Wasboxen/straten speciaal voor motor

RiccardoPTI

Die hard MF'er
5 jun 2017
702
43
Leiden
Ik vind het lastig dat ik mijn helm nergens kwijt kan wanneer ik mijn motor schoon wil maken.

Daarnaast zijn sommige boxen afgesteld om een hoeveelheid water te strapen voor auto's en zijn de wasstraten helemaal niet voor motoren bedoeld.

Ik zag ergens iets over Total moto point maar ik kan deze nergens vinden.

Ik ben op zoek baar iets in de buurt van Leiden en Amsterdam.

(Ja, thuis schoonmaken doe ik ook, maar heb af en toe behoefte aan iets anders).

Heeft iemand weet van dergelijke plaatsen speciaal voor motoren?
 
Allicht niet in Leiden/Amsterdam... maar...

Wasbox(en) speciaal voor 2 wielers.
Zelfs met rek om je helm droog weg te zetten en (als ik me goed herinner) een rek om evt je jas over te hangen om de buitenkant af te kunnen spuiten.

Is wel mooi een wasboxje.

gehele vloer is een rooster dus alles spoelt makkelijk weg (helaas een van mijn oordopjes tussen laten vallen dus moest nieuwe halen)
En in het midden is een gesloten plaat waar je dus je motor op standaard/middenbok op kan zetten.
Druk spuit is zachter afgesteld dan die van de auto boxen.
 
Laatst bewerkt:
:+

full



ik zie het probleem niet....
 
Sws niet met hogedrukspuit, gewoon emmerwater spons paar doekjes voor de velgen die kettingvet etc krijg je er toch niet af met hogedrukspuit.

30 min ben je toch klaar
 
In Beverwijk zat er 1, maar helaas verdwenen toen de autowasstraat moest uitbreiden.
Op zich wel OK, boxje met deur voor je helm en handschoenen, en er zat een warme föhn bij voor het droog blazen van je zadel (of hele motor).
Korte lans met hoge druk spuit, en korte stang aan de borstel maar de borstel was altijd zo vet als en frituurbak omdat alle kettingrijders afsluitend natuurlijk even de vetste plekken nog even afvegen.
Helaas moet ik dus nu weer naar de autospuitstraat maar ik gebruik de wasstraat toch alleen in de winter om regelmatig de pekel er even af te spoelen.

Bij de Texaco in Zaandam kun je je helm gewoon op de bedieningsbox leggen. Wel automaat met muntjes uit de Texacoshop, vind het toch makkelijker om gewoon alle wisselgeld uit je broekzak erin te pleuren.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij had de Total in Amsterdam noord een motopoint. In ieder geval wel een luchtpomp speciaal voor motorfietsen.
 
Hoera, eentje in de buurt!

Is het misschien wat dat ik in de OP een lijstje maak van alle bekende motor wasgelegenheden?
Maar waarom niet gewoon een tuinslang een paar emmers sop.
Veel makkelijker helm kan blijven waar die is je hoeft niet eerst om te kleden. :p
 
Wel een emmer water en een spons toch ?

Voor zover ik weet mag ik mijn motor niet zomaar in de winkelstraat wassen....
Dus dan zou ik 'm in de parkeergarage op mijn plek moeten wassen maar daar is geen waterafvoer...
Die zit bij de in/uitgang... rest van de garage word met zo'n veegmachine "droog" gemaakt.

Dus ik moet noodgedwongen wel gebruik maken van was-boxen of van die speciale 'droge' doekjes....
 
Laatst bewerkt:
~
Voor zover ik weet mag ik mijn motor niet zomaar in de winkelstraat wassen....
Dus dan zou ik 'm in de parkeergarage op mijn plek moeten wassen maar daar is geen waterafvoer...
Die zit bij de in/uitgang... rest van de garage word met zo'n veegmachine "droog" gemaakt.

Dus ik moet noodgedwongen wel gebruik maken van was-boxen of van die speciale 'droge' doekjes....~



Nee`joh , het wordt tijd om te verhuizen ... O-) :t
 
Verlengde van Marwijk Kooystraat 40, 1114 AC Amsterdam

of

Ookmeerweg 501, 1067 MP Amsterdam
 
Laatst bewerkt:
Als ik hem onder de hoge druk afspuit is dat altijd bij de Avia in Rooswijk (Zaandijk).

Die heeft onder andere een "naspoelen" optie waarmee er met minder druk wordt gespoten.

En anders gewoon meer afstand nemen :)

Tegenwoordig heb ik een tuin (en tuinslang) *O*
Mss van het weekend maar eens voor het eerst proberen om te kijken of dat bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan