De Nieuwe Ducati Scrambler

Zaterdag 14-10 rijd ik met een paar motorrijders nog een keer het rondje Veenendaal (https://www.motoplus.nl/toeren/veenendaal-2017/) ; zij kennen het nog niet. Mocht het iemand zó goed zijn bevallen dat hij (of zij voor het eerst) nóg een keer wil: Ook nu weer 10.30 uur bij de Mac bij de A12 Veenendaal.
 
....

Hoop alleen ooit wel net als MacJunk meerdere fietsen in de stal te hebben staan. Voor verschillende gelegenheden verschillende fietsen. Mijn eigen Hyper voor in de bergen en bochten, een retro voor een relaxt weekendritje en een pk beul voor even de snelweg op en neer naar een afspraak aan de andere kant vh land :P

Ach ja, een mens moet altijd blijven dromen. Zonder dromen geen doelen ;)

Het is precies zoals je zelf al in je onderschrift heb staan:
Denk nooit dat het jou niet kan overkomen, koester hetgeen wat je hebt... :)
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 14-10 rijd ik met een paar motorrijders nog een keer het rondje Veenendaal (https://www.motoplus.nl/toeren/veenendaal-2017/) ; zij kennen het nog niet. Mocht het iemand zó goed zijn bevallen dat hij (of zij voor het eerst) nóg een keer wil: Ook nu weer 10.30 uur bij de Mac bij de A12 Veenendaal.

Bedankt voor de uitnodiging Ad. Het is jammer dat het voor mij zo'n eind rijden is anders was ik zeker nog een rondje mee komen doen.
Veel plezier in ieder geval.
 
Leuk initiatief Adspeed, maar ik ben bang dat ik mij moet aansluiten bij Skippy.
Het is iets te kort dag en heb andere verplichtingen.
Veel plezier zaterdag, het blijft een mooie rit.
 
Eerste spulletjes voor de Scrambler zijn binnen. Het zijn aluminium doppen voor in het frame en een aluminium deksel voor het remolie reservoir van de achterrem in dezelfde stijl als het deksel wat ik voor de voorrem al heb.
Spullen zien er erg goed uit. Nu nog wachten op de beschermer voor de oliecooler.
Hoop van het weekend al even tijd te hebben om wat te monteren.
20171003_200137.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste spulletjes voor de Scrambler zijn binnen. Het zijn aluminium doppen voor in het frame en een aluminium deksel voor het remolie reservoir van de achterrem in dezelfde stijl als het deksel wat ik voor de voorrem al heb.
Spullen zien er erg goed uit. Nu nog wachten op de beschermer voor de oliecooler.
Hoop van het weekend al even tijd te hebben om wat te monteren.
[afbeelding]

Dat ziet er wel uit als een mooie aanwinst. Je krijgt een hele stylische Scrambler op deze manier :]
 
Ziet er top uit. Die dop voor het achter-reservoir matched perfect met de voorrem. Hetzelfde thema.

Vandaag contact gehad met HK Suspension. Mijn Ohlins achterveer / demper is binnen. Aangezien ik volgende week andere verplichtingen heb wordt hij er woensdag 18 oktober ff ingehangen. Ben zeer benieuwd. Hoop deze week nog wat spulletjes van CNC Racing binnen te krijgen.
Het betreft:
- volledig instelbare koppelingshendel in rood
- volledig instelbare remhendel in rood
- moerenset voor achtertandwiel in rood.
- afdekking van het aandrijftandwiel in rood

Heb met Skippy nog discussie gehad om deze in zilver te bestellen. Het gekke is dat deze wel bij G&G Shop in de lijst staat, maar in de catalogus van CNC niet leverbaar is. Volgens mij gaat dit ook wel mooi zijn omdat het binnen het rode thema valt.

Dan denk ik dat ik begin volgend seizoen de voorvork nog aanpak en dan wel zo'n beetje klaar ben...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er top uit. Die dop voor het achter-reservoir matched perfect met de voorrem. Hetzelfde thema.

Vandaag contact gehad met HK Suspension. Mijn Ohlins achterveer / demper is binnen. Aangezien ik volgende week andere verplichtingen heb wordt hij er woensdag 18 oktober ff ingehangen. Ben zeer benieuwd. Hoop deze week nog wat spulletjes van CNC Racing binnen te krijgen.
Het betreft:
- volledig instelbare koppelingshendel in rood
- volledig instelbare remhendel in rood
- moerenset voor achtertandwiel in rood.
- afdekking van het aandrijftandwiel in rood

Heb met Skippy nog discussie gehad om deze in zilver te bestellen. Het gekke is dat deze wel bij G&G Shop in de lijst staat, maar in de catalogus van CNC niet leverbaar is. Volgens mij gaat dit ook wel mooi zijn omdat het binnen het rode thema valt.

Dan denk ik dat ik begin volgend seizoen de voorvork nog aanpak en dan wel zo'n beetje klaar ben...

Ben heel benieuwd naar de ervaring met de Öhlins. Heb in het verleden ook wel eens de vering aangepast bij o.a. de BMW K100RS(Koni achter schokdemper, helaas doet Koni niets meer met motoren want was erg goed spul) en de Buell S1(Hyperpro progressieve veer voor de achterschokdemper) en dat maakte in beide gevallen een wereld van verschil. Maar in beide gevallen functioneerde de vering met mij op de motor ook gewoon slecht, iets wat voor de Ducati Scrambler in mijn geval zeker niet op gaat.

Dat wordt vast mooi met al die rode accenten, ga je voor de lange of korte variant rem en koppelings hendel? En zoals altijd blijf ik hoop houden dat er toch eens een mooie foto komt van het geheel.. ;) :t
 
Dat ziet er wel uit als een mooie aanwinst. Je krijgt een hele stylische Scrambler op deze manier :]

Dank je, zijn net nog de laatste puntjes op de i. Verder zit alles er wel zo'n beetje aan of op zo langzamerhand. Wat ik nog wel graag zou zien is dat er een leverancier kwam met mooie rvs omvlochten remleidingen. Ik heb dit op al mijn motoren gehad, al dan niet standaard of aftermarket, en was daar altijd zeer over te spreken.
 
Ben heel benieuwd naar de ervaring met de Öhlins. Heb in het verleden ook wel eens de vering aangepast bij o.a. de BMW K100RS(Koni achter schokdemper, helaas doet Koni niets meer met motoren want was erg goed spul) en de Buell S1(Hyperpro progressieve veer voor de achterschokdemper) en dat maakte in beide gevallen een wereld van verschil. Maar in beide gevallen functioneerde de vering met mij op de motor ook gewoon slecht, iets wat voor de Ducati Scrambler in mijn geval zeker niet op gaat.

Dat wordt vast mooi met al die rode accenten, ga je voor de lange of korte variant rem en koppelings hendel? En zoals altijd blijf ik hoop houden dat er toch eens een mooie foto komt van het geheel.. ;) :t

De hendels zijn net zo lang als orgineel. Dat vindt ik op dit type motor wel het mooiste staan. En ja, als alles er op zit ga ik foto's plaatsen. Althans, een poging wagen...
Kan wel even duren nog, want dan neem ik gelijk de shock ook mee.
 
ziet er prima uit!Veel pleziewr met het monteren en we zien het wel een keer!quote]Skippy '73 schreef op 03 oktober 2017 @ 20:12:
Eerste spulletjes voor de Scrambler zijn binnen. Het zijn aluminium doppen voor in het frame en een aluminium deksel voor het remolie reservoir van de achterrem in dezelfde stijl als het deksel wat ik voor de voorrem al heb.
Spullen zien er erg goed uit. Nu nog wachten op de beschermer voor de oliecooler.
Hoop van het weekend al even tijd te hebben om wat te monteren.
[afbeelding]~[/quote]
 
Verslagje van mijn favoriete online motorprogramma MotoMe van de Café Racer.
Veel kijkplezier.

 
Verslagje van mijn favoriete online motorprogramma MotoMe van de Café Racer.
Veel kijkplezier.


Leuk verslag, kijk ook regelmatig naar MotoMe. Waarom Joost echter een ijzerzaag nodig heeft om de einddemper te demonteren is me een raadsel ;)

Tussen de regenbuien door toch nog even tijd gehad om alles te monteren. Door het waardeloze weer niet echt denderende foto's maar toch een indruk.
De oliekoeler beschermer zit er ook op maar kon daar nu geen plaatje van schieten. Deze is van Evotech (dezelfde als die van Mac-Junk) en ben zeer tevreden over de kwaliteit en de pasvorm.
20171008_163336.jpg

20171008_163423.jpg

De andere accessoires zien er ook leuk uit en de X staat netjes als de dop helemaal is dicht gedraaid :t
Hopelijk binnenkort weer wat beter weer voor een ritje.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Ja, met een X op de deksel kom je wat makkelijker goed uit.
Ziet er samen met de framedopjes goed uit.

Ja, dat spul van Evotech zijn de eerste accessoires die ik gekocht heb.
Pasvorm en uiterlijk top.

Volgens mij heeft Joost een zaag nodig om hem meer kabaal te laten maken... _O-
Kan ook gewoon met een ander pijpie.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik zeker niet ontevreden ben over de standaard vering kon ik deze Hyperpro 461 schokdemper, met instelbare in en uitgaande demping(ingaande demping instelbaar voor high en low speed), die op Marktplaats voorbij kwam niet laten lopen.
De schokdemper ziet er kwalitatief zeer goed uit en is volledig reviseerbaar en aan te passen aan eventuele persoonlijke wensen. Ik lees ook zeer veel positieve dingen over de Hyperpro veren en schokdempers en over de service bij hun fabriek in Werkendam. Ik ben dus zeer benieuwd hoe het gaat aanvoelen als het gemonteerd en afgesteld is.
Nu ligt hij nog op tafel maar als het een beetje meezit dan monteer ik hem morgenmiddag.
20171012_200508.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sow, die ziet er ook goed uit. Ik vindt dat losse expansievat wel gaaf. Ben benieuwd of je hem makkelijk gemonteerd krijgt, het resultaat en je bevindingen qua rijden.
Enne, HyperPro maakt zeker mooie spulletjes.
Ga je hem nog laten afstellen, of doe je dat zelf?
 
Laatst bewerkt:
Sow, die ziet er ook goed uit. Ik vindt dat losse expansievat wel gaaf. Ben benieuwd of je hem makkelijk gemonteerd krijgt, het resultaat en je bevindingen qua rijden.
Enne, HyperPro maakt zeker mooie spulletjes.
Ga je hem nog laten afstellen, of doe je dat zelf?

Ja dat losse expansievat en de volledige instelbaarheid van alles vind ikzelf ook erg gaaf. Daar ben ik ook benieuwd naar maar op zich stelt het monteren niet zoveel voor denk ik, alles is vrij toegangkelijk. De Abbastand die ik heb zou ook ideaal moeten zijn voor dit klusje.
Ik ga hem in eerste instantie zelf af proberen te stellen. Vooral het instellen van de veervoorspanning om de juiste geadviseerde sag te verkrijgen is in eerste instantie belangrijk. Verder heb ik de basisinstellingen van de in en uitgaande demping gecontroleerd en afgesteld naar het basis advies(dit gaat allemaal met mooie preciese klikjes). Dan zou er door mijn lichaamsgewicht vermoedelijk wat extra ingaande demping en een verminderde uitgaande demping geen kwaad kunnen.
 
Ja, inderdaad, die Abbastand komt nu zeker goed van pas.
Ik vindt hem er echt gaaf uit zien...👍
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er echt heel erg stoer uit. Ben ook wel heel erg benieuwd hoe dit er gemonteerd uit ziet. De andere aanpassingen maken je Scrambler steeds Stylischer. Heel ok.

: 8-)
 
Dat ziet er echt heel erg stoer uit. Ben ook wel heel erg benieuwd hoe dit er gemonteerd uit ziet. De andere aanpassingen maken je Scrambler steeds Stylischer. Heel ok.

: 8-)

Thanks!

Vanmiddag de schokdemper gemonteerd. Dit was toch net iets minder eenvoudig dan ik dacht maar het viel gelukkig allemaal mee. Beide bouten van de schokdemper zijn lastig bereikbaar. Bij de bovenste is het moeilijk om de moer aan de achterkant te bereiken en onder zit de schetsplaat van de voetsteunen ervoor.
Om de bovenste moer goed te bereiken heb ik de zwarte kunstof beplating,die met de zilveren bies) onder het zadel losgemaakt(3x inbus). Hierdoor kon ik deze wat weg draaien en was de bovenste moer goed bereikbaar met sleutel 15.
Als de bovenste bevestiging los is kun je het wiel laten zakken zodat de onderste bout ook bereikbaar is. Dit heb ik gedaan door het achterwiel met een spanband aan de tassendragers te hangen zodat ik het voorzichtig kon laten zakken.
Toen de onderste bout los was zat er een ring tussen de achterkant van de achterbrug en het oog van de schokdemper. Ik ging ervan uit dat deze met de nieuwe schokdemper ook weer geplaatst moest worden maar dat paste niet zonder geweld dus dat klopte voor mijn gevoel niet. Gelukkig klopte mijn gevoel wel en na een korte speurtocht op het internet bleek dat deze ring weg kon blijven omdat het oog van de Hyperpro (en ook Öhlins en andere) anders van vorm is waardoor het in één keer past zonder ring.
Daarna zat alles zo weer terug in elkaar en heeft het reservoir een plek gevonden waar in andere landen een soort filter hangt voor het milieu. Ik heb de leiding iets anders vast gezet dan de mensen van Hyperpro omdat ik dit persoonlijk netter vind en hij zo ook nergens de tank raakt.
Hier wat plaatjes met op de laatste foto ook nog de nieuwe oliekoeler beschermer.
20171013_134241.jpg

20171013_150257.jpg

20171013_151304.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet anders concluderen dat het een erg gaaf eindresultaat is. Dat van die ring wist ik. Het oog van jou HyperPro (en inderdaad later deze week mijn Ohlins) is breder dan de orginele veerpoot. Heb je er al op gereden? Dit weekend wordt het wel aardig weer heb ik gezien... Die Evotech komt mij heel bekend voor. Daar kun je niet fout mee gaan. Pasvorm perfect en goede bescherming door de wat fijnere gaten dan de orginele.

Ben zelf net terug uit Birmingham en heb bij de buurvrouw mijn bestelling van CNC Racing opgepikt. Die rem- en koppelingshendels zijn ware kunststukjes. Die gaan mooi staan. De voorste kettingwielcover is ook een mooi stukje freeswerk met carbon stripje. Het is vrij prijzig allemaal, maar als je het dan in de hand hebt is het wel goed afgewerkt. Zal van het weekend wel de spullen monteren. Kannie wachten...😊
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet anders concluderen dat het een erg gaaf eindresultaat is...Heb je er al op gereden?...

Gaaf zeg! Ik ben benieuwd hoe het rijdt!:)

Thanks! Ben zelf ook erg tevreden met hoe het eruit ziet.
Maar belangrijker, het rijdt ook geweldig :]
Het maakt echt wel een behoorlijk verschil. Wat vooral opvalt is dat de slag van de schokdemper heel gecontroleerd verloopt. Vooral bij lastwissel en accelereren voel je goed het verschil. De originele schokdemper zakte veel verder in en ging dan vrij ongecontroleerd op en neer en dit had ook invloed op het sturen(de mate waarin merk ik nu pas). Het stuurt beduidend sneller en scherper doordat de achterkant beter op de juiste hoogte blijft. Voorheen liep mijn Scrambler snel wat wijd doordat de achterkant te laag bleef).
Het comfort is ook beduidend beter. Je merkt vooral dat korte scherpe hobbels heel goed worden geabsorbeerd en bijna niet meer voelbaar zijn in je zitvlak. Een sterk contrast met de originele demper en de voorvork(je voelt voor de scherpe hobbels duidelijk maar krijgt hem niet meer door in het zadel).
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben en dat het een zeer duidelijke en grote verbetering is.Ook vermoed ik dat als de schokdemper wordt afgesteld door een expert er nog wel meer te halen is en ik ga dus ook zeker eens een keer buurten in Werkendam voor wat advies.
 
...Dat van die ring wist ik. Het oog van jou HyperPro (en inderdaad later deze week mijn Ohlins) is breder dan de orginele veerpoot.
... Die Evotech komt mij heel bekend voor. Daar kun je niet fout mee gaan. Pasvorm perfect en goede bescherming door de wat fijnere gaten dan de orginele.

Ben zelf net terug uit Birmingham en heb bij de buurvrouw mijn bestelling van CNC Racing opgepikt. Die rem- en koppelingshendels zijn ware kunststukjes. Die gaan mooi staan. De voorste kettingwielcover is ook een mooi stukje freeswerk met carbon stripje. Het is vrij prijzig allemaal, maar als je het dan in de hand hebt is het wel goed afgewerkt. Zal van het weekend wel de spullen monteren. Kannie wachten...😊

Ik had me eerlijk gezegd niet zo verdiept in de montage op zich, ik had zoiets van het zijn 2 bouten dus hoe moeilijk kan het zijn :+ Het aparte is dat het busje in het oog van de oude schokdemper een paar tiende mm breder is maar de rest van het oog een stuk smaller dan bij de Hyperpro(en de Öhlins) dus in eerste instantie denk je dan toch dat die ring er wel tussen zou moeten passen.

Ja dat CNC Racing spul ziet er altijd perfect uit. Het is inderdaad niet goedkoop maar je betaald natuurlijk ook voor al dat aluminium dat ze weggooien na al dat gefrees ;)
Het wordt als het goed is lekker weer dus dat is een mooi klusje voor het weekend.
Als het eind van de maand ook zo is dan zou dat wel lekker zijn mochten we nog richting dat museum met wat forum-leden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan