Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Iedereen kijkt toch bij groen voor vertrek of kruispunt vrij is en blijft tijdens de oversteek? Probleem opgelost.
Snap de discussie niet.


daar hebben ze geen tijd voor :N ,want oei een golfje zal maar sneller zijn ;)
 
Iedereen kijkt toch bij groen voor vertrek of kruispunt vrij is en blijft tijdens de oversteek? Probleem opgelost.
Snap de discussie niet.
Yep, ik wel ... vooral op voetgangers en fietsers letten ...
Bij verkeerslichten die ik ken kijk ik daar al naar uit als ik weet dat het groen gaat worden.
 
Iedereen kijkt toch bij groen voor vertrek of kruispunt vrij is en blijft tijdens de oversteek? Probleem opgelost.
Snap de discussie niet.
Ogen dicht en hopen op het beste _O-

Nee, ik kijk continue "breed", dus ook de situatie in je ooghoeken bewust registreren. Groen? Gas open en nogmaals links en rechts kijken (ja ja mensen, dat kan tegelijk, multitasking to the max!!) en gaan.
 
Altijd je kruising over kijken! Rustig optrekken, stel dat er nog een voorrangsvoertuig eroverheen komt gejakkerd.
 
Inmiddels al een paar weekjes geleden. Maar reed op een gegeven moment naast een GT3 waarbij ik dacht dat het leuk was om te kijken of hij bij het stoplicht even wedstrijdje wilde doen.

Wilde hij, en ik had er spijt van :+

Ik had precies hetzelfde 3 weken terug. Grijze GT3 daagt mij uit op de zx7r. Hij verloor ;)
 
Alweer even geleden...
Vorig jaar zomer
Stond met mn hornet rechterstrook voor stoplicht stopt er naast me een jonge knul in een oudere bmw 3 serie cabrio.
Hij had zn kap naar beneden.
Was in bebouwde kom ik had mijn systeemhelm open staan en mijn grijze baard was zichtbaar onder mijn helm vandaan...
Ik had zo'n voorgevoel dat die knul dacht ik ga die ouwe (50 plusse)er ff uitrijden
Nou dat klopte dus aardig...
Het stoplicht sprong op groen die knul trok op met piepende banden en ik gaf volgas..
Helaas voor hem hij kon mij niet bijhouden,
Ik nam weer gas terug, hij kwam naast mij rijden, ik moest toch ff naar hem kijken en een grijze grijns verscheen onder mijn open helm toen hij sportief zn duim omhoog deed
 
911 GT3 Modellen - 911 Overzicht - Modellen - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
Manueel, 3,9 sec
PDK (Soort van hoog technologische sportautomaat?), 3,4 sec

Dit kost de nieuwe Porsche 911 GT3 RS
De RS doet het in 3,3 sec ...


... dus de Porsche rijder gaf zich niet helemaal.

Of ...
Wiki maakt er dan weer 4,3 sec van ...
Porsche 911 GT3 - Wikipedia

Mijn GSX 750 F doet het volgens de technishe fiche in 3,9 sec, een GSX 750 R van dezelfde leeftijd doet maar een fractie beter tot 100, maar gaat daarna wel langer en bruter door dan mijn F ...
... maar of IK die 3,9 sec kan waar maken? Heb niet de middelen om het uit te meten, maar ik betwijfel het ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
911 GT3 Modellen - 911 Overzicht - Modellen - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
Manueel, 3,9 sec
PDK (Soort van hoog technologische sportautomaat?), 3,4 sec

Dit kost de nieuwe Porsche 911 GT3 RS
De RS doet het in 3,3 sec ...


... dus de Porsche rijder gaf zich niet helemaal.

Of ...
Wiki maakt er dan weer 4,3 sec van ...
Porsche 911 GT3 - Wikipedia

Mijn GSX 750 F doet het volgens de technishe fiche in 3,9 sec, een GSX 750 R van dezelfde leeftijd doet maar een fractie beter tot 100, maar gaat daarna wel langer en bruter door dan mijn F ...
... maar of IK die 3,9 sec kan waar maken? Heb niet de middelen om het uit te meten, maar ik betwijfel het ...

:^

Maak er maar een seconde of 6 van.

Bij zo'n Porsche met PDK (Porsche DoppelKupplung) is 't daarentegen gewoon een kwestie van gas op de plank, en de elektronica sluist de grip door naar de 300+ rubbers :Y
 
Een opel frontera of een nissan pajero, iets in die richting. Hij won ook maar mijn smoesjes zijn dat ik niet echt aan het opletten was en het blok moest nog opwarmen.

De eerst volgende rotonde pakte ik hem wel via de buitenste bocht.
 
Porsche 4 gts. Ben geen kenner maar bijzonder snel ding. Ik stond achter hem, dus echt een sprint was het niet, maar vertrokken beide gewoon "volle bak" de oprit van de snelweg op, met zo'n mooie langgerekte bocht. Dat waren vier hele mooie seconden. Zag hem nog in zijn spiegel kijken, zo van: huh is dat motortje er nou nòg? Jazeker vriend, en vanaf 150 doe ik gewoon net of ik er genoeg van heb ;)
 
BMW 5-serie. Dat lukte 'm ook want ik was zelf ook met het koekblik. :$ Vervolgens gaat die kerel tergend langzaam door elke bocht, remmen voor iedere tegenligger etc. etc. ARGH! :( Nu weet ik weer waarom ik liever op de motor zit. |(
 
Ik reed laatst wel achter een BMW 5 die zich blijkbaar net als ik op zat te vreten achter een Pajero met paardentrailer met 75. Dus toen het vrij was, schakelde ik terug naar 3 (div600), trok aan het gas, BMW ging ook en tot 145-150 liep ik geen meter in. Toen vond ik het al ruim welletjes en draaide gas weer dicht. Later kenteken gecheckt: 530d met 200kW. Zij trapte nog door trouwens, maar ik vond een piek van +65/70 meer dan zat.
 
Geen idee of het nu een "race" met mij was of met een bestelbusje.
Skoda fabia (zo'n 3 cilindertje) vertrok met piepende banden na ik bij het verkeerslicht al een tientallen meters al vertrokken ben :')
Was wel grappig dat ie "probeerde".
 
Een Suzuki Vitara, hij heeft uiteindelijk gewonnen want ik had zin in hoogst illegale snelheden...rustig in de 1 om gelijk op te gaan en ff vol in de 2....zegmaar halverwege de 2 ben ik weer opgehouden waarna hij mij voorbij knalde.... ;)

Kortom, het was een uitzondering want de laatste jaren is het bij mij: go with flow rijden. Het overgrote deel van auto’s zijn toch geen partij en de uitzonderingen met hele snelle uitvoeringen ga ik geen challenge aan. Tis wel goed zo.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan