Hoe maken jullie wheelies?

Wat een leuke post on door te lezen met popcorn erbij. :+

Korte samenvatting van het verhaal voor zover ik het heb begrepen: TS vraagt hoe mensen hun wheelies doen, wordt medegedeeld dat alhoewel het zijn eigen zaak is het alsnog illegaal en gevaarlijk is en voelt zich daarom persoonlijk aangevallen en gaat in de verdediging. _O-

Klassieke kwestie van selectief gehoor van iemand die net een motorrijbewijs heeft. En ik moet het weten, ik heb sinds maart mijn rijbewijs, gelukkig genoeg vrienden die mij met gezond verstand oog in oog laten staan. :]
 
Op een Honda Hawk :? :o :}
Jup, wat feller afgesteld. Ze zijn redelijk licht en met wat lomp gas geven willen ze wel.

Soms verwacht ik het ook niet hoor, van m'n Hawkje. Reed ook een keer iets te enthousiast van huis, op het achterwiel.. De buren zullen wel ook wel gedacht hebben, daar gaat die gek weer op z'n kabaal brommert. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn rijbewijs al sinds 1961 en heb nog geen wheely gedaan en ga dat ook niet bewust doen. Ik maak wel met enige regelmaat mee dat mijn motor zo blij wordt dat hij gaat kwispelen, beetje zand, een beetje nattigheid in combinatie met iets teveel gas geven.

Voor een beginneling denk ik een schrikmoment, maar op den duur leer je er mee omgaan. Misschien is dat ook zo met wheelies.

Ik herinner me een recensie over de Agusta F4, waarbij werd gezegd dat er beneden de 6000 rpm weinig gebeurt en boven 6000 rpm ben je alleen bezig om het voorwiel op de grond te houden.
 
Wheelies kunnen ook goed op lage snelheden, en een koppeling hoeft ook niet perse gebruikt te worden.

Je kunt heel even lichtjes je voorrem inknijpen (en gas dicht) zodat de voorkant even inveert. In het momentum wanneer de voorkant weer omhoog komt, een beetje gas bijgeven en jezelf natuurlijk ervan verzekeren dat je goed op de motor zit met het voetje bij de achterrem en de knieen aan de tank geklemt. Dit kun je allemaal heel gedoseert oefenen zonder je koppeling te molesteren en allemaal op lage snelheden met lage toeren.
 
Laatst bewerkt:
Jup, wat feller afgesteld. Ze zijn redelijk licht en met wat lomp gas geven willen ze wel.

Soms verwacht ik het ook niet hoor, van m'n Hawkje. Reed ook een keer iets te enthousiast van huis, op het achterwiel.. De buren zullen wel ook wel gedacht hebben, daar gaat die gek weer op z'n kabaal brommert. :+



Hoe stel je iets feller af ? :? dat kan mijn motor ook wel gebruiken ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wheelie is niet moeilijk, gas er op en gaan.
Het voorkomen van wheelies is iets lastiger als je geen asr hebt.

Het toverwoord is achterrem.
 
Een onoplettende of onwillige automobilist en er zit een deuk in je hoofd in plaats van in je bumper.

maar als je thuis nog 1 x naar de wc was geweest voor je vertrok dan was je 1.34 minuten later op de plek geweest waar die onoplettende automobilist onoplettend was en was er niets gebeurd.




Kijk eens naar een filmpje van Mokus. 8-)

Yep en daar gebruik ik dezelfde smileys: :? :o :}





waaraan dan weer af te leiden valt dat ik helemaal niets tegen wheelies heb, als t gebeurd op een afgesloten terrein waar iedereen die in de buurt weet wat er gaande is en iedereen zich bewust is van de eventuele gevaren.
Als iemand zich onder die omstandigheden dood rijdt ligt ik daar echt niet wakker van, ook niet als ik z'n ingewanden bij elkaar sta te graaien.
 
Laatst bewerkt:
Jup, wat feller afgesteld. Ze zijn redelijk licht en met wat lomp gas geven willen ze wel.

Soms verwacht ik het ook niet hoor, van m'n Hawkje. Reed ook een keer iets te enthousiast van huis, op het achterwiel.. De buren zullen wel ook wel gedacht hebben, daar gaat die gek weer op z'n kabaal brommert. :+

Redelijk licht :? MGG heeft nog een NTV staan.... basis zou toch hetzelfde moeten zijn maar ik vind t best een zwaar lomp ding, alhoewel best leuk te berijden.

Ik zal t eens proberen op een stukje niet openbare weg ;)
 
Hoe stel je iets feller af ? :? dat kan mijn motor ook wel gebruiken ... ;)
Je snapt wat ik bedoel. :9

Jup, wat feller afgesteld. Ze zijn redelijk licht en met wat lomp gas geven willen ze wel.

Soms verwacht ik het ook niet hoor, van m'n Hawkje. Reed ook een keer iets te enthousiast van huis, op het achterwiel.. De buren zullen wel ook wel gedacht hebben, daar gaat die gek weer op z'n kabaal brommert. :+

Redelijk licht :? MGG heeft nog een NTV staan.... basis zou toch hetzelfde moeten zijn maar ik vind t best een zwaar lomp ding, alhoewel best leuk te berijden.

Ik zal t eens proberen op een stukje niet openbare weg ;)
NTV is wel een stukkie zwaarder, zit iets van +/- 25kg verschil tussen. ;)
Op mijn Hawk zit ook een open luchtfilter en demper wat ook een aardig verschil kan maken bij deze machientjes als je ze daarop afstelt. Mijn NTV die helemaal standaard was kwam ook absoluut niet zo van de grond, iig niet vanzelf.
 
Wheelie is niet moeilijk, gas er op en gaan.
Het voorkomen van wheelies is iets lastiger als je geen asr hebt.

Het toverwoord is achterrem.
Achterrem idd!!!

Die moet echt even in m'n systeem komen, mocht ik hem ooit nodig hebben! |(
 
maar als je thuis nog 1 x naar de wc was geweest voor je vertrok dan was je 1.34 minuten later op de plek geweest waar die onoplettende automobilist onoplettend was en was er niets gebeurd.
Toen reed daar die dronkelap en die reed je dood.
 
Redelijk licht :? MGG heeft nog een NTV staan.... basis zou toch hetzelfde moeten zijn maar ik vind t best een zwaar lomp ding, alhoewel best leuk te berijden.

Ik zal t eens proberen op een stukje niet openbare weg ;)
Er zit inderdaad weinig "balletdanseres" in de NTV. Maar genoeg puf heeft 'ie absoluut. Ik heb toch best een paar keer het voorwiel van de grond gekregen. Ik heb er verder te weinig lol in om het kunstje uit te bouwen, ik hoef niet stabiel op mijn achterwiel te kunnen rijden (ook te veel fail-filmpjes gezien denk ik...), maar ik moet bekennen dat het toch wel lekker bleef om zo weg te trekken dat 'ie toch even behoorlijk steigerde.
 
Ik noem dom wat ik dom vind, ongeacht of een ander datgene waar het over gaat ook dom of juist leuk vind. En dat maakt mij ook niet uit, iedereen moet lekker leuk vinden wat hij leuk vind, heb ik 0 problemen mee, zoals al vaker gezegd in dit topic *D


Ik kan niet bedenken wat jij niet opschrijft, ik vind het erg dom om voor een ander te denken nl.

Jij kan zelfs voor mij beslissen wat ik leuk vind, wheelies weet ik niet leuk te vinden, agent zijn wel.

Wat denk je mij nu voor de voeten te gooien wat je zelf niet minstens 2 x zo erg doet :? _O-

Inderdaad. Ik schop graag tegen hen die andere graag neertrappen. Dat zie jij goed.

Ik heb nergens gezegd dat jij niet mag vinden wat jij wilt. Het gaat om de manier hoe je iets uit.

Dat begrijp jij schijnbaar niet. Of je doet maar alsof. Best kinderachtig.
 
Laatst bewerkt:
Wat een leuke post on door te lezen met popcorn erbij. :+

Korte samenvatting van het verhaal voor zover ik het heb begrepen: TS vraagt hoe mensen hun wheelies doen, wordt medegedeeld dat alhoewel het zijn eigen zaak is het alsnog illegaal en gevaarlijk is en voelt zich daarom persoonlijk aangevallen en gaat in de verdediging. _O-

Klassieke kwestie van selectief gehoor van iemand die net een motorrijbewijs heeft. En ik moet het weten, ik heb sinds maart mijn rijbewijs, gelukkig genoeg vrienden die mij met gezond verstand oog in oog laten staan. :]


Dat komt omdat mensen altijd weer andere dingen er willen bij halen dan waar het over gaat, als je die jongen gewoon enkel verteld hoe je een wheelie moet maken en hoe jij het doet en verder niks dan krijg je dat allemaal niet,

het is altijd dat anderen zich weer moeten gaan bemoeien om iemand ervan te weerhouden door op de gevaren ervan te gaan wijzen en bla bla bla.wellicht om discussie uit te kunnen lokken of iemand af te kunnen branden, maar daar gaat het topic toch niet over? hij wil enkel weten hoe je een wheelie moet maken en niet hoe je moet verongelukken etc.
 
Inderdaad. Ik schop graag tegen hen die andere graag neertrappen. Dat zie jij goed.

Ik heb nergens gezegd dat jij niet mag vinden wat jij wilt. Het gaat om de manier hoe je iets uit.

Dat begrijp jij schijnbaar niet. Of je doet maar alsof. Best kinderachtig.

Ik reageer alleen op wat iemand wel of niet doet, jij stort je gelijk helemaal op mij als persoon.

Als ik dan je bovenstaande reply lees dan heb ik het idee dat je eens in de spiegel moet kijken.
 
Ik luisterde van de week even naar BN radio en daar hadden ze het over de verschillen van DJ's van nu, hoe braaf en truttig ze zijn tov vroeger en over de verdwijnende rock & Roll cultuur en daar moest ik hier even aan denken.

En dit is zeker ook steeds meer van toepassing op de gemiddelde hedendaagse motorrijder. Wat soms begint te lijken op een soort gefeminiseerd moreel superieur en angstkreetjes slakend zelfgenoegzaam trutje..
 
Laatst bewerkt:
Ik reageer alleen op wat iemand wel of niet doet, jij stort je gelijk helemaal op mij als persoon.

Als ik dan je bovenstaande reply lees dan heb ik het idee dat je eens in de spiegel moet kijken.

Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Ik las het alsof je afgaf op de TS en van daaruit kwamen mijn reacties.

Als dat niet zo is bied ik mijn excuses aan. Zo ben ik dan ook weer.
 
Dat komt omdat mensen altijd weer andere dingen er willen bij halen dan waar het over gaat, als je die jongen gewoon enkel verteld hoe je een wheelie moet maken en hoe jij het doet en verder niks dan krijg je dat allemaal niet,

het is altijd dat anderen zich weer moeten gaan bemoeien om iemand ervan te weerhouden door op de gevaren ervan te gaan wijzen en bla bla bla.wellicht om discussie uit te kunnen lokken of iemand af te kunnen branden, maar daar gaat het topic toch niet over? hij wil enkel weten hoe je een wheelie moet maken en niet hoe je moet verongelukken etc.

Gelijk heb je, maarja, we hebben nou eenmaal mensen die makkelijk op hun pikjongeheer getrapt worden. Daarbij helpt het ook niet dat MF ook een aantal leden heeft die dat graag aanwakkeren.

Maar goed, "keyboard warriors" is geen ontkomen aan.
 
Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Ik las het alsof je afgaf op de TS en van daaruit kwamen mijn reacties.

Als dat niet zo is bied ik mijn excuses aan. Zo ben ik dan ook weer.

Helaas, de emotionele schade is al toegebracht, ik ga weer 2 dagen in een hoekje zitten :/



No worry, iedereen weer blij :)
 
Ik luisterde van de week even naar BN radio en daar hadden ze het over de verschillen van DJ's van nu, hoe braaf en truttig ze zijn tov vroeger en over de verdwijnende rock & Roll cultuur en daar moest ik hier even aan denken.

En dit is zeker ook steeds meer van toepassing op de gemiddelde hedendaagse motorrijder. Wat soms begint te lijken op een soort gefeminiseerd moreel superieur en angstkreetjes slakend zelfgenoegzaam trutje..


Yep` you hef gelyk ... Mieten op motors , t is een scrof scandaal... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan