Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Hmm je bent dus ongeveer 200 eu kwijt voor setje velgen 17".. Bijkomende kosten voor een nieuw kleurtje erover etc.. Wie weet ga ik dat nog weleens doen, optisch wel echt een pluspunt imho
 
Of ga gewoon voor 16" voorvelg.
Heb er zelf nog geen spijt van gehad, stuurt lekker vlot :]
Nieuw kleurtje vond ik niet nodig, because budget scheurijzer })
 
Laatst bewerkt:
Zit trouwens nog wel te denken over een ram-air inlaat.
Huidige luchtbox inlaat grootte en positie (boven klepdeksel) ben ik niet van gecharmeerd, beetje frisse lucht kan vast geen kwaad.
Iemand van jullie ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Zit trouwens nog wel te denken over een ram-air inlaat.
Huidige luchtbox inlaat grootte en positie (boven klepdeksel) ben ik niet van gecharmeerd, beetje frisse lucht kan vast geen kwaad.
Iemand van jullie ervaring hiermee?

Je haalt jezelf een heleboel ellende aan.
Het zijn joekels van carburateurs die enorm gevoelig zijn qua afstelling. Er bestaat wel ram-air voor de vtr overigs, een stage 3 moriwaki heeft het.
 
Even beetje spitten op t superhawk forum.... Zou dit t complete lijstje zijn?

94-97 VFR750 front wheel
95-98 CBR600F3 front
93-99 900RR rear wheel - front 16 inch
98-99 900RR rear wheel + front 17 inch

VFR400/RVF400 NC30/35 voorwiel past ook, maar stuk zeldzamer dus daar naar zoeken heeft niet zoveel nut.

Het gaat overigens over 6 spaaks wielen neem ik aan. 3 spaaks passen van nog véél meer modellen maar daar schiet je niet zoveel mee op (soms iets ander model spaak maar dat is het verschil niet).
 
RamAir...

Sluit een bladblazer op je inlaat aan :t
Er zijn genoeg topics te vinden over mensen die het aanzuigtraject aan willen passen. Uiteindelijk komen ze allemaal weer terug bij af.
 
10873d1295656262-modifying-oilsump-moriwaki-stg-2-exhaust-mori-st2-d.jpg
 
Dan liever goede gebruikte...
Ik vind ze 2e hands alleen nogal duur of is 200+ normaal voor een setje?

Het vreemde is tot ongeveer 80 is er niets aan het handje. 10-20 harder en je rammelt eraf als je flink remt.

Heb wel is bij een andere motor een kromme schijf gehad dat was echter geen zwevende maar daar voelde je het bij elke snelheid.

edit: volgens je linkje is een cbr900 schijf het zelfde?


Er staat nu een setje voor €75,- op marktplaats
 
Ik heb laatst 175 euro betaald voor 2 rechte schijven met garantie. Wel gebruikt maar nog 95% van oorspronkelijke dikte. Ik had 2 iets kromme schijven, ook boven de 80 eng om te remmen, daaronder bijna niet voelbaar!
Nu na een paar duizend kilometer nog steeds recht.

Ik heb wel met een tandenborstel alle cupjes gepoetst met wd40 en remmenreiniger. Daarna schoon en met nieuwe blokken naar binnen gedrukt.
 
Vandaag eindelijk de voorkant op kunnen hijsen. Links 2 hele lichte slingertjes. Rechts een wokkel. Dus dat is duidelijk.

@Leeke er staan inderdaad verschillende op bedankt voor de tip.

Vangt dan onder de 80 het zwevende gedeelte van de schijf de trillingen nog op en daarboven niet meer?

Edit: om nog even terug te komen op de 900rr schijven. https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=17
Deze zouden ook moeten passen?

Net met een verkoper op marktplaats een discussie gehad. Misschien heb ik het helemaal verkeerd (ding gebruik ik maar zelden).
Maar ik lees hier 4.3mm hij beweerd 4.8mm.
rtsfirhtbrm2w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd nog in mn hoofd om deze eens te proberen:

https://www.aliexpress.com/item/1-P...lgo_pvid=50e74bc4-1921-43f2-bc09-d3cd30292498

Er is hier een topic op MF over arashi schijven.
Veel mensen met een voor ingenomen mening, weinig gebaseerd op feiten/ervaring.
Maar de mensen die ze hebben zijn content...

Zoals altijd als het gaat over spullen die niet van een groot/bekend merk zijn en goedkoop. :')
Niet altijd terecht nee. Optisch zouden ze wel mooi staan in ieder geval.
 
Optisch mooi maar functioneel kut.
Net als vrouwen met kleding, het zit niet lekker maar staat erg leuk dus ik koop het :+

Zo, dat was weer mijn bijdrage :t
 
Zo weer thuis van vakantie,
wat een naar weer zeg.

Vliegwiel gaat over een week of 2 weer verder afgedraaid worden. Wie was er laatst nu nog verder gegaan dan dat vliegwiel van mij?

Xxx basman
 
Zo weer thuis van vakantie,
wat een naar weer zeg.

Vliegwiel gaat over een week of 2 weer verder afgedraaid worden. Wie was er laatst nu nog verder gegaan dan dat vliegwiel van mij?

Xxx basman

That would be me :W
Ik heb het deel waar de magneten inzitten origineel gelaten, maar die stalen ring erachter (waar de starter krans aanzit) afgedraaid naar 120mm.

Zeker de moeite waard! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Neen nog niet. Ik zal eens actie ondernemen met mijn dikke plompe lichaam :t
 
sinds aanschaf van de speeltuinfiets staat de vtr hier alleen maar in de weg :')
 
Euj... er is weer eens wat gepost hier! Wordt een zeldzaamheid!

Jammer
Zo'n statisch forum wordt ouderwets ook!

Was gisteren nog even in mn loods.
Ik kan de VTR(en) wel winter klaar gaan maken eigenlijk.
Wat doen jullie er allemaal aan?

Ik was voornemens om in elk geval busje benzine stabilisator erin te kippen en doorlaten lopen.
Dan opbokken voor + achter en druppellader.
Oja misschien even poetsen wat schoonmaken voordien!


Overigens Leon / Bas
Willen jullie van de winter nog kleppen stellen?
 
sinds aanschaf van de speeltuinfiets staat de vtr hier alleen maar in de weg :')

Staat ie al te koop? Ik bied een kratje HJ

Jammer
Zo'n statisch forum wordt ouderwets ook!

Was gisteren nog even in mn loods.
Ik kan de VTR(en) wel winter klaar gaan maken eigenlijk.
Wat doen jullie er allemaal aan?

Ik was voornemens om in elk geval busje benzine stabilisator erin te kippen en doorlaten lopen.
Dan opbokken voor + achter en druppellader.
Oja misschien even poetsen wat schoonmaken voordien!


Overigens Leon / Bas
Willen jullie van de winter nog kleppen stellen?

Die van mij gaat voorlopig nog niet met vakantie, dan moet er echt sneeuw/veel zout op de weg liggen. Tot die tijd komt ie gewoon nog lekker buiten, ookal is het 0 graden :)
Mocht het zover zijn (als dat uberhaupt nog gaat gebeuren) dan gaat ie afgetankt, gepoetst en opgebokt aan de druppellader.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan