VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de mooie foto! Volgend jaar hopelijk weer aanwezig en dan is die in dezelfde staat als de vf1000f van me oom.
 
full
 
Zeeland in de regen, tijdens het oogstseizoen....



Vlektyphus????

IMG_0735.thumb.JPG.a79edae5b21c9d3ecfc861f5c2c2ec37.JPG





Okaaayyyy................ (not)
IMG_0734.thumb.JPG.0484ef1b64bcfeb42a9e812d5d59d059.JPG



IMG_0733.thumb.JPG.eb7c04c9e5040507d467d187241fad3d.JPG



IMG_0732.thumb.JPG.03f238e4db5ef5a293ccdc05bbba105f.JPG





Labor of Love....
IMG_0740.thumb.JPG.f2cb0a8aaf301b25543877674a5fe08a.JPG
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff naar Assen geweest naar de BSB races met de VF750F. Kom ik net thuis en mijn laars en zijkant van motor zit onder koelvloeistof??? Slangen nagekeken, maar niets te zien. Koelvloeistof bijgevuld, ongeveer 300cc,dop erop en toen in de slang geknepen en....hij lekt miniem in de nek van de vultrechter!
Kan ik deze gewoon dicht solderen met zachtsoldeer?
 
Laatst bewerkt:
11 euro voor EEN uitlaatpakking voor mijn VF500F2?????
WTF.... zijn die van goud of zo????


18392MJ4670
 
Vandaag ff naar Assen geweest naar de BSB races met de VF750F. Kom ik net thuis en mijn laars en zijkant van motor zit onder koelvloeistof??? Slangen nagekeken, maar niets te zien. Koelvloeistof bijgevuld, ongeveer 300cc,dop erop en toen in de slang geknepen en....hij lekt miniem in de nek van de vultrechter!
Kan ik deze gewoon dicht solderen met zachtsoldeer?
Ik heb bij mijn VF1000F de aansluiting dicht kunnen solderen met gewone zachte leidingsoldeer. Eerst goed schoonmaken natuurlijk en vloeimiddel gebruiken.
 
Vandaag ff naar Assen geweest naar de BSB races met de VF750F. Kom ik net thuis en mijn laars en zijkant van motor zit onder koelvloeistof??? Slangen nagekeken, maar niets te zien. Koelvloeistof bijgevuld, ongeveer 300cc,dop erop en toen in de slang geknepen en....hij lekt miniem in de nek van de vultrechter!
Kan ik deze gewoon dicht solderen met zachtsoldeer?
Jup, dat kan prima. Goed schoonmaken / ontvetten en wat vloeimiddel gebruiken.
 
Das nog het mooie van de VF series.. Die radiateuren zijn gewoon gesoldeerd dus met een beetje soldeervet en tin zijn ze prima te repareren.. Doe het zelf met zilver en flux, maar dan heb je een gas/zuurstof setje nodig.. Voordeel is dat het wat sterker is, maar "zacht" solderen gaat ook prima...

Beter als de latere VFR en ST.. Die hebben aluminium radiateurs die "gelijmd" zijn.. Ik zeg "gelijmd" want ze zijn gelast met een pasta in een hoogfrequent oven.. Als je daar een gaatje in heb en dat probeert te lassen vloeit de oude verbinding weg.. Dan ben je echt overgeleverd om een andere radiateur te zoeken..
 
Laatst bewerkt:
Op mijn werk kan ik hardsolderen, maar dan moet ik de hele radiator er onderuit halen. Ik probeer eerst met zachtsoldeer.
Tanx voor de info.
 
Oh zijn de pakkingen voor de 1000 en de 500 niet gelijk?
Ik heb er nog liggen die ik niet ga gebruiken!

:edit: net gecontroleerd.. heb de juiste pakkingen van Honda zelf, PM indien interesse, ze mogen weg aan de helft van de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen 750 gevonden maar 1000+500/2=ook 750. Voorlopig weer een leuke uitdaging om ze weer goed te maken.
full

Ik zoek er nog 1 om zelf een racer te bouwen. Vorig jaar 1 gehad maar die was veel te goed om te verbouwen.Die heeft een tweede leven gekregen op de weg. Mocht iemand nog een vf750f weten met een redelijke lakset maar verder rijp voor de sloop(krukas wel OK) dan houd ik me aanbevolen.
 
Oh zijn de pakkingen voor de 1000 en de 500 niet gelijk?
Ik heb er nog liggen die ik niet ga gebruiken!

:edit: net gecontroleerd.. heb de juiste pakkingen van Honda zelf, PM indien interesse, ze mogen weg aan de helft van de prijs.


Dank voor het aanbod, de nieuwe zijn al onderweg...... ;(
 
Vandaag maar eens ONDER de tank gekeken....... na wat licht schuren werd al gauw duidelijk "das hier etwas passieren sollte...."


full
 
:Y

Stralen, goede primer erop en dan een beschermende laklaag...

Vraag is alleen...komt op sommige plaatsen de roest niet van binnen uit ? :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan