oordoppen

gebruik je (windruis) oordoppen onder je helm?

  • ja

    Stemmen: 120 91,6%
  • nee ik ben al doof

    Stemmen: 3 2,3%
  • soms

    Stemmen: 6 4,6%
  • nee oordoppen zijn voor lozers!

    Stemmen: 1 0,8%
  • wat zei je?

    Stemmen: 1 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    131
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mij bevielen zowel de harde als de zachte niet. De harde zaten in een oor echt verkeerd waardoor ik na een uurtje verschrikkelijk pijn kreeg. De zachte bleven niet goed zitten, kwamen steeds iets naar buiten bij het opzetten van de helm. Die schuimpjes werken voor mij het prettigst.

Het lijkt erop dat het allemaal vrij persoonlijk is. Ik draag ze wel altijd, ook kleine stukjes.
 
ik gebruik sinds begin van dit jaar oordoppen. Als ik nu (lang) zonder rij dan krijg ik veel last van mijn oren.

nu merk ik dat ik weer meer last krijg tijdens het rijden. Wat zou de levensduur van deze dinkies zijn?

Ik gebruik de race variant van de alpine motor oordoppen. Hun zeggen op de website dat als je ze dagelijks gebruikt ze in een maand of 3 versleten kunnen zijn. Bij bijna nooit gebruik kunnen ze jaren mee gaan.

Je rijdt GS500, dus je gebruikt je oordoppen bijna elke dag. Niks mis mee om na een half jaar nieuwe oordoppen te kopen.
Die van mij heb ik de laatste week van juli gekocht, en wil eigenlijk al weer nieuwe hebben. Ik gebruik ze echt elke dag.
 
Ik gebruik de race variant van de alpine motor oordoppen. Hun zeggen op de website dat als je ze dagelijks gebruikt ze in een maand of 3 versleten kunnen zijn. Bij bijna nooit gebruik kunnen ze jaren mee gaan.

Je rijdt GS500, dus je gebruikt je oordoppen bijna elke dag. Niks mis mee om na een half jaar nieuwe oordoppen te kopen.
Die van mij heb ik de laatste week van juli gekocht, en wil eigenlijk al weer nieuwe hebben. Ik gebruik ze echt elke dag.

Ik gebruik ze inderdaad dagelijks en heb ze ook al weer ruim een halfjaar. Gewoon versleten dus. Ik zal eens nieuwe gaan bestellen :)
 
In 2001 van de zaak uit harde oordoppen aangemeten gekregen. Eerst alleen tijdens wat langere snelwegritten ingehad, in de loop van de jaren steeds meer gaan gebruiken. In 2008 gingen ze pijn doen en sloten niet meer perfect af. Begin 2009 bij Schoonenberg zachte oordoppen laten aanmeten speciaal voor motorrijden, dus met een koordje. Die toen voor alle ritten, hoe kort ook, altijd ingehad bij het rijden. Deze gingen eind vorig jaar scheuren en 1 van de lusjes was er uit gekomen. Maart dit jaar weer bij Schoonenberg nieuwe zachte doppen laten aanmeten. Ze sluiten weer perfect af.
 
Hele prak bij de was in in de wasmachine flikkeren, zijn ze weer als nieuw .. :t

Nee, wassen gaat niet. Er zit een soort vet of was in waardoor je het schuim samen kunt drukken om ze in je oor te doen. Na een wasbeurt is dit effect weg. Dan veren ze meteen terug tot dikke schuimpjes.
 
Laatst bewerkt:
Mij bevielen zowel de harde als de zachte niet. De harde zaten in een oor echt verkeerd waardoor ik na een uurtje verschrikkelijk pijn kreeg. De zachte bleven niet goed zitten, kwamen steeds iets naar buiten bij het opzetten van de helm. Die schuimpjes werken voor mij het prettigst.

Het lijkt erop dat het allemaal vrij persoonlijk is. Ik draag ze wel altijd, ook kleine stukjes.

Is inderdaad heel persoonlijk, mijn werkgever laat iedereen verplicht op maat gemaakte doppen aanmeten (hij betaalt ze uiteraard ook).
Maar er zijn een aantal collega's die alsnog schuim doppen gebruiken omdat ze de op maat gemaakte niet kunnen verdragen.

Het maakt denk ik ook verschil hoe vaak je ze in hebt, ik draag iedere dag oordoppen en heb nooit ergens last van, het valt me op dat mensen die ze niet veel dragen vaak klagen over pijn/pasvorm.
 
Nee, wassen gaat niet. Er zit een soort vet of was in waardoor je het schuim samen kunt drukken om ze in je oor te doen. Na een wasbeurt is dit effect weg. Dan veren ze meteen terug tot dikke schuimpjes.


Kul `` Hebben we voorheen vaak genoeg gedaan, daar was niks mis mee .. Op een punt prakken(draaien) en in je kop douwen . B|
 
Laatst bewerkt:
Kul `` Hebben we voorheen vaak genoeg gedaan, daar was niks mis mee .. Op een punt prakken(draaien) en in je kop douwen . B|
Hoeveel eeuwen geleden?


Tegenwoordig word er meer op kwantiteit dan kwaliteit gelet lijkt het soms wel :X
 
Hoeveel eeuwen geleden?


Tegenwoordig word er meer op kwantiteit dan kwaliteit gelet lijkt het soms wel :X


Zou kunnen , dat ze nu prut zijn ..

maar` dan heb ik nog goed gebruikte schuimpjes van goeie kwaliteit in de aanbieding .. _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad heel persoonlijk, mijn werkgever laat iedereen verplicht op maat gemaakte doppen aanmeten (hij betaalt ze uiteraard ook).
Maar er zijn een aantal collega's die alsnog schuim doppen gebruiken omdat ze de op maat gemaakte niet kunnen verdragen.

Het maakt denk ik ook verschil hoe vaak je ze in hebt, ik draag iedere dag oordoppen en heb nooit ergens last van, het valt me op dat mensen die ze niet veel dragen vaak klagen over pijn/pasvorm.

Klopt als je ze vaak in hebt voel je er niets van. Na vakantie zijn ze een beetje gevoelig. Na een paar keer is dat over (otoplastieken)
 
Bij de motorbeurs oordoppen op maat laten maken door Alpine, helaas kregen ze de pasvorm niet goed voor elkaar. 4 keer terug geweest, 1 keer hebben ze een extra laklaag aangebracht, 2 keer een nieuwe afdruk gemaakt, helaas was geen van de sets daadwerkelijk sluitend. Wanneer je ervoor kiest de oordoppen af te halen kun je vragen om een vacuüm-test waarbij ze met een apparaatje testen of de doppen ook daadwerkelijk sluiten. Wel netjes mijn geld terug gekregen bij mijn laatste bezoek, waarbij ik de doppen bij ze heb achtergelaten.
 
Ik heb al jaren weer die zachte Audisafe otoplastieken met uitwisselbare dempertjes,
Zéér tevreden. :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aangemeten doppen. Jaren mee gereden. Aanmeten is al weer even terug, dus pasvorm kan niet lekker meer zijn.

In t begin was t ff wennen, maar het slijt er wel in.

Ivm tijdelijk kwijt heb ik nu schuimplugjes. Momenteel van 3M, per twee in zakje, doos vol. Voor mij prima, nergens last van.

rij bijna nooit zonder. Gaan ook regelmatig weg voor nieuwe,

En het lawaai dat de dopjes niet weghalen: gewoon niet naar luisteren, dan komt het ammel goe.
 
Ik heb ondertussen de sport versie oordoppen van alpine. Deze voelen kwalitatief erg goedkoop aan vergeleken met mijn oude doppen van schonenberg. Even wennen maar na wat frutten zitten ze redelijk.

Ik ga de volgende keer lekker weer naar schonenberg. 25 euro per halfjaar laat ik ze niet voor liggen.
 
Welke zijn dat dan? Ik kom uit op die van 110 of 160.

Ik heb ondertussen de sport versie oordoppen van alpine. Deze voelen kwalitatief erg goedkoop aan vergeleken met mijn oude doppen van schonenberg. Even wennen maar na wat frutten zitten ze redelijk.

Ik ga de volgende keer lekker weer naar schonenberg. 25 euro per halfjaar laat ik ze niet voor liggen.
 
Zelf bij twee verschillende welbekende bedrijven geweest voor gehoorbescherming op maat. Bij geen van beiden had ik succes. De oordoppen functioneerden goed op het moment dat ik mijn helm niet op had... Met de helm op waren ze zo lek als een zeef.

Beide fabrikanten gaven het op na twee pogingen...

Het meest vervelende is dat ik nog steeds niet weet waardoor het bij mijn oren nou niet wil lukken. Nou zit mijn helm best wel "strak" om mijn hoofd en gaan mijn oren dubbel bij het opzetten van de helm. Maar het lijkt mij dat die oordoppen goed moeten blijven zitten met een helm die fatsoenlijk om het hoofd zit?
Of heb ik iets van een "zachte" gehoorgangen die onder druk dermate vervormen dat oordoppen op maat niet meer afsluiten?

Op het moment gebruik ik maar universele oordoppen, deze werken redelijk goed al kan de demping altijd beter.
Schuimpjes werken super maar hebben als groot nadeel dat ze alles dempen.

Heb, met uitzonderingen daargelaten, altijd oordoppen in tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Zelf bij twee verschillende welbekende bedrijven geweest voor gehoorbescherming op maat. Bij geen van beiden had ik succes. De oordoppen functioneerden goed op het moment dat ik mijn helm niet op had... Met de helm op waren ze zo lek als een zeef.

Beide fabrikanten gaven het op na twee pogingen...

Het meest vervelende is dat ik nog steeds niet weet waardoor het bij mijn oren nou niet wil lukken. Nou zit mijn helm best wel "strak" om mijn hoofd en gaan mijn oren dubbel bij het opzetten van de helm. Maar het lijkt mij dat die oordoppen goed moeten blijven zitten met een helm die fatsoenlijk om het hoofd zit?
Of heb ik iets van een "zachte" gehoorgangen die onder druk dermate vervormen dat oordoppen op maat niet meer afsluiten?

Op het moment gebruik ik maar universele oordoppen, deze werken redelijk goed al kan de demping altijd beter.
Schuimpjes werken super maar hebben als groot nadeel dat ze alles dempen.

Heb, met uitzonderingen daargelaten, altijd oordoppen in tijdens het rijden.

Exact dit gebeurt bij mij ook. Dit is een van de redenen waarom ik altijd een balaclava draag onder mijn helm (zodat ik mijn oren in 'model' kan drukken voor ik de helm op doe)
 
Ik heb ondertussen de sport versie oordoppen van alpine. Deze voelen kwalitatief erg goedkoop aan vergeleken met mijn oude doppen van schonenberg. Even wennen maar na wat frutten zitten ze redelijk.

Ik ga de volgende keer lekker weer naar schonenberg. 25 euro per halfjaar laat ik ze niet voor liggen.

Die heb ik ook.. maar heb tot nu toe maar een paar keer meegemaakt dat ze beide echt goed (blijven) zitten tijdens de hele rit. Al vind ik ze het geluid wel goed dempen, het zijn krengen om in te doen.

Moet ook eens kijken naar aangemeten doppen, maar dat roep ik ook al een tijdje :P zou niet weten waar ik op moet letten, lees hier over harde en zachte, ingebouwde speakertjes etc.. keuzestress :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan