De nieuwe Suzuki Burgman 400

Dat is mooi, dan kun je dit jaar nog 3 maanden rijden. Alvast veel rijplezier gewenst. :Y
thx dat gaat wel lukken,ik heb er bij de dealer nog opgezeten hij is lekker slank en ruim in de lengte.vooral been ruimte is top. power is voor mij niet zo heel belangerijk als ik maar 140 op de snelweg kan rijden. been ruimte en bagage was voor mij de trigger op de beurs.
 
Nog even en het zeer lange wachten wordt uiteindelijk dan toch beloond MTeun.
Hopelijk zijn de weergoden je morgen ook nog goed gezind.
Alvast veel plezier gewenst morgen, met deze toch wel fraaie verschijning... wat mij betreft voor het eerst, want voorheen draaide ik snel mijn kop de andere kant op als er weer eens een voorbij zag komen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
kocht vandaag een tomtom rider zgan op marktplaats om het feest compleet te maken.
me garmin heeft ze beste tijd gehad.
ik moet nog effe wachten op het hoge scherm en de handkappen de uitlaat ga ik niks aan doen hou hem zo. mischien een topkoffer 33 liter shad voor als me zoontje achterop zit kan ie beter leunen.
 
Laatst bewerkt:
he he....eindelijk. kort verslagje hij rijd als een grote scoot hij is voor me gevoel lang maar slank.ik had verwacht er meer in te zitten maar voor me gevoel zit ik op de scooter.vering is subliem. power kan ik nog niet veel over zeggen.
snelweg 120km per uur heerlijk stabiel nog weinig last van de wind gehad.heerlijk licht door lange en korte bochten 1 min puntje ik moet effe aan het zadel wennen .looks meer dan goed .mat donker grijze kleur doet het goed in het buitenlicht. straks pics.
im a happy man.. *O* :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Hoi MTeun-03 Leuk te lezen dat je plezier hebt gehad met de nieuwe motor.
Ik heb er inmiddels 650km mee gereden en ben het helemaal met je eens dat de buddy echt wennen is. Persoonlijk vind ik het enige minpunt van de scooter de nieuwe buddy, zeker als je dagelijks 1,5 tot 2 uur moet rijden (snelweg) is het een gemis dat hij minder lijkt dan de vorige. Als je goed recht gaat zitten met je voeten op de tray gaat het wel, lijkt inderdaad ook een kwestie van wennen.
Op de snelweg zoeft hij echt heerlijk en zeker door de file is hij lekker smal en wendbaar. Vanmorgen stevige wind gehad maar hij heeft er duidelijk minder moeite mee dan het vorige model.
Helaas is het stuur wel op de hoogte van de spiegels van de auto's dus wel uitkijken dat je niet door te smalle gaatjes wilt. Zelf rij ik rond de 40km max door de files dus kan ik op tijd bijsturen of remmen indien nodig.
Wat ik echt een pluspunt vind is dat hij met veel minder toeren dan het vorige model al weg rijdt (+/- 3500rpm) en ook nog eens super soepel.
Hij is ook heel zuinig bij mijn rijstijl, beetje binnendoor 50 en 80 en snelweg(110 / 120km) geeft de meter 1 op 32 aan. Wat het in werkelijkheid wordt moet ik nog even aankijken, ik heb nu 2x getankt en het loopt steeds weer naar deze waardes op.
Wat betreft het uiterlijk, ik moet ook steeds weer glimlachen als ik hem zie staan buiten.
Het is gewoon een mooie machine om te zien.
Ik heb alleen al wel gezien dat de wielen regelmatig gereinigd dienen te worden om mooi rood te blijven. Maar ja dan heb je ook weer wat te doen, want poetsen hoef je een mat zwarte motor natuurlijk ook niet. :)
 
Laatst bewerkt:
hi jvw ik heb zitten wachten op jouw verslag heb er 150km op zitten en ben overtuigd dat ik het juiste heb gekozen.nog min puntje de bagage bak is onhandig hoog en smal.en 1 groot gemis is dat er geen tractie control op zit????pluspuntje geruisloos tijdens het rijden.de remmen vind ik ook een beetje tam ,het blok klinkt een beetje rouw beetje tussen een kymco en piaggio in?btw de mijne is ook al vies 2 buien gehad vandaag.
nu wachten op een mooi hoog scherm en de orginaile bagagedrager, topkoffer heb ik al op het oog dat word een mooi verjaardags cadeau binnekort.
 
Laatst bewerkt:
*O*
full
 
Hoi MTeun-03, Mooie scooter!
De remmen worden wel strakker na een paar honderd km, de mijne remt inmiddels al heel wat strakker na 750km, dus dat is gewoon wat inrijden. Wat het geluid van de motor betreft, hij is inderdaad wat rauw op de inlaat, de mijne is ook wat rauwer geworden nu. Je hoort het wel vaker bij 4-takt scooters, misschien is er wel iets aan te doen maar het kan volgens mij geen kwaad. Het is puur het "gorgelen" van de inlaad. Jammer dat Suzuki wel een stille uitlaad monteert maar niet de inlaad goed stil heeft gemaakt.
Ik ben benieuwd hoe een hoog scherm gaat bevallen, ikzelf ga hem denk ik niet aanpassen.
Voor mij is het scherm precies goed, ik heb geen last van klapperende wind op de helm. Ik kan tot 80km/u met open vizier rijden zonder last dus dat zit wel goed.
Wat opslag ruimte betreft is het inderdaad niet meer wat de vorige had maar ik kan er nog steeds 2 systeemhelmen in kwijt met wat goed puzzelen. Maar ik denk wel dat dit erg afhankelijk is van je merk en maat helm.
De ruimte in de opslag onder het stuur is mooi maar wel erg jammer dat deze niet op slot kunnen, dat had helemaal top geweest.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit een motor is waar ik lang blij van wordt, natuurlijk wat schakelen is ook leuk maar in het woon werk verkeer en zeker snelweg is de automaat echt heerlijk. Inmiddels heb ik handvat verwarming besteld van Koso North America (AM111030 Apollo Heated Grips 0631-0152). Deze had ik ook op mijn vorige Burgman 400 in 2015 en die werkte toen perfect en zijn heel mooi afgewerkt. Ook lijken ze heel erg op de originele dus valt het echt niet op dat je handvat verwarming hebt. Nu nog even naar een geschikte RAM voor mijn TomTom steun.
 
hi jwt,
je omschrijft het motorgeluid goed zo ervaar ik hem ook en kan ook geen kwaad,mijn bmw scoot en kymco downtown hadden het nog veel erger.de remmen zullen idd wel beter woren met de tijd dat geloof ik wel.de bagage ruimte kan idd 2 helmen in maar dan kan er ook niks meer bij ik heb altijd veel spullen bij me dus er komt topkoffer op.
ik ga zelf voor de handkappen ik heb verwarmde handschoenen.
ik ben 183 groot en zit vrij goed uit de wind met het standaard scherm maar als je 1 maal hoog gewend bent dan wil je niet anders meer.het org hoge scherm lijkt mij op de foto's niet zo'n hele verbetering dus wacht op de givi versie die is bij mij altijd idiaal.
net me kleine op de scoot naar school gebracht vond ie geweldig :).wat me vooral opvalt hoe lekker licht de scoot is.
full
 
org screen high
full

hij lijkt vooral breder ik wil iets voor mijn ogen hebben en er net overheen kunnen kijken
 
Laatst bewerkt:
RAM-B-346U


Ik heb deze besteld, lijkt me ook wel een mooie oplossing en dan komt de steun vermoed ik ook mooi in het zicht.
 
de plek waar die komt is wel beter op remvloeistofhouder dan kan je hem bijna in het midden krijgen,maar vind die ram bevesteging minder mooi.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan