederland
Hi all,

Ben op zoek naar remschijven ter vervanging van mijn huidige standaard schijven.

Motor: gsxr 750 2011
Huidige rem set up: brembo rcs19 pomp, sbs race sinter blokken, hel stalen remleidingen, brembo monobloc klauwen, originele schijven.

Wat zijn goede schijven die nog enigszins betaalbaar zijn en prima functioneren op circuit en af en toe een straatritje?

Ik heb geen idee van bepaalde voor en nadelen, diktes, etc.
 
Brembo HPK/T-Drive of MotoMaster!
Alle 3 TOP-schijven en 5.5mm dik.
 
Laatst bewerkt:
ik heb op mijn fiets 3 sets wielen met brembo/ori/chinese schijven. Verschil in blokken/rempomp merk ik veel meer van dan van de schijven zelf. Als je toch geld wilt uitgeven zou ik eerder kijken naar een setje lichtere velgen ;).
 
ik heb op mijn fiets 3 sets wielen met brembo/ori/chinese schijven. Verschil in blokken/rempomp merk ik veel meer van dan van de schijven zelf. Als je toch geld wilt uitgeven zou ik eerder kijken naar een setje lichtere velgen ;).

Merk jij dan echt geen verschil met die china schijven op een droog asfalt ? In vergelijking tot Brembo?
 
Merk jij dan echt geen verschil met die china schijven op een droog asfalt ? In vergelijking tot Brembo?

Niet genoeg om in een blinde test met zekerheid te kunnen zeggen met welke schijven ik aan het rijden ben. Bij die lichte set wielen kan ik dat wel. Maar ik ben ook verre van een held, als je rond de 1:45 op Assen rijd wordt het waarschijnlijk een ander verhaal;).
 
Niet genoeg om in een blinde test met zekerheid te kunnen zeggen met welke schijven ik aan het rijden ben. Bij die lichte set wielen kan ik dat wel. Maar ik ben ook verre van een held, als je rond de 1:45 op Assen rijd wordt het waarschijnlijk een ander verhaal;).

Duidelijke uitleg :t

Heb zelf ooit China's gehad en die heb ik vanuit Nederland teruggegooid richting China :+

Heb ook Uk made schijven en overweeg die richting de Uk te gooien.

De MotoMaster bevallen mij erg goed ;)

Heb ook NG uit Spanje en die bevallen ook prima maar qua prijs zit je dan weer beter met de MotoMaster.
 
ik heb op mijn fiets 3 sets wielen met brembo/ori/chinese schijven. Verschil in blokken/rempomp merk ik veel meer van dan van de schijven zelf. Als je toch geld wilt uitgeven zou ik eerder kijken naar een setje lichtere velgen ;).

Ik heb 3 sets wielen en allemaal oem schijven en oem rempomp en heb nooit last van fading (probleem waar ts het om te doen is) dus ik zou het ook eerder in wat anders zoeken.
 
Ik heb 3 sets wielen en allemaal oem schijven en oem rempomp en heb nooit last van fading (probleem waar ts het om te doen is) dus ik zou het ook eerder in wat anders zoeken.

Ah, dat stond niet in de TS. Dacht dat het gewoon ter vervanging van ori was ivm slijtage of voor de pimp-factor.
 
Remblokken ligt het meest voor de hand. De Racing Sinter van SBS en de Z04 van Brembo zijn de top!
Ga je deze gebruiken, dan worden 5.5mm schijven ook een must ivm. de warmteontwikkeling.
 
Ah, dat stond niet in de TS. Dacht dat het gewoon ter vervanging van ori was ivm slijtage of voor de pimp-factor.

Kon je ook niet weten. Zei hij in Gixxer topic.

Enig idee waar ik vrrder moet zoeken Roy? Blokken?

Er vanuit gaande dat je remzuigers gewoon goed terug komen ga ik met triple mee en zeg de blokken.

Ik rij op mijn L1 600 met standaard pomp, remschijven en klauwen maar met deze blokken: DP Brakes RDP Race Sintered Metal Brake Pads - RDP978 Dirt Bike Motorcycle | Dennis Kirk

Tot aan de 1:54 nog geen problemen (sneller ben ik niet :P )
 
Laatst bewerkt:
Vloeistof is die dure motul remvloeistof (sorry weet type niet).

Gebruik de sbs race sinters bij tempo 1.52 zolder en daar begon het zooitje te faden. Blokken zijn ongeveer op de helft vd levensduur gok ik.

Zal wanneer ik thuis ben ff foto maken van de schijven (volgende week)
 
Laatst bewerkt:
P.s. ik vind geld uitgeven aan de motor en voornamelijk remmen niet erg! Maar wil wel weten wat dan de beste spullen zijn.

650+ voor t drive schijven is wel gortig :p
 
Motul is goed :Y

Doe maar HPK's. Kun je vies hard mee remmen :Y
Ik rijd met HPK's + Nissin klauwen (voor jou wel bekende upgrade denk ik), Brembo SC blokken, RCS19 en Motul 660 vloeistof.
 
Motul is goed :Y

Doe maar HPK's. Kun je vies hard mee remmen :Y
Ik rijd met HPK's + Nissin klauwen (voor jou wel bekende upgrade denk ik), Brembo SC blokken, RCS19 en Motul 660 vloeistof.

Zo hard als die zx10r in die set up remt ga je weinig tegenkomen kan ik je zeggen. Was een giftig ding en moeilijk mee te rijden maar qua remmen was dat echt perfect
 
P.s. ik vind geld uitgeven aan de motor en voornamelijk remmen niet erg! Maar wil wel weten wat dan de beste spullen zijn.

650+ voor t drive schijven is wel gortig :p

De hoofdreden voor oem schijven, ik wil snel wielen kunnen wisselen zonder de klauwen open te moeten drukken dus allemaal dezelfde dikte :)
3x 650 is pas echt te gortig :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan