Onnodig links rijden

Ik weet niet of het mag, want heb al filmpjes op yt gezien waar een politie auto een links rijder naar rechts pushed, misschien afhankelijk van staat tot staat? Wel weet ik, in Tennessee is het heel gewoon, de mannen van mijn schoonzussen aldaar (en zij zelf ook) gaan steevast links rijden en worden zelfs door vrachtwagens ingehaald ... en niemand claxoneert of flashed met de lichten daarvoor.


In 'Murica hebben ze -naast veel vuurwapens- ook in de meeste staten het 'stick in your lane'-principe: ofwel, elke baan is goed en je mag links en rechts ingehaald worden. Wél beter opletten als je van baan wisselt dus!
 
In 'Murica hebben ze -naast veel vuurwapens- ook in de meeste staten het 'stick in your lane'-principe: ofwel, elke baan is goed en je mag links en rechts ingehaald worden. Wél beter opletten als je van baan wisselt dus!

Driving in the United States - Wikipedia:

Lane discipline and overtaking
Overtaking, usually called "passing", is legal on all four or more lane roads and on most two-lane roads with sufficient sight distance. On two-lane roads, one must pass to the left of the overtaken vehicle unless that vehicle is preparing to make a left turn, in which case the vehicle must be passed on the right. (Oftewel hetzelfde als NL.)
<snip blaat over doorgetrokken lijnen overschrijden etc., min of meer gelijk aan NL.>
On roads with four or more lanes (including divided highways), vehicles may pass to the left or to the right of slower vehicles as long as the maneuver can be completed safely. However, most states either suggest or require that through traffic stay to the right except to pass.[3] The Manual on Uniform Traffic Control Devices includes several signage standards to inform drivers of proper lane discipline, including the "STAY RIGHT PASS LEFT" and "SLOWER TRAFFIC KEEP RIGHT" signs.[4]
 
Terug
Bovenaan Onderaan