Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Leuke dag gehad Op camping In den Hof
1e annual vintage rally.
foto's o.a van Fritz van duinen

full

full

full

full
full
 
Mooi Ron, blijft ook een knappe fiets die caféracer, wat dat betreft heb je nu een mooie verzameling staan.
 
Hier even een update over mijn Lucky: Inmiddels hebben we met veel moeite de cilinderkop van de staande cilinder weten te verwijderen. Dit omdat die cilinder niet mee komt. En tot onze verbazing ziet die cilinder er netjes uit. Beetje koolaanslag op de zuigerkop. Maar voor de rest netjes. Wel raar dat er nauwelijks aanslag op de kop zit. Denk dat hij al een tijd niet mee draaide. Kans dus aanwezig dat het aan de powervalves ligt.

En verder ook positief nieuws: Ik twijfelde even over de originaliteit van mijn Lucky. Er schijnen namelijk bepaalde framenummer reeksen speciaal voor de Lucky's te bestaan. Suzuki Nederland en de Nederlandse dealer konden of wilden me zoals gewoonlijk niet helpen: Bij de Nimag waren alle mensen die dit konden weten met pensioen _O- :X :') :Z Wat een ballentent zeg. Wist weer meteen waarom ik in 2012 overgestapt ben op Yamaha. Niet omdat de techniek me bij Suzuki in de steek liet. Maar wel de organisatie. Echter ligt mijn 2-takt hart wel bij Suzuki en geef niet zomaar op. Dus contact opgenomen met een buitenlandse Suzuki organisatie: En inmiddels bevestigd gekregen via een officieel document dat mijn Lucky een echte Lucky is *O* :t
 
Hier even een update over mijn Lucky: Inmiddels hebben we met veel moeite de cilinderkop van de staande cilinder weten te verwijderen. Dit omdat die cilinder niet mee komt. En tot onze verbazing ziet die cilinder er netjes uit. Beetje koolaanslag op de zuigerkop. Maar voor de rest netjes. Wel raar dat er nauwelijks aanslag op de kop zit. Denk dat hij al een tijd niet mee draaide. Kans dus aanwezig dat het aan de powervalves ligt.

En verder ook positief nieuws: Ik twijfelde even over de originaliteit van mijn Lucky. Er schijnen namelijk bepaalde framenummer reeksen speciaal voor de Lucky's te bestaan. Suzuki Nederland en de Nederlandse dealer konden of wilden me zoals gewoonlijk niet helpen: Bij de Nimag waren alle mensen die dit konden weten met pensioen _O- :X :') :Z Wat een ballentent zeg. Wist weer meteen waarom ik in 2012 overgestapt ben op Yamaha. Niet omdat de techniek me bij Suzuki in de steek liet. Maar wel de organisatie. Echter ligt mijn 2-takt hart wel bij Suzuki en geef niet zomaar op. Dus contact opgenomen met een buitenlandse Suzuki organisatie: En inmiddels bevestigd gekregen via een officieel document dat mijn Lucky een echte Lucky is *O* :t
:} :}
 
Hier even een update over mijn Lucky: Inmiddels hebben we met veel moeite de cilinderkop van de staande cilinder weten te verwijderen. Dit omdat die cilinder niet mee komt. En tot onze verbazing ziet die cilinder er netjes uit. Beetje koolaanslag op de zuigerkop. Maar voor de rest netjes. Wel raar dat er nauwelijks aanslag op de kop zit. Denk dat hij al een tijd niet mee draaide. Kans dus aanwezig dat het aan de powervalves ligt.

En verder ook positief nieuws: Ik twijfelde even over de originaliteit van mijn Lucky. Er schijnen namelijk bepaalde framenummer reeksen speciaal voor de Lucky's te bestaan. Suzuki Nederland en de Nederlandse dealer konden of wilden me zoals gewoonlijk niet helpen: Bij de Nimag waren alle mensen die dit konden weten met pensioen _O- :X :') :Z Wat een ballentent zeg. Wist weer meteen waarom ik in 2012 overgestapt ben op Yamaha. Niet omdat de techniek me bij Suzuki in de steek liet. Maar wel de organisatie. Echter ligt mijn 2-takt hart wel bij Suzuki en geef niet zomaar op. Dus contact opgenomen met een buitenlandse Suzuki organisatie: En inmiddels bevestigd gekregen via een officieel document dat mijn Lucky een echte Lucky is *O* :t

Morgenavond eens kijken, powervalves lijken ok. Carbs maar eens lekker in het bubbelbad gooien :)
 
Lezerstip "Classic & Retro" nummer 8 (laatste nummer)

Een mooi verhaal over 50 jaar T500 (Pepijn komt ook nog mooi in beeld) en over Marcel Ankoné en de F750, ook mooie foto's van zijn TR750.
 
Die grasbaan T500's zijn ook wel bijzondere dingen, welliswaar zelfbouw maar toch wel mooi gedaan.
 
Post daar eens ff een plaatje van of zo.

Beetje de boel hier lekker zitten te maken zeg :( |( -O- _O- :P :+
 
Morgenavond eens kijken, powervalves lijken ok. Carbs maar eens lekker in het bubbelbad gooien :)

Update voor de liefhebbers hier: Inmiddels de carburateur van de niet meekomende cylinder een ultrasoon bad gegeven en weer gemonteerd. En zowaar draaien beide cylinders weer. Nu nog de aftermarket uitlaatbochten ontdoen van alle olie en goed reinigen. En dan van de week nog een proefritje maken om te kijken of hij nu niet meer in houdt.
 
Laatst bewerkt:
En als vervolg op bovenstaande: Weten jullie welke koelvloeistof gebruikt dient te worden voor een RG(V)? Heb hier blauwe en paarse. Er zit nu nog rode in. En het boekje zegt dat je 50/50 moet mixen met gedestilleerd water.

Zit er nu zo veel verschil in die koelvloeistoffen of maakt het niet veel uit tegenwoordig? Wil het gewoon goed doen, vandaar mijn vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan