Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, ik begin Basecamp een beetje te begrijpen! Waar halen jullie de mooie routes vandaan/doen jullie inspiratie op?
 
Zo, ik begin Basecamp een beetje te begrijpen! Waar halen jullie de mooie routes vandaan/doen jullie inspiratie op?

Ik haal ze nergens vandaan... ik maak ze zelf.
Inspiratie haal ik uit reisverslagen, kaarten bestuderen, fora lezen en gewoon ouderwets goed zoeken.
Google earth helpt om uit te vinden of iets kan of niet.
 
zelf prak ik meestal een route in elkaar op een terrasje onder het genot van een bakkie pleur. volgende stop en dan viapunten toevoegen op de plekken waar de minste rechte lijnen staan ;) Basecamp vind ik een wonderlijk onhandig programma.

Mocht je ideeën zoeken dan is gpstracks een goed begin
 
zelf prak ik meestal een route in elkaar op een terrasje onder het genot van een bakkie pleur. volgende stop en dan viapunten toevoegen op de plekken waar de minste rechte lijnen staan ;) Basecamp vind ik een wonderlijk onhandig programma.

Mocht je ideeën zoeken dan is gpstracks een goed begin

Eerlijk gezegd vind ik daar ook wel een hoop bagger tussen zitten.
Ik zie daar ook routes die alleen maar interessant zijn met een snelheid die ver boven invordering ligt.
 
klopt, blijft een beetje zoeken. Maar de google maps links zijn erg handig en soms is het reviewcommentaar ook wel nuttig.
 
Ik haal ze nergens vandaan... ik maak ze zelf.
Inspiratie haal ik uit reisverslagen, kaarten bestuderen, fora lezen en gewoon ouderwets goed zoeken.
Google earth helpt om uit te vinden of iets kan of niet.


Zo doe ik het ook... al projecteer ik wel eens een route van een ander als leidraad.

Maar zelf maken geeft toch nog steeds het meeste voldoening.

Google maps heb ik ook open staan om op te zoeken of ik daadwerkelijk kan/mag rijden over die kleine weggetjss die ik gebruik.
 
Dat is inderdaad handig.... en zo zie je af en toe... toch maar niet.

full
 
Ik heb het advies van Girl toch maar gevolgd, nadat wat verder Googlen me leerde dat die ACF-50 inderdaad beter is dan de S100 , die én bruin blijkt te zijn, én vaker moet aangebracht worden én een kleverige smurrie achterlaat.

Wél moeilijk te vinden en inderdaad flink aan de prijs (nu via Amazon.fr incl. verzendkosten een € 25, maar het kan makkelijk tot een stuk over de € 30 oplopen).
Die ACF-50 gebruik ik niet meer. Ik heb het éénmaal gebruikt en kreeg het goedje nadien nooit meer volledig weg. Die S100 deed niet veel.
 
Dus is het een kwestie van de pest of de cholera.

Vermits m'n VERSYS gedoemd is om een wintermotor te blijven, zal het dus toch maar dat ACF-50 goedje moeten worden..., vermits je zegt dat de S100 niet veel doet (behalve bruin zijn, kleven en snel herhaling nodig hebben, dan... :+ ) .
 
Als je weet dat er een F800gs binnenkomt voor een 40dkm beurt dan zorg je er toch voor dat er balhoofd lagers in voorraad zijn!? Prutsers ...... :X Ach ja ,dan halen we hem morgen wel op.
 
Hier ook fan van ACF50. Is in Nederland het best te koop bij Corrosion Control Europe, Geavanceerde onderhoudsmiddelen, ACF-50 ultieme roest bescherming, synco superlube synthetische vetten, ACF-50 voorkomt corrosie en oxidatie, corrosionblock, corrosion-control, corrosion-block, watersport, mattchem, levensmiddelen, drinkwater, biologisch, afbreekbaar, koelpasta (geen aandelen).

Ik koop dan een liter fles, maar gebruik de spraykop er niet van. Ik giet het spulletje in mijn wagner verfspuit. Die heeft een hele mooie gecontroleerde en constante spray. Met 1 liter kan ik 4x een GS behandelen. Dan vallen de kosten eigenlijk best mee. Inclusief verzendkosten (binnen NL) komt het dan op zo'n 12,50 per winter (per motor).
Dat is goedkoper dan dat S100 spul waarvan ik aan 1 spuitbus te kort kom en de behandeling tijdens het seizoen herhaalt moet worden.
En inderdaad, daarna de motor lekker vuil maken door eens door de blub te rijden. Goed inkapselen. Gedurende de winter maak ik alleen de lampen en kentekenplaats tussendoor schoon.
De hele aangekoekte laag, inclusief de ACF-50 was je er in het vooorjaar met een sopje en wat Dasty met een kwastje er zo weer af.

Dit is dus het juiste moment om de motor in te spuiten en nog lekker vies te maken voordat er een overvloed aan pekel wordt gestrooid.


Hoewel ik geen woon werk meer met de motor af leg rij ik lekker door. Mijn vrouw heeft d'r motor sinds het voorjaar niet meer aangeraakt. Nu het weer herst is zegt ze dat we wel weer eens een ritje kunnen doen. Vorig jaar hebben we ook in de winter doorgereden. Iets heel vreemds, aangezien mijn vrouw van het koelbloedige type is dat nog een dikke trui aan kan trekken als het in juli maar 23 graden is :?
Tot de herfstvakantie ben ik nog bezig met een zelfbouw projectje van een hoogslaper voor mijn zoon. Daarna heb ik hoop ik weer op tijd voor plezier ritjes. Na de herfstvakantie hoeft alleen de woonkomer nog maar even verbouwd te worden...... Zucht....
 
En zo is iedereen bezig.

Ik ben deze weken in gevecht met de badkamer nadat de sifon van 1 van de wastafels wegens ouderdom de geest heeft gegeven.
 
Hoog tijd voor een deugddoende vakantie, dus !!!

:+


Ach, ik ben nu alweer zoveel op vakantie geweest, dat wordt wat gewoontjes. En dat ondanks dat het klussen met badkamermeubels, waterleidingen en afvoer best wel vermoeiend is.

Eind van de week ben ik er (helemaal) klaar mee. ;)
 
Ik ben ook fan van ACF 50 maar rijd eerlijk gezegd niet door in de winter....
Maar wel totdat de pekel/sneeuw ed zich gaat aandienen...Als het -5 gr is doe ik wel extra kleding aan..

Ik verwijder het weer met S100 schoonmaak.. Geweldig spul hiervoor. !!
 
Ik ben ook fan van ACF 50 maar rijd eerlijk gezegd niet door in de winter....
Maar wel totdat de pekel/sneeuw ed zich gaat aandienen...Als het -5 gr is doe ik wel extra kleding aan..

Ik verwijder het weer met S100 schoonmaak.. Geweldig spul hiervoor. !!

Die gebruik ik ook.... wel goed naspoelen... het goedje werkt goed, maar is is best sterk.
 
Stilaan op zoek naar een brommer voor professioneel gebruik (werf opvolging, 40 000 km/j).
Ik ben geen grote fan van de gs (eigenlijk wel, maar tis zo'n beetje de Q5/XC60 onder de brommers), maar moet zeggen dat er objectief gezien weinig andere valabele opties zijn...

Iemand ervaring met alternatieven?
 
zelf heb ik de GS ook als zakelijke brommer gekocht. alternatieven zijn er genoeg, maar ligt eraan wat je lekker vind rijden en wt je budget is. Zelf vond ik de Africa Twin nog wat leuker rijden, maar die was nog niet binnen budget
 
Ik dacht eerder aan de Q7 / XC90 onder de motoren ... ;)

Tsja, en met 40d km/j denk ik dat je toch wat comfortabels wilt en wellicht enige bescherming tegen de elementen. Rijd je veel snelweg, dan is een grote toerder (R1200RT / K1600GT, Yam FJ1300, ...) eerder een goede keuze. Rijd je daarentegen veel op binnendoor wegen en stads gebiet met verkeersdrempels, dan is een dikke allroad een betere keuze. Dan zou de GS Adventure de betere keuze zijn (betere bescherming tegen wind, e.d. dan de gewone GS).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan