Yamaha Fjr 1300A verlagen

cvdbempt

Rookie
2 okt 2017
7
0
Roosendaal
Hallo,
Kan iemand mij laten weten hoeveel cm ik mijn Fjr kan laten verlagen en waar ?
Ik ben 1.70 en de motor is eigenlijk iets te hoog voor me.

Graag jullie reactie.
 
Mijn vader is van de ... korte soort ( :P ) en hij had zijn FJR verlaagd. De voorpoten had hij iets uit laten steken (ik dacht iets van 2cm of zo) en de achterkant was ook wat verlaagd (kun je kits voor kopen).
De bok had ook een aanpassing nodig dacht ik, maar wat dat precies was weet ik niet meer.
Realiseer je wel wel dat het stuurgedrag wel veranderd en je een stuk sneller stepjes aan de grond gaat rijden.
Mijn vader had de motor verlaagd om beter bij de grond te kunnen, maar heeft hem toch weer naar de standaard hoogte terug gezet omwille van de grondspeling en het stuurgedrag.
 
Laatst bewerkt:
Het is verstandig om eerst eens naar een zaak als Tijger Leathers te gaan om de buddy aan te passen. Dan blijven de stuureigenschappen behouden.

Dat dus.
Mijn collega heeft een FJR en is nog kleiner dan 1.70. Hij wilde de motor vanwege de stuureigenschappen niet laten verlagen en heeft dus ook zijn zadel laten aanpassen. Hij heeft het ook laten doen bij Tiger Leathers, maar er zijn meer zaken die dat doen. Hou er wel rekening mee dat je dan dus minder schuim in je zadel hebt, en dus wat minder comfort. Zou je misschien iets kunnen aanpassen door een ander soort schuim te kiezen, maar daar kan zo'n zaak je in adviseren. Ook wordt alleen je zadel verlaagd en blijft je stuur even hoog, dus je hebt het idee dat het stuur naar verhouding iets te hoog staat. Daar moet je even aan wennen natuurlijk, ik reed laatst op zijn motor en vond het heel raar rijden, maar ik ben dan ook een stuk langer dan hij. Zelf is hij er aan gewend.

Ik neem aan dat je ook op de hoogte bent van het feit dat het zadel van de (nieuwere) FJR's 2 standen heeft?
 
Wat is te hoog? Wil je met beide voeten plat op de grond? Want dan sluit je inderdaad een hele hoop motoren uit...
Ik had geen problemen met de XJR. Enkel echte hoogpoters zijn helaas niet aan me besteed. Ik meet 1m68 en met normale verhoudingen (dus geen extreem lange benen). Tippen aan de grond volstaat, en indien een volle voet nodig is, even schuin op het zadel zitten. Die motor blijft wel in evenwicht ;)

Edit: las XJR ipv FJR, met de laatste nog niet gereden. Momenteel wel met een KTM 690 SM en die is ook behoorlijk hoog...
 
Laatst bewerkt:
Wat is te hoog? Wil je met beide voeten plat op de grond? Want dan sluit je inderdaad een hele hoop motoren uit...
Ik had geen problemen met de XJR. Enkel echte hoogpoters zijn helaas niet aan me besteed. Ik meet 1m68 en met normale verhoudingen (dus geen extreem lange benen). Tippen aan de grond volstaat, en indien een volle voet nodig is, even schuin op het zadel zitten. Die motor blijft wel in evenwicht ;)

Edit: las XJR ipv FJR, met de laatste nog niet gereden. Momenteel wel met een KTM 690 SM en die is ook behoorlijk hoog...
lengte zegt lang niet alles. mijn vader is de zelfde lengte als ik maar zijn benen zijn bijna 10 cm langer als de mijne. en bij de rug is het weer omgekeerd.
en verlagen is niet de enige optie om beter bij de grond te kunnen. je kan bijvoorbeeld ook de voorkant van het zadel smaller maken zodat je benen minder wijd hoeven te staan en je dus minder lengte nodig hebt voor de zelfde hoogte. en met iets kortere veren om de dempers heen (en er in aan de voorkant) hoef je niet echt veel ven de rijkwaliteiten in te leveren maar het kost wel een stuk meer als het zadel aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan