Kawasaki versys 650 deel 4

Misschien ben jij (veel) lichter dan ik ? Ik weeg wel een 100 kg.
Ik heb een 2015 model. Jij ook ?

Mijne is een 2015 model. Ik ben wel iets lichter, een slordige 90 kg.
Ik denk dat mijn middenbok een H&B is, maar dat kan ik zondag pas bekijken. Eerst nog een paar dagen Portugese zon, eten en bier *O*
 
Hoi, na al die cardanfietsen, is mijn kettingkennis nogal roestig geworden.
Hoe moet je de ketting van de Versys opspannen ?
De handleiding heeft het over het verwijderen van de splitpen van de (linker ?) wielmoer die naar achteren moet...

Huh ?

Draai je dus eerst de RECHTERmoer los en verwijder je daarna de splitpen van de linkermoer die je dan ook losdraait ????

Alvast bedankt :Y
 
Hoi, na al die cardanfietsen, is mijn kettingkennis nogal roestig geworden.
Hoe moet je de ketting van de Versys opspannen ?
De handleiding heeft het over het verwijderen van de splitpen van de (linker ?) wielmoer die naar achteren moet...

Huh ?

Draai je dus eerst de RECHTERmoer los en verwijder je daarna de splitpen van de linkermoer die je dan ook losdraait ????

Alvast bedankt :Y

Ff uit mijn hoofd, maar 1 van beide is een moer, de andere de bout. Ik dacht links de moer. En rechts zit gewoon vast op de as.

Splitpen er uit, moer een slag los zodat de as kan schuiven. Dan spannen aan beide kanten hetzelfde, en dan moer weer vast & splitpen er in.
 
OK, ketting werd aangespannen (wielmoer zat wel ontzettend vast... heb grote hefboom moeten gebruiken om ze los te wrikken.

Nog een vraagje : diezelfde mekanieker installeerde de universele bodemplaat van GIVI voor de topcase van dit merk : nu merk ik dat deze bodemplaat (en dus ook de topcase) ongeveer een 1.5 cm zijdelingse speling heeft.

Op SOMMIGE sites vind je dat sommige GIVI -installaties (o.m. voor HONDA) een intentionele zijdelingse speling ingebouwd hebben, om aerodynamische redenen... hebben jullie dit ook reeds gemerkt bij de originele KAWASAKI-topcase die blijkbaar OOK door GIVI gefabriceerd wordt ?
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met de Topcase.

Maar, heeft deze monteur ook de middenbok geplaatst ? Misschien is het dan toch geen fout van SW-motech maar van de monteur?
 
OK, ketting werd aangespannen (wielmoer zat wel ontzettend vast... heb grote hefboom moeten gebruiken om ze los te wrikken).

Dat aanspannen was ook nodig : de ketting klapperde bij het rijden en bleek bijna 5 cm speling te hebben... flink gewerkt door de mekanieker die vorige week mijn zo-goed-als-nieuwe Versys met 2.770 km op de teller afleverde, zogezegd mét een onderhoud.

De motorolie ziet er ook zeer donker uit, maar dat kan je wel vaker hebben na een paar honderd kilometer (hoop ik).

Nog een vraagje : diezelfde mekanieker installeerde de universele bodemplaat van GIVI voor de topcase van dit merk : nu merk ik dat deze bodemplaat (en dus ook de topcase) ongeveer een 1.5 cm zijdelingse speling heeft.

Op SOMMIGE sites vind je dat sommige GIVI -installaties (o.m. voor HONDA) een intentionele zijdelingse speling ingebouwd hebben, om aerodynamische redenen... hebben jullie dit ook reeds gemerkt bij de originele KAWASAKI-topcase die blijkbaar OOK door GIVI gefabriceerd wordt ?

Ik heb er ook zo'n GIVI topkoffer met bijbehorende plaat opzitten en die heeft ook die zijdelingse "bewegingsvrijheid" om het zo maar te noemen. Zal wel goed wezen, koffer is er tot op de dag van vandaag niet vanaf gedonderd :P
 
Neen, de dealer heeft zelf gereageerd... ergens onderaan de montage-instructies van de middenbok staat blijkbaar vermeld dat de zijstaander in de weg zit van de opklappende middenbok... alleen werd ik hiervan NIET verwittigd en kreeg ik ook deze instructies niet mee.

Indien ik dat geweten had, zou ik de HEPCO-BECKER middenbok hebben besteld, die dit euvel niét heeft...maar ja, daar is mijn KAWASAKI-dealer geen vertegenwoordiger van... commercie, mijnheer...

Fijne dealer... eerst niet de beste optie aanbieden en dan ook niet melden dat de jiffy in de weg zit.

:N
 
Sorry dat ik alweer aan de bel hang, maar jullie zijn mijn bron van wijsheid voor deze (voor mij nieuwe) motorfiets.

De Versys 650 van 2015 staat ex-fabriek op de Dunlop Sportmax 222.

De mijne heeft nu 3.000 Km gelopen en de vorige eigenaar/eigenaresse, heeft gigantische schaamranden achtergelaten.

Die zijn nu wel gereduceerd tot ongeveer 5 mm, maar tot hiertoe heb ik nog niet in de regen gereden.

Is dat een beetje te doen met de originele banden of investeer ik beter ineens in beter, regenbestendig rubber (ik denk aan de Dunlop Roadsmart 3 of de MICHELIN PR 4).

Indien de originele bandjes het wél goed doen in de regen,rij ik ze liever eerst nog een beetje op.

Alweer bedankt !
 
Ik heb ook originele Dunlops onder de motor vanaf fabriek.
Persoonlijk vind ik het drama banden, heb er geen vertrouwen in.
Ik ga in de winter niet rijden, maar de volgende band wordt zeker geen Dunlop !!
Geen ervaring met andere banden onder deze motor.
 
Ik sluit met aan bij ntv, rij zelf het 2017 model en ook deze banden eronder.
Vind ze niet heel veel vertrouwen geven met nat weer maar ze hebben wel voldoende grip overigens ookal voelt het niet zo aan. Zodra ze aan vervanging toe zijn komen er Bridgestone T30 EVO onder.
 
Ik vond de originele banden zoals gezegd drama en heb ze er gelijk af laten halen , op mijn vorige motor had ik Pirelli Angel liggen en die heb ik hier ook weer op gedaan. Ik vind het erg fijne banden die het ook goed in wat slechter weer doen.
 
Ik heb ook de standaard banden er af gehaald. Gaf geen vertrouwen. Nu al 3000 km de Conti Roadattack 3 er onder. :9~ :9~ geen schaamrand te zien en stepje is ook aardig aan het aftakelen.... }) paar keer met regen gereden en dat was ook gewoon prima :] Weet alleen niet of de achterband het lang volhoud, maar voorlopig ziet het er nog goed uit! Oude banden waren nog lang niet op maar is wel een van de betere beslissingen geweest.
Sorry dat ik alweer aan de bel hang, maar jullie zijn mijn bron van wijsheid voor deze (voor mij nieuwe) motorfiets.

De Versys 650 van 2015 staat ex-fabriek op de Dunlop Sportmax 222.

De mijne heeft nu 3.000 Km gelopen en de vorige eigenaar/eigenaresse, heeft gigantische schaamranden achtergelaten.

Die zijn nu wel gereduceerd tot ongeveer 5 mm, maar tot hiertoe heb ik nog niet in de regen gereden.

Is dat een beetje te doen met de originele banden of investeer ik beter ineens in beter, regenbestendig rubber (ik denk aan de Dunlop Roadsmart 3 of de MICHELIN PR 4).

Indien de originele bandjes het wél goed doen in de regen,rij ik ze liever eerst nog een beetje op.

Alweer bedankt !
 
Ik heb jullie commentaren ter harte genomen en zopas de ROADSMART 3 besteld... op m'n GS doen die het uitstekend, ook bij koud en vochtig weer....

Daarstraks bij het nemen van een vochtige schroefbocht-oprit glibberden de originele rubbertjes reeds meer dan me lief was... misschien niet gevaarlijk, maar rotsvast voelden ze zeker niet aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan