Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat de politie een feitencomplex aandraagt bij het OM en dat het OM dan onderzoekt of dit feitencomplex een strafbaar feit behelst en beslist om tot vervolging over te gaan. Natuurlijk moet de politie weten welke feiten strafbaar zijn, maar het OM is toch niet alleen maar een doorgeefluik?

2+2=4.

Als jij jezelf slachtoffer van iets vind en de feiten die jij aandraag zijn 1+1+1+1 dan zal de politie dat op papier zetten en het OM zal beslissen dat het inderdaad ook 4 is en dit bij de rechter aandragen zodat die er een klap over kan geven en de verdachte voor 4 veroordelen.

Als jij aandraagt 1+2-8 dan zal de politie dat niet als 4 op papier zetten aangezien ze weten dat ook het OM het niet als 4 zal oordelen.

Als je bij de politie komt met 2+8-34 terwijl alleen positieve getallen staan voor strafbare gedragingen dan zal de politie geen aangifte opnemen aangezien dan al duidelijk is dat er weliswaar getallen aanwezig zijn maar die geen strafbare gedraging opleveren.

Diefstal is omschreven als
Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.


Als jij in een gaderobe een jas meeneemt die niet van jou is.... is dat dan diefstal ?
Ja ?

En als die jas er nu exact uitziet als die van jou en je echt dacht dat je je eigen jas meeneem, is het dan nog steeds diefstal ?
Of als je de jas van je vriend ging halen, het bonnetje aan de balie afgeeft en een jas krijgt en aan je vriend geeft...en die verbaasd is want het is zijn jas helemaal niet, heb je dan diefstal gepleegd ?

Op zich is diefstal eenvoudig en simpel omschreven, maar advocaten zullen altijd een uitweg zoeken in de uitleg van zelfs maar 1 woord. "hij die enig goed... " alleen al de betekenis van 'enig goed' beslaat complete boekwerken. Is een aardappel een goed ? Is de waarde van een tegoedbon een goed ? Is elektriciteit een goed ?
 
Uiteindelijk is het de rechter die beslist of het gepleegde en bewezenverklaarde feit een strafbaar feit is. De politie weet dat niet 100% zeker en het OM ook niet. Het zou niet best zijn als de politie dat al gaat beslissen. Dus bij twijfel: aangifte opnemen.
 
Uiteindelijk is het de rechter die beslist of het gepleegde en bewezenverklaarde feit een strafbaar feit is. De politie weet dat niet 100% zeker en het OM ook niet. Het zou niet best zijn als de politie dat al gaat beslissen. Dus bij twijfel: aangifte opnemen.

Klopt. Maar als iemand aangifte wil doen en het is voor mij al duidelijk dat zo een aangifte niets gaat opleveren omdat domweg de bestanddelen van het strafbare feit niet allemaal aanwezig zijn, dan neem ik geen aangifte op.
Iemand die aangifte komt doen van diefstal maar ook aangeeft dat er niets weg is.... ?

Je kan een bakker vragen een aardbeientaart te maken maar als er geen aardbeien zijn, waarom zou hij dan met de overige ingrediënten een taart gaan bakken, wetende dat er geen aardbeientaart uit de over gaat komen ?

Bij twijfel aangifte opnemen ben ik het helemaal mee eens, wie weet komt er leuke jurisprudentie uit voort.

Maar geloof me, er komen vele mensen op politieburo's die aangifte willen doen terwijl dat wat ze omschrijven helemaal niet strafbaar is. In dat geval ga ik geen tijd verdoen met onzin op papier zetten onder de noemer van 'verplicht een aangifte op te nemen' :N
 
Misschien het zelfde als het domme verzoek om altijd melding te maken van overlast plegers.

(Om dan precies te weten wie de buurt vergallen en er dan ook niets mee te doen....)
 
Je kan wel roepen dat iemand je wil vermoorden maar als dan blijkt dat hij iedere dag een wattebolletje naar je gooit dan heeft het geen zin te roepen dat ze een aangifte moeten opnemen.

Njah, dat kan op zich wel. Denk aan het eierschedel-arrest waar iemand een pantoffel gooide. Denk dat je straf dan alleen wat lager uitvalt _O- _O-
 
Ik kom samen met een andere BMW motorrijder (R1200GT) aan op mijn werk. We zetten onze motoren in de stalling. We groeten elkaar.

Zegt ie ineens tegen mij.. lekker op de brommer ?? Gewoon verder meegelult.. maargoed

Voldoet mijn motor tegenwoordig niet meer aan de de norm "motor" ? -O-
 
Ik kom samen met een andere BMW motorrijder (R1200GT) aan op mijn werk. We zetten onze motoren in de stalling. We groeten elkaar.

Zegt ie ineens tegen mij.. lekker op de brommer ?? Gewoon verder meegelult.. maargoed

Voldoet mijn motor tegenwoordig niet meer aan de de norm "motor" ? -O-
Nee, die norm is begin dit jaar bijgesteld, helaas.
 
Nee, die norm is begin dit jaar bijgesteld, helaas.

_O-

Als motorrijders het over een 'brommer' hebben, dan is dat liefkozend bedoeld.
Als een koekblikker de term gebruikt, dán is het denigrerend. :Y

Ontopic:
Ik reed vanochtend door een 30km.zone. Zie ik een knuffelbeertje op de grond liggen.
Wat onmiddellijk een beeld van een intens verdrietig kind met een wanhopige papa of mama bij mij opriep. Ik ben dus omgedraaid en gestopt. Maar ja, wat moet je? Ik heb het beertje op een heggetje gezet, zodat paps of mams het op de terugweg hopelijk ziet. Voorbij fietsende ouders konden mijn actie aan hun glimlach te zien wel waarderen geloof ik. O-)
 
Laatst bewerkt:
_O-

Als motorrijders het over een 'brommer' hebben, dan is dat liefkozend bedoeld.
Als een koekblikker de term gebruikt, dán is het denigrerend. :Y

Ontopic:
Ik reed vanochtend door een 30km.zone. Zie ik een knuffelbeertje op de grond liggen.
Wat onmiddellijk een beeld van een intens verdrietig kind met een wanhopige papa of mama bij mij opriep. Ik ben dus omgedraaid en gestopt. Maar ja, wat moet je? Ik heb het beertje op een heggetje gezet, zodat paps of mams het op de terugweg hopelijk ziet. Voorbij fietsende ouders konden mijn actie aan hun glimlach te zien wel waarderen geloof ik. O-)
Goed werk! :t
 
_O-

Als motorrijders het over een 'brommer' hebben, dan is dat liefkozend bedoeld.
Als een koekblikker de term gebruikt, dán is het denigrerend. :Y

:^

Op het werk heb ik het ook altijd over mijn "brommer".

Is altijd een bron van verwarring voor de collega's die dat niet snappen O-) .
 
_O-

Als motorrijders het over een 'brommer' hebben, dan is dat liefkozend bedoeld.
Als een koekblikker de term gebruikt, dán is het denigrerend. :Y
Als een vrouw het liefkozend over haar brommer heeft, dan kan het wéér iets heel anders zijn.
 
Ik werd vandaag zo maar patsboem getrakteerd op deze prachtige regenboog:

EfL4eDq.png
 
Gisteren remde ik iets te hard op een natte gladde weg.. voorwiel blokkeert (bij 10 - 20 km/u denk ik). In een reflex steek ik mijn linkervoet uit en laat ik de rem weer los. Niks aan de hand, maar een aantal uur later heb ik toch een last van die linkervoet, alsof ie gekneusd is. Gelukkig is het nu weer over.
 
Beterschap met iene voet.
Wees maar extra allert de komende maanden met dat te hard rijden en nat wegdek.
Komt binnenkort ook weer het nodige vallend blad op de wegen te liggen.
Je zult niet de eerste of laatste zijn die zich daardoor onderuit rijdt.
Vr Gr
 
Iets wat ik overigens wel vreemd vind is dit: ik rijd sinds aantal weken met een motorscooter rond.
De ervaren motorrijder op een conventionele motor ziet vast wel het verschil tussen mijn Xmax250LS motorscooter en een bromscooter.
Als ik op een dag ga rondtoeren met de motorscooter dan steekt er zelden een tegemoetkomende motorrijder zijn hand naar mij op.
Van de 10 stuks hooguit 1 of 2 die mij groeten.
Als ik de dag erop rondrijd met mijn bmw R1200RT motorfiets dan groeten 9 van de 10 tegemoetkomende motorrijders mij.
Ik begrijp er werkelijk geen sikkepit van hoe dat nou komt.
Zijn de 'echte' motorrijders dan de scooters beu ofzo?
Of wordt een motorscooter niet voor 'vol' aangezien?
Wat raar toch.
Vr gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan