Diverse problemen na vervangen olie

DanyG

Rookie
10 nov 2016
23
0
Beste,

Vorige week heb ik mij motorolie weer eens bijgevuld. Dit keer met een ander merk (Total). Wel met de juiste visc. uiteraard. Maar na weer een aantal keer gereden te hebben, begint hij allemaal mankementjes te vertonen:
-Starten gaat de ene keer heel lastig (ook met choke). Ik ben dan gerust een minuut bezig voor de motor draait. De andere keer gaat dit juist weer prima
-Bij stationair draaien slaat hij af. Ook bij een warme motor. Hiervoor gebeurde dit nooit
-Het gas blijft een tijdje hangen na loslaten.

Kan dit allemaal komen door een overkoepelend probleem? Ik zie m nog niet. Iemand anders wel? Bvd!
 
Zit er nu niet ruim teveel olie in?

Daar zit ik ook aan te denken.
Als het zo'n peilstokje aan de zijkant is moet je eens goed nakijken hoe je moet peilen.
Bij mijn scooter peil ik met uitgeschroefde peilstok(je).
Dus uit draaien dan terug dippen, dus niet indraaien en als er dan olie op het geribbelde stuk zit, dan zit er voldoende in.
Bij koude motor op de middenbok.
 
Als je een liter op een paar honderd kilometer gebruikt moet je ook een rookgordijn leggen ongeveer.
Hoeft niet.
Had een CBR 1000 f daarbij liep de olie het koelsysteem in.
Vreemd genoeg geen rook gordijn of wat dan ook maar wel elke tankbeurt olie bijvullen.
Liter per 200 km dit werd ook steeds erger. Dit was na een schuiver daarvoor verbruikte hij bijna niks eens in de 1 a 2000 km nog geen halve liter er bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan